Scandic Kødbyen har skabt lokal succes på 100 dage

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Naboerne var skeptiske, da Scandic havde udset sig det hippe Kødbyen som lokation for deres nye hotel. Men nu viser det sig, at det er de lokale, der hyppigst besøger hotellet og særligt restauranten. “Vi er en del af Kødbyen, og Kødbyen er en del af os,” forklarer direktøren som årsagen til deres succes

Kødbyen er på én gang råt og festligt med byens slagterier, der ligger side om side med populære restauranter og barer. Derfor var mange af de lokale ikke videre begejstret for nyheden om, at hotelkæden Scandic ville åbne et hotel i området. Sådan er det ikke i dag. Det er nemlig ikke de overnattende gæster, men folk udefra der har nydt mest af det gode kød og de 100 forskellige vine på hotellets restaurant MØR. Hele 60% af gæsterne i weekenden er gæster udefra. Derudover kommer de lokale ofte og varmer sig på en kop baristakaffe i gårdmiljøet.

Jørgen Frederiksen, som er direktør for Scandic Kødbyen fortæller:

Åbenhed har hele tiden været målet for os. Vi har fx inviteret naboerne ind at spise, for at sige tak for forståelsen for larmen, da det blev bygget, og for at de med deres egne øjne kan se, at vi med vores rå udtryk, kobber, klinker, kødkroge og store vanddunke som lamper faktisk passer ret godt ind i kødbyen. Det lader til, at de kunne lide det, for mange af dem kommer tilbage og spiser hos os eller får en drink i baren. Vi er i det hele taget blevet taget godt imod af de lokale, der gerne har villet involvere sig og være en del af vores succes. Nu vil vi også selv engagere os i området og give noget tilbage.

“Mainstream hoteller er over and out”

Direktøren for Scandic Kødbyen, der har haft 42.000 overnattende gæster de første 100 dage, ser en ny fremtid for hotelbranchen. Og direktøren fortsætter:

Vi er kommet hurtigere og bedre på plads, end jeg har turdet håbe på. Det skyldes flere ting. For det første kunne vi ikke have gjort det uden vores fantastiske bagland, der hjalp os med at forberede det hele minutiøst. For det andet har vi nogle exceptionelt kompetente folk, uanset om det er vores housekeepers, kokke, tjenere, eller i check in, som sætter overliggeren højt, og bidrager til en positiv stemning fra man kommer ind ad døren. Sidst men ikke mindst tror jeg også, det har noget at gøre med, at hotellet er gennemført unikt. Mainstream hoteller er over and out. Fremover kommer hotellerne også til at have en enorm detaljegrad, der passer ind i området.

Scandic Kødbyen har haft besøg af 58 forskellige nationaliteter. 26% af deres gæster har været leisure, der kommer for at være turist i Københavns trendy hotspot. Derudover har flere allerede booket sig ind til konference, bryllup, barnedåb og konfirmation hos hotellet, der har som mål at være vært for flere af livets store fester i 2019.



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *