Rusland har nu Europas største marked for luftfartsselskaber på grund af indenrigsflyvninger

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Ifølge data fra OAG og CAPA, har Rusland i denne uge Europas største marked for luftfartsselskaber.

På grund af COVID-19 krisen, har Rusland haft en kapacitetsnedskæring på 75% sammenlignet med sidste år. Sammenligner man kapacitetsnedskæringerne i hele Europa, er der et fald på 90%.

Ifølge CAPA Fleet Database har Rusland også en større andel fly i drift end i resten af ​​Europa.

England, som var den europæiske leder før krisen, har lidt et fald på 94% og er derfor gledet ned på tredjepladsen i denne uge, bag Rusland og Italien.

Indenringsflyvninger har en stor andel

Indenringsflyvningerne i Rusland har en stor andel af de samlede afgange. Sædekapaciteten er “kun” faldet med 57% sammenlignet med sidste år. Kigger man nærmere på indenrigsflyvningerne i Rusland, har disse tal næsten matchet deres internationale marked med passagerantal.

Fortsætter dette, vil indenrigsflyvningerne i Rusland fører til bedring efter krisen. Overholdes denne forudstigelse, kan Ruslands bevægelse opad i den europæiske luftfartsrangering vare ved.

Rusland har en højere procentdel af fly i drift end i resten af Europa

Ifølge CAPA Fleet Database har luftfartsselskaber, der er registreret i Den Russiske Føderation, 746 fly i drift pr. 20. april-2020. I modsætning til andre steder i Europa, repræsenterer dette størstedelen af flyene – 58% for at være helt præcis.

I hele Europa som helhed er kun 34% af flyene i øjeblikket i drift, mens tallet for Vesteuropa kun er 29%.
For Øst/Centraleuropa er 44% af flyene i drift (35% for E/C Europa uden Rusland).

I Storbritannien som var det største luftfartsmarked i Europa inden krisen, er kun 22% af flyene i øjeblikket i brug.

Kilde: CAPA – Centre for Aviation

Russlands indenrigsflyvninger er faldet med 57%. For Europa er tallet 83%.

Det russiske internationale marked er blevet reduceret med 92,6%. Dette er næsten identisk med Europas internationale fald på 92,7%.

De russiske indenringsflyvninger er imidlertid faldet med kun 56,6% sammenlignet med et fald på 82,9% for alle europæiske indenringsflyvninger.

Kilde: CAPA – Centre for AviationOAG.

Rusland har nu Europas største marked for sædekapacitet

Lederen før krisen, UK, har lidt et tilbagegang på 94,4% sammenlignet med sidste år og er gledet til tredjeplads denne uge. Italien er nummer to denne uge, efter at have taget et opadgående trin i sædekapaciteten efter de store nedskæringer.

*Ranked by total seat capacity for the week commencing 22-Apr-2019.  
Source: CAPA – Centre for AviationOAG.

Kilde: CAPA – Center for Aviation

Billede af Michael Siebert fra Pixabay

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *