Singapore Airlines forlænger deres medlemmers status med et år

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Singapore Airlines kommer nu ud med et ganske attraktivt tilbud, hvor de for forlænger deres medlemmers status med et år. Det følger den trend vi har set de sidste 1-2 uger. Vi syntes der er god stil og sikkert godt for forretningen på den lange bane.

Reelt er løsningen at flyselskaberne “glemme” at 2020 har eksisteret og forlænger dermed den nuværende status i programmet et ekstra år.

I en mail til alle deres medlemmer af KrisFlyer programmet skriver CEO i Singapore Airlines Goh Choon Phong blandt andet følgende:

I would also like to share that we will automatically renew all KrisFlyer Elite and PPS Club membership statuses for another 12 months at the end of their membership year. This applies to all memberships expiring from March 2020 through to February 2021. The validity of any expiring PPS and Elite Gold Rewards will also be extended until 31 March 2021.

This is a small token of our appreciation for your loyalty and support, which we value greatly as we work hard to get through this outbreak.

Goh Choon Phong, CEO i Singapore Airlines.

Singapore Airlines har valgt en af de to løsninger vi ser i øjeblikket. Forlængens status ikke, så er alternativet at kravene for at opnå status sænkes. Som nævnt har Singapore Airlines valgt at forlænge deres medlemmers status med et år.

Læs mere: Sådan forlænger Qatar Airways deres medlemmers status

Dette har vi også set ved Qatar Airways og Qantas. Den anden løsning med at sænke kravene har vi set ved Air France – KLM og British Airways.

Udover flyselskaberne gør det, så har de fleste store hotelkæder ligende tiltag. Hilton er for eksempel også kommet ud med forlængelse.

SAS kommer ikke ud af starthullerne

Vi har haft flere dialoger med SAS og har også skrevet om hvad de tilbyder på nuværende.

Læs mere: Ikke alle SAS medlemmer får forlænget deres status

Det er ikke helt korrekt som skrives i andre medier at SAS ikke har en løsning klar, men korrekt er det dog at SAS ikke har meldt det ud til deres medlemmer direkte. Du skal selv kontakte SAS for at få sat det igang, hvilket vi her på InsideFlyer undre os meget over. Der burde være sendt en besked ud hurtigt om at der arbejdes på en løsning og efterfølgende kommunikeret hvad løsningen er. At undgå at kommunikere og at deres medlemmer skal læse det på InsideFlyer er ikke sådan SAS bibeholder loyaliteten.

Læs mere: SAS fjerner Guld, Diamant og Pandion siderne uden varsel

SAS tilbyder at godskrive de status point du ville have fået for flyvninger som var booket – og senere aflyst – grundet corona krisen. Denne godskrivning skal ske når din periode er slut. Proceduren er at du kontakte EuroBonus kundeservice og de vil så efterfølgende gå det igennem og ville du have fået statuspoint nok, hvis du var faktisk havde rejst, så vil du forsætte med at få din status.

Dette tæller også med i Life Time Gold kravene.

SAS skriver følgende til mig (og flere andre), da vi har spurgt til proceduren:

Vi vil gerne hjælpe dig med at beholde dig medlemsniveau – det vi gerne vil bede dig om at gøre er at gemme booking numrene på de rejser du har måtte annullere.

Så kontakte os igen når din optjenings periode er slut – for dit vedkommende vil der være efter 1 maj 20. 

Så ser vi på, hvor mange point du mangler for at beholde dit nuværende medlems niveau. 

Du har 3 måneder efter 1 maj til at få rettet din point, så der er god tid. 

Vi har dog en forventning om at SAS vil revurdere dette og komme med tiltag som ligner en af de to løsninger vi beskrev i starten af artiklen.

Kommentarer

  1. Michael siger

    Træls med den manglende loyalitet fea SAS.
    Kan man overføre sin status/point fra SAS til Lufthansa?

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *