Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
Hotel Park Hyatt Shanghai består af etage 79 til 93 i The Shanghai World Financial Center, og reklamerer for at være et af de højeste hoteller i verden.
Placering/Ankomst/Tjek ind
Hotellet er placeret i Lujiazui distriktet og er 40 kilometer væk fra Changhai Pudong Internationale lufthavn. Jeg havde på forhånd bestilt en hotelbil til at transportere mig fra lufthavnen til hotellet, som kostede 800 CNY (ca. 800 kroner). En lille smule dyrt, men den 45 minutter lange tur var ren, stille og effektiv. Hotellets lobby er på 87-tyvende etage, så efter ankomst til hotellet, blev jeg vist hen til elevatoren.
Tjek ind var hurtig og jeg fik et Park Deluxe King Room, som var det jeg havde bestilt. Efter jeg havde modtaget min værelsesnøgle blev jeg vist hen til et andet sæt elevatorere som kun fører op til hotellets værelser.
Værelset/Suiten
Da jeg trådte ind på værelset, blev jeg mødt af en smal gang som førte til bade- og soveværelset. Gangen var belagt med trægulv, men soveværelset havde et tyndt gulvtæppe. Det var meningen at sengen skulle have været en Kingsize, men den føltes mærkeligt nok mindre. Men sengen var stadig komfortabel og sengetøjet var blødt. Et panel med knapper ved sengen gjorde at man nemt kunne slukke for lyset, da jeg endelig fandt ud af hvordan det virkede.
Badeværelset
Badeværelset var godt udstyret med en marmor bordplade og dobbelvask. Badeværelset havde også et TV indlagt i spejlet, så man kunne se TV mens man børstede tænder. Badeværelsets bekvemmeligheder var af Aromatherapy. Der var også et helt, smukt arrangeret sæt med toilettasketing hvis jeg skulle have glemt noget. Badeværelsets højdepunkt var det orientalske badeområde som inkluderede et stort badekar, og der var en badesvamp, salte og sæber. Vandtrykket var strålende og badekaret blev hurtigt fyldt. Badeværelset var indrettet på en sådan måde at hvis badekaret blev overfyldt, ville vandet bare løbe hen til brusebadet og ud i afløbet.
Opholdsområdet
Værelset havde en diva op ad vinduerne, som var tænkt til værelses wellness og spa behandlinger, men det udgjorde også et godt sted at sidde og nyde udsigten. Værelset så rummeligt ud i forhold til det 70 kvadratmeter værelse. Der var et skrivebord og store vinduer. Væggene var tomme, måske for at holde den morderne kinesiske indretning. Klædeskabet i gangen åbnede op og viste plads til baggage og tøj. Overfor klædeskabet var der en kaffemaskine og en minibar.
Faciliteter
Hotellet have en “endless pool” og opvarmet spabad på den 85-tyvende etage, og Tai Chi timer blev også tilbudt hver morgen for enden af poolen. The Water’s Edge Spa tilbød behandlinger og havde også en sauna. Morgenmaden var buffets, og ret dyr, men indeholdt yoghurt, müsli, japansk bento bokse, forskellige slags kød, oste, kinesiske pandekager, forårsruller, tomatsalat og friske egg tarts. Flere forskellige typer smoothies tilgængelige, hvilket var belejligt. Jeg prøvede alle tre, og for mig var det uafgjort mellem den forfriskende grapefrugt-vindrue-vandmelon-mynte og den cremede banan-appelsin-jordbær-soyamælk-mandel smoothie.
Elite status anerkendelse og fordele
I stedet for point, valgte jeg mad og drikke Diamond bekvemmeligheden, og der ventede mig også et unikt udvalgt af eclairs med pistacie, karamel og nødesmag . Der var også frisk frugt i en skål. Som Hyatt Diamond medlem var jeg i stand til at nyde en komplimenterende morgenbuffet i restauranten på den 91-tyvende etage, som bestod af et enormt højt loft.
Pris og opsamling
Jeg nød mit ophold på hotellet. Personalet var hjælpsomme, værelset var stort og rent og placeringen var god. Da jeg dog var igang med at tjekke ud, rynkede receptionisten på panden og sagde at der var et problem. Mit Hyatt kredit kort var blevet afvist. Jeg rejser ofte, så mine kredit kort giver mig som regel ikke problemer i udlandet. Flov bad jeg hende om at prøve igen, men til ingen nytte. Jeg prøvede et kort fra en anden bank, men det virkede heller ikke. Jeg ringede til det første kortfirma for at forhøre mig hvis nu kortet var blevet anmeldt, men de meddelte at alt var fint så fint ud hos dem.
Da jeg vidste at problemet ikke var min skyld, efter at have brugt omkring 30 minutter sammen med receptionisten, fortalte jeg dem at jeg var nødt til at gå, da jeg skulle nå mit fly. Det var de ikke glade for, og ville have at jeg blev og prøve med mine andre kreditkort, men jeg havde ikke mere tid, og følte ikke at jeg ville bruge flere kort, når jeg vidste at der ikke var problemer med de første jeg havde prøvet. Jeg har aldrig hørt hvad der skete, men senere den dag blev mit Hyatt kort trukket for den rigtige sum, så de må have fundet fejlen efter jeg forlod hotellet.
Det var en lidt stressende afgang med en ukomfortabel situation, og receptionspersonalet var ikke særlig forstående overfor problemet som ikke havde noget med mig at gøre. Ellers synes jeg at dette hotel var rigtig godt og jeg elskede morgenmaden og udsigterne.
Oprindeligt fra InsideFlyer.com (forfatter: Melinda Danielsen)
Skriv et svar