Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
Vi ser flere og flere tegn på at SAS kommer nærmere deres nye ejere Air France – KLM og SkyTeam alliancen. Vi har set rutesamarbejdet med Delta og nu ændrer SAS flere dele af deres servicekoncept på både korte og lange flyvninger.
Dette var vores aprils nar historie for 2024. Vi håber du syntes den var morsom 🙂
Et af de mere markante skifte er på cateringfronten, hvor vi i fremtiden kommer til at se et mere hollandsk og fransk inspireret udbud. Det er naturligt opnå et mere ens udbud i det samlede selskab. Det er også en måde at opnå stordriftsfordele og købe større ind af faste varer.
På de korte ruter, så vil man blandt andet kunne får de hollandske vafler Stroopwafel, der kommer som snack i SAS Plus og fast ombord i SAS Business Class. Du kan i SAS Go købe dem fra salgsvognen.
På langruterne, så vil menuerne også ændre sig til også at inkludere hollandske og franske retter. Retter som laks med hollandaise og bøf bourguignon er to af de nye faste retter på menuen. Der vil komme en avanceret udgave i SAS Business Class og simplere udgaver i SAS Plus og SAS Go.
Et andet sted man vil opleve ændringer er udbuddet af oste. Der vil der være de hollandske ost, som også er meget populær uden for Holland. men det er ikke altid let at finde i butikkerne. Ost fra Holland kan genkendes ved sin salte smag og faste konsistens, og er derfor meget god at spise i 10 kilometers højde. Så Edamer og Gouda kommer også til at præge serveringer ved for eksempel morgenmad og oste serveringen på business Class.
På drikkevarersiden, så vil der komme et nyt udbud af øl på både de korte og lange ruter. Holland er nok mest kendt for bryggeriet Heineken, som idag er verdens tredjestørste bryggeri og kontrollerer 50% af det hollandske marked. Derfor ser vi også snart denne øl ombord på sas flyvninger.
Champagnen forbliver naturligvis i Business Class, da Air France’s indflydelse naturligvis ikke vil tillade alternative som for ekesempel Cava.
Delft huse i Skandinavisk udgave
I dag får man som rejsende i Business Class ved KLM tilbudt et mini hus som gave. Det er de populære Delft Blue houses.
SAS har her den 1. april netop udgivet en skandinavisk udgave af husene og det passer også med det blå tema. SAS logoet er jo i forvejen blåt ligesom KLM er.
Det første hus, som laves er H. C. Andersen hus i Odense som fra i dag er at finde i SAS Business Class. Der kommer andre udgaver fra henholdsvis Sverige og Norge.
Der er ikke nogen tvivl om at dette vil blive populære og mange vil samle på dem.
Skriv et svar