En hel dag uden at hjemmesiden virker for SAS? Og andre SK IT udfordringer..

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Kristian, 8/9/14.

  1. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,962
    "Synes godt om" modtaget:
    7,501
    Point:
    113
    Kundeservice beklager; men Tanten har problemer at registrere deres egne SAS flyvninger :) Og det er ikke lyv.
     
    Henry og isolCBflyer "Synes godt om" dette.
  2. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Fra den ny hjemmeside idag:

    SAS Sales & Service oplever lige nu en stigning af indkommende telefonsamtaler.

    Vi undskylder de uventede lange ventetider lige nu. Vi gør alt for at forbedre situationen. Venligst se almindelig information omkring fly, bagage, check in, assistance, feedback, vilkår og anden information på Rejseinfo eller håndter din booking på Mine rejser eller i SAS app. Alt efter hvilken billetype du har, kan du også ændre eller afbestille SAS billetter via SAS app.

    En forbedret basisversion af SAS Classic er nu released i Norge, Sverige og Danmark. De nye hjemmesider vil fortsat være tilgængelige med alle vores servicetilbud.

    Funktionaliteten på SAS Classic er begrænset sammenlignet med de nye hjemmesider. Du kan bruge SAS Classic til at:

    · Booke SAS og award flights (ikke kampagner)

    · Booke SAS Travel Pas-turer og ungdomsbilletter

    · Check in

    · Administrere din rejse (inkl. aflysning inden for 24 timer efter booking)

    SAS Classic http://classic.sas.dk/ er tilgængelig for å sikre en tilfredsstillende kundeservice mens de nye hjemmesider er under udvikling.



    Vi har modtaget feedback fra kunder som viser at brugeroplevelsen på de nye hjemmesider ikke er optimal, og vi er naturligvis lydhøre for disse tilbagemeldinger. SAS arbejder intensivt for sikre at de nye hjemmesider skal nå deres fulde potentiale. Mere information om dette arbejdet følger om kort tid.
     
    PENSIONISTEN, Kenneth K, Kristian og 4 andre "Synes godt om" dette.
  3. flyvendeFF

    flyvendeFF Medlem

    Beskeder:
    38
    "Synes godt om" modtaget:
    82
    Point:
    18
    Mangler også point for en LHR onsdag.... gad vide hvem der har lavet deres site, de må da stå til en røvfuld!
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,101
    "Synes godt om" modtaget:
    4,338
    Point:
    113
    Det tog dem så et halvt år at anerkende det.
     
    obs, PENSIONISTEN, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  5. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Nogen burde i hvert fald trækkes i løn og sendes i arbejdslejr i Sibirien, med besked om ikke at komme tilbage før end at de har flikket en ny hjemmeside sammen. Det her er jo ren DSB & IC4 om igen...

    Er der da for guds skyld ikke snart en eller anden barmhjertig sjæl som vil opkøbe eller fusionere med SAS og hjælpe os andre ud af vores lidelser? Finnair, AIG, Luftwaffe, hvem som helst snart sagt...


    /DSGM #2
     
    SophieHendriksen, Henry, Kenneth K og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,008
    Point:
    113
    Mangler 3 SK flyvninger - men i går dukkede nogle Radisson point op fra sidste uge :confused:
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,122
    "Synes godt om" modtaget:
    8,172
    Point:
    113
    Læste på FT at han havde retrokrediteret sin flyvning og fået pointene instantly, så jeg forsøgte samme med en flyvning fra d. 20. Det virkede!
    Mon ikke de kommer alligevel, så det er ligegyldigt... men hvis nogen står og mangler, så virker det for flyvninger d. 20. eller tidligere...

    Derudover fik jeg også pointene fra min Air New Zealand tur, d. 30., i formiddags, og pointene for hjemturen, d. 2., hos united i dag, ca. 8 timer senere.
     
    clager, Henry, SophieHendriksen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  8. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,414
    "Synes godt om" modtaget:
    12,860
    Point:
    113
    Jeg kom lige til at tænke på en pressemeddelelse fra SAS, hvor de bl.a. skriver:

    IT-hubinfrastrukturen, som Alliancen har etableret i de sidste år har muliggjort bedre integration af back-end-tjenester indbyrdes mellem flyselskaberne. Eftersom det nu er på plads, kan vi begynde at opbygge og tilbyde digitale programmer. Eksempelvis har den nye IT-hubinfrastuktur allerede bevirket, at Alliancen kan forbedre pålideligheden af processer som gennemgående check-in til rejser via flere flyselskaber, eller til at sikre at optjente frequent flyer-miles hurtigt overføres til den korrekte kundekonto.

    Alliance er også først til at sørge for, hvis det usandsynlige skulle ske, at der mangler ’miles’, kan medlemmer af ethvert af Star Alliances frequent flyer-programmer (fork. FFP) nu overføre dem online via deres eget FFP-websted, også når de blev optjent på en flyrejse via et andet af Star Alliances flyselskaber.

    Kilde: http://www.sasgroup.net/en/star-all...e-and-cultures-nyt-strategisk-fokus-afsloret/
     
  9. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,008
    Point:
    113
    Dette fra SAS' hjemmeside under efterregistrering af point:

    "Bemærk: Pointoptjening hos SAS og Widerøe fra 22/6 2017 og frem fremgår endnu ikke af pointoversigten. Dine point vil fremgå af oversigten så snart problemet er løst."

    Må sige at der er helt veldt så meget sas kludrer I det med den hjemmeside og egne EB point.
     
    Henry og Kristian "Synes godt om" dette.
  10. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,962
    "Synes godt om" modtaget:
    7,501
    Point:
    113
    Nu er mine manglende SAS point for 6 manglende ture fra 22/6 registreret.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113


    Det der bliver sikkert først når både Gustafson og Roald, og ikke mindst vi andre, er gået på pension, med tanke på den succesrate som SAS har med implementering af IT-systemer. Eller hvis SAS bliver opkøbt eller fusioneret med et andet selskab....
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Jeg har fået lidt point fra sidste uge ind på kontoen i dag, så måske er problemet efterhånden løst. Så kan man jo bare gå og vente på, hvornår det næste problem dukker op....
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Nu vælger jeg så at se glasset som halvt fuldt og glæder mig over, at der er kommet en sjat points i dag og at der sikkert snart kommer lidt flere - og inden længe kører det hele nok helt som det skal. :);)
     
    obs og Henry "Synes godt om" dette.
  14. Schlandy

    Schlandy VIP medlem

    Beskeder:
    574
    "Synes godt om" modtaget:
    1,653
    Point:
    93
    Jeg efterregistrerede 2x widerøe segmenter sidste uge, i dag blev 3 segmenter godskrevet kontoen..... ja ja, fint så længe det varer :)
     
    Henry og tbh "Synes godt om" dette.
  15. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,008
    Point:
    113
    Fik en EWR-CPH fra 22/6 og en CPH-HAM fra 28/6 ind på kontoen i går. Mangler så kun en SK flyvning fra 30/6.

    Vigtigere spørgsmål er så hvornår disse point tællere med i MC Premium status. De indgik i juni opgørelsen. Men tæller de med i juli opgørelsen - eller falder de helt ud? Ved mere om 4 uger.
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  16. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Fløj d.2.7 med SAS, 2 flyvninger, ingen point er kommet ind.. ej heller min United/Thai flyvninger er registreret og ej heller mine MasterCard/Diners point... så det fortsætter ind i juli
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  17. OIB

    OIB VIP medlem

    Beskeder:
    197
    "Synes godt om" modtaget:
    622
    Point:
    93
    Fra SAS' Facebookside:
    "Kære kunde
    I december lancerede vi vores nye hjemmeside. Tilbagemeldingerne fra vores kunder er, at der har været problemer med at navigere og gennemføre en booking på hjemmesiden. Vi beklager de gener, det må have medført.
    Vi har lyttet til de tilbagemeldinger, vi har fået, og har derfor besluttet at redesigne dele af den nye hjemmeside. Helt konkret vil vi forbedre oplevelsen på startsiden og ombooking af rejsen. Vi håber, at ændringerne vil være med til at give en god online oplevelse – det som vores kunder forventer af SAS.
    Ønsker du at bruge SAS’ tidligere hjemmeside, Classic, som et alternativ, mens den nye hjemmeside er under udvikling, så klik her https://classic.sas.dk/. Den nye hjemmeside vil også fortsat være tilgængelig. Vi anbefaler også SAS app’en, som er tilgængelig for iOS og Android."
     
    Henry, Kenneth K, Henrik Olsen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  18. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Glemte også helt at underskrive mig som DGSM #2... ;)
     
    Baadsgaard "Synes godt om" dette.
  19. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,603
    "Synes godt om" modtaget:
    26,663
    Point:
    113
    Det var dælme også på tiden de er kommet til den konklusion.

    Jeg håber de spørger mig om hjælp til deres Customer Journey inden de starter med at udvikle det..... Trods alt der jeg tjene min penge til dagligt :)
     
    Henry og Ulrik "Synes godt om" dette.
  20. OIB

    OIB VIP medlem

    Beskeder:
    197
    "Synes godt om" modtaget:
    622
    Point:
    93
    SAS' stolthed tabte i sidste ende, og de blev "desværre" nødt til at lytte på deres kunder (måske det kunne ses på billetindtægterne i web salgskanalen?)! :oops:

    Men tænk, at det skulle tage dem et halvt år at finde ud af...o_O
     
    Henry, Kenneth K og obs "Synes godt om dette"

Del denne side