Rejsebrev: Singapore Airlines fra København til Rom og retur i Business Class

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Jeg har tidligere haft fornøjelsen af at flyve med Singapore Airlines i Business Class, så da jeg så at InsideFlyer havde fået udarbejdet et rigtig fint tilbud til Rom, sprang jeg selvfølgelig til.

Turen startede med metroen og da flyvningen allerede var kl. 8:15 var jeg tidligt i lufthavnen og gik derfor straks i SAS loungen, hvor morgenmadsudvalget bestemt ikke fejlede noget. Jeg har aldrig
været god til de tidligere ruter, så kaffen var klart det vigtigste for mig.

Herefter var det ud til E gaten, hvor boarding pass, vaccine dokumentation i Corona passet og derudover den italienske locator form altsammen blev tjekket grundigt.

Ved gaten fik vi udleveret en flaske vand og blev derefter kørt med bus til den fine Airbus A350, der ventede på at tage imod os.

Besætningen var ankommet fra Singapore inden, hvilket dog hverken havde indflydelse på serviceniveau eller stemning. De må ellers være godt trætte efter sådan en i forvejen lang arbejdsdag.

Sæderne er næsten for luksuriøse til så kort en tur, jeg havde bestemt ikke haft noget imod at turen havde fortsat til nogle mere eksotiske himmelstrøg.

Da jeg havde fået sat mig til rette ved mit sæde kom purseren hen og introducerede sig selv med et ”Welcome back Mr. Rasmussen”, i min mening viser det meget godt hvilket niveau af service Singapore Airlines er kendt for.

Under hele turen var der hele tiden opmærksomme øjne forbi for
at tjekke om der var noget jeg manglede.

Ved vores plads ventede endnu en flaske vand, et sæt noice cancelling høretelefoner og et såkaldt “care kit”.

Selvom det var tidligt om morgenen, skulle jeg have et glas med bobler, når det nu blev tilbudt.

Det eneste sted, hvor oplevelsen på så kort en flytur ikke levede op til, hvad jeg tænker som værende Singapore Airlines høje standard, var maden vi fik serveret.

En sandwich med portobello svampe, som var lidt våd nogle steder og lidt tør andre steder.

Underholdningsmulighederne var mange, gratis WIFI (dog kun i en begrænset mængde), deres Inflight Enterrainment System, hvor der var utrolig mange film, serier, dokumentarer m.m., at vælge i mellem.

Jeg valgte en kommentar om The Jewels natterutiner. Den var interessant at få et indblik i den unikke del af Changhi lufthavnen, som jeg varmt kan anbefale, at man besøger.

Jeg havde fornøjelsen af et besøg til The Jewel ved en Singapore Stopover tur for et par år siden.

Her fik jeg rabat på hotel og diverse attraktioner i Singapore, det kan anbefales, når vi engang får mulighed for at rejse til Singapore igen.

Hjemturen til København bød på en overraskelse

Hjemturen var endnu en tidlig tur, denne gang med afgang mandag morgen kl. 8:35 fra FCO (Fiumicino lufthavnen) i Rom.

Her startede morgenen med kaffe i Plaza Premium loungen. Udover kaffe havde de en del forskellige menu’er man kunne bestille ved brug af en QR-kode på bordene, en temmelig smart løsning. Jeg glemte desværre at tage billeder af maden, men min tallerken var i hvert fald hurtigt tom.

Ved gaten fik jeg stukket et nyt (Business Class) boarding pass i hånden, InsideFlyer havde sørme sørget for en opgradering til os medlemmer, det var en meget velkommen overraskelse.

Besætningen var igen meget veloplagt og jeg kunne forstå på samme purser fra udturen, at de havde tilbragt alle 3 dage på deres hotel, hvilket må være en trist fornøjelse, når man tænker på alt hvad Rom har at tilbyde.

Maden på hjemturen var igen en sandwich, dennegang var den dog langt mere frisk og efter kort tid var vi ankommet i CPH.

Alt i alt en fantastisk tur, hvor jeg igen fik lyst til at besøge Singapore om ikke andet for at flyve med Singapore Airlines endnu engang.



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *