Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
En ti-punktsplan for genåbningen af rejsekoncernens hoteller skal sikre trygge og sikre rammer for selskabets gæster, når verden åbner op for turisme igen.
Nu er fokus på at genoptage rejsen, så snart verden er klar, på den mest sikre og ansvarlige måde. Derfor arbejdes der nu på en række foranstaltninger til hotel, fly, transfer, krydstogter og oplevelsestilbud. I første omgang er det hotellerne, hvor der nu præsenteres en liste over ti punkter med foranstaltninger, som kommer til at gælde på alle rejsekoncernens egne hoteller. Hotelpartnere opfordres til at gøre det samme.
Sikkerhed og hygiejne vil have altoverskyggende betydning for vores gæster, når verden åbner op igen. Med et globalt sundheds- og sikkerhedssystem kan vi sikre, at vores hoteller møder gæsternes høje forventninger og tilbