SAS fortæller nu hvad de gerne vil gøre ved deres hjemmeside – læs det først her

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Som vi skrev om i fredags, så har SAS erkendt at de har store problemer med deres nye hjemmeside og ville derfor lave redesign. I dag fortæller SAS så hvilke områder de vil fokusere på til at starte med.

Læs udmeldingen fra SAS her.

Vi skrev også om at de mange fejl er blevet debatteret mange gang siden lanceringen på især InsideFlyer forummet. Du kan følgende InsideFlyer medlemmers debat i denne tråd, hvor der har været mange opråb til SAS om at gøre noget ved det. Indtil videre har der været næsten 25.000 besøg i tråden og over 350 kommentarer.

Dette sker forhåbentlig nu og vi håber at SAS vil invitere nogle vores mange brugere med til deres designmøder og test, før en opdateret version kommer ud til alle kunderne. Vi er i hvert fald klar til at hjælpe.

Hvor starter SAS så?

De primære indsatsområder bliver følgende:

  • Forbedre information på startsiden – dette snart vil være klar
  • Forbedre bestillingsfunktionen – dette vil blive præsenteret i slutningen af sommeren/tidligt efterår
  • Øge hastigheden på loading af sider.
  • Fortsætte med at lancere nye features, der forbedrer brugeroplevelsen

Så to områder skal sikkert helt eller delvist redesignes. Det ene er startsiden, hvor det ikke indtil videre er så nemt at finde hvad du søger. Og eftersom startsiden nok næste er den vigtigste side i hele den “kunde rejse”, som du har på en hjemmeside, så er det ikke godt at den fejler.

Den anden – som nok for SAS er mest vigtig i form af mistede indtægter – er bestillingssiden. Denne har SAS ikke været heldige med. Den har ikke virket – og gør det heller ikke enndu – ordentlig siden de skiftede.

Det kan undre at SAS valgte at flytte over på de nye sider, til trods for de mange fejl bruger oplevede. Det var til stor undren for InsideFlyer redaktionen, at SAS vlagte at gå videre fra Danmark og til Sverige og Norge med de nye side uden at have løs helt centrale fejl. Dette må have kostet penge i form af tabt omsætningen.

SAS melder følgende ud, som forsat er den nødvendige rejse for at kunne tilbyde de rigtige services i fremtiden:

SAS lancerede i år en ny hjemmeside som del af en større opgradering af vores IT-infrastruktur. Opgraderingen var nødvendig og vil gøre det muligt at lancere flere digitale initiativer, der giver dig endnu flere fordele.

SAS‘ nye hjemmeside er den primære kanal til vores kunder, og den skal være let og hurtig at bruge. Ifølge den feedback vi har modtaget, oplever flere af vores rejsende problemer med at navigere rundt på siden og gennemføre bookinger. Det beklager vi meget.

Ønsker du at booke en rejse med SAS, anbefaler SAS følgende muligheder indtil videre

Du kan enten vælge at downloade SAS Appen til iOS og Android.

På den gamle hjemmeside – SAS Classic – reklamere SAS ligefrem med at du kan booke flybilletter på siden. Noget som til tider er svært på den nye hjemmeside.

Du kan også benytte dig af SAS Classic hjemmesiden, SAS’ tidligere hjemmeside, der er tilgængelig med begrænset funktionalitet, mens den nye hjemmeside er under udvikling.

Den nye hjemmeside vil fortsat være tilgængelig med vores full-service tilbud i det omfang at funktionerne virker optimalt.

 

Kommentarer

  1. Claus Gerstenfeldt Claus Gerstenfeldt siger

    Fik idag følgende email fra SAS

    qq

    Kære xxxxx

    SAS lancerede i år en ny hjemmeside som del af en større opgradering af vores IT-infrastruktur. Opgraderingen var nødvendig og vil gøre det muligt at lancere flere digitale initiativer, der giver dig endnu flere fordele.

