Rutenyhed: SAS offentliggør hvilke ruter Air Nostrum skal flyve i sommerprogrammet 2018

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

SAS har offentliggjort hvilke ruter som de har lavet aftale med Air Nostrum om at de skal servicere med deres CRJ1000. Du kan næsten ikke undgå at flyve med dem denne sommer.

Når sommerprogrammet 2018 starter den 25. marts, så skal Air Nostrum over 25 forskellige ruter. Derfor er det ganske sandsyneligt at du vil støde på dem på et eller andet tidspunkt,hvis du rejser løbende med SAS.

Det er alle ruter som startes ud af Københavns Lufthavn og det er ikke på alle afgange og datoer, som Air Nostrum skal flyve.

Ruterne er følgende:

  • Copenhagen – Aalborg
  • Copenhagen – Aarhus
  • Copenhagen – Amsterdam
  • Copenhagen – Bergen
  • Copenhagen – Berlin Tegel
  • Copenhagen – Birmingham
  • Copenhagen – Bologna
  • Copenhagen – Bucharest
  • Copenhagen – Dubrovnik
  • Copenhagen – Edinburgh
  • Copenhagen – Frankfurt
  • Copenhagen – Gdansk
  • Copenhagen – Geneva
  • Copenhagen – Hamburg
  • Copenhagen – Helsinki
  • Copenhagen – Manchester
  • Copenhagen – Munich
  • Copenhagen – Nice
  • Copenhagen – Oslo
  • Copenhagen – Paris CDG
  • Copenhagen – Pula
  • Copenhagen – Split
  • Copenhagen – Stavanger
  • Copenhagen – Stuttgart
  • Copenhagen – Vilnius
  • Copenhagen – Warsaw
  • Copenhagen – Zurich

Som det ses af listen, så kan du møde Air Nostrum på både de korte indenrigsruter til Aalborg og Aarhus. Der er også flere ruter til nordiske destinationer.

Det som kan være lidt ærgeligt er at skulle flyve helt til Paris eller Nice med en CRJ1000, men det er hvad der er lagt op til. Det samme gælder både Pula og Split. Så vær opmærksom på dette når billetterne bestilles.

Fakta om Air Nostrum CRJ1000

Forsidebilledet er fra Air Nostrum og viser en af deres CRJ1000, som bruges i samarbejdet med Iberia.

 



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Kommentarer

  1. Peter F. siger

    Hej Henrik,
    Hvorfor mener du, at det er nitten at flyve ‘længere’ ture på 2+ timer i en CRX?
    /Peter F.

    • Kastopher siger

      Helt enig… jeg synes som udgangspunkt, at det er ærgerligt at det ikke er SAS som skal flyve, men en CRJ1000 er da mindst lige så behagelig at SIDDE i som en Airbus? At der så kan være lidt problemer med håndbagage er en anden sag.

    • Henrik Olsen Henrik Olsen siger

      Hej Peter,
      Det er primært at jeg ikke syntes komforten i en CRJ1000 er på samme niveau som med en B737/A320 når flyvningerne bliver for lange. Ellers er jeg stor fan af CRJ’erne på kortere ruter. En anden ting som driller er ofte at man ikke har sin trolley med sig i kabinen og dermed er der lidt ekstra arbejde med at tage PC og diverse ud og med op.
      Hilsen
      Henrik

  2. Povl H. Riis-Knudsen siger

    Det er en ulidelig flyvemaskine på grund af den manglende plads til håndbagage. Bl.a. af den grund flyver jeg nu konsekvent via Amsterdam, hvis jeg ikke lige skal til København. I Amsterdam er der i regelen bedre og flere forbindelser, og hos KLM kan man for en rimelig penge købe ekstra benplads. Jeg ser absolut ingen grund til at flyve med SAS, specielt ikke, når det alligevel ikke er SAS, der flyver.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *