Jeg kom lige til at tænke på en pressemeddelelse fra SAS, hvor de bl.a. skriver:
IT-hubinfrastrukturen, som Alliancen har etableret i de sidste år har muliggjort bedre integration af back-end-tjenester indbyrdes mellem flyselskaberne. Eftersom det nu er på plads, kan vi begynde at opbygge og tilbyde digitale programmer. Eksempelvis har den nye IT-hubinfrastuktur allerede bevirket, at Alliancen kan forbedre pålideligheden af processer som gennemgående check-in til rejser via flere flyselskaber, eller til at sikre at optjente frequent flyer-miles hurtigt overføres til den korrekte kundekonto.
Alliance er også først til at sørge for, hvis det usandsynlige skulle ske, at der mangler ’miles’, kan medlemmer af ethvert af Star Alliances frequent flyer-programmer (fork. FFP) nu overføre dem online via deres eget FFP-websted, også når de blev optjent på en flyrejse via et andet af Star Alliances flyselskaber.
Kilde: http://www.sasgroup.net/en/star-all...e-and-cultures-nyt-strategisk-fokus-afsloret/