    SAS' nye hjemmeside er den primære kanal til vores kunder, og den skal være let og hurtig at bruge. Ifølge den feedback vi har modtaget, oplever flere af vores rejsende problemer med at navigere rundt på siden og gennemføre bookinger. Det beklager vi meget.

    Vi har lyttet til jer og har derfor besluttet at redesigne dele af vores nye hjemmeside. Målet er at gøre booking så let som mulig i tråd med vores kunders ønsker.

    Helt konkret vil vi:
    Forbedre information på startsiden. Dette vil snart være klar.
    Øge hastigheden på loading af sider.
    Forbedre bestillingsfunktionen. Dette vil blive præsenteret i slutningen af sommeren/tidligt efterår.
    Fortsætte med at lancere nye features, der forbedrer brugeroplevelsen.

    For at opsummere er vi sikre på, at de ændringer, vi foretager, vil give dig den gode og enkle oplevelse, du forventer, når du besøger SAS' hjemmeside.

    Ønsker du at booke en rejse med SAS, er der flere muligheder:
    Download SAS Appen til iOS og Android.
    Brug SAS Classic, SAS' tidligere hjemmeside, der er tilgængelig med begrænset funktionalitet, mens den nye hjemmeside er under udvikling, på classic.sas.dk.
    Den nye hjemmeside vil fortsat være tilgængelig med vores full-service tilbud.

    Tak for din tålmodighed og forståelse. Vi ser frem til snart igen at byde dig velkommen ombord.
    qq

    Som trofast kunde er jeg tilbage igen imorgen:)

  2. Kristian Kristian siger

    Henrik OlsenGodt at høre at du hurtigt er tilbage i folden ved SAS igen 🙂

    også her, måske det er dumhed… – hvem ved…

  3. Henrik Olsen Henrik Olsen siger

    Kristianogså her, måske det er dumhed… – hvem ved…

    Jeg er helt med og naivt tror at de går det godt – måske endda kommer og spørger os om gode råd…

  4. Kenneth K Kenneth K siger

    Henrik OlsenJeg er helt med og naivt tror at de går det godt – måske endda kommer og spørger os om gode råd…

    Kommer ikke til at ske, dertil synes deres IT afd. at være for arrogant. Alene det at det tog dem 1/2 år at anerkende massive problemer med den som langt de fleste så allerede medio dec. da de released den i DK, og de derefter gentog succesen i Norge for at slutte af i Sverige hvor de så endelig fik så mange høvl for den – ja så skal man bestemt ikke forvente at de spørger kunderne.
    Deres nyhedsbreve er heller ikke meget bevendt, når de sender dem ud er det teasers hvor de linker videre ind til deres hjemmeside, hvis man bare er lidt sikkerhedsminded og bruger programmer der blokere for reklamer og trackers, ja så får man intet ud af de nyhedsbreve da de blokeres.
    SAS, skriv nu for dælan da i selve nyhedsbrevet hvad I vil fortælle og ikke smid os videre ind på jeres uhjælpelige hjemmeside som I nu selv erkender ikke fungerer.

  5. PENSIONISTEN PENSIONISTEN siger

    @Kenneth K

    I gamle dage var man ikke for stolt til at spørge brugerne.
    —————————————————————————
    For rigtigt mange år siden skulle der introduceres et nyt seating system, ikke et system for kunder, men derimod for personalet.
    1. Jeg havde på det tidspunkt arbejdet meget med seating, og blev spurgt om jeg ville teste systemet, før det blev frigivet. En ganske spændende opgave med bitte små minutiøse detaljer, bl. a. hvor skulle curseren mest rationelt placere sig efter hvert specifikt input.
    2.Det skulle bare køre professionelt tænkte jeg … for det blev dødpinemig også mig selv, der skulle undervise. Det var faktisk en god ide, for så kunne vi sammen opfange fejl og ulemper før hele systemet blev frigivet.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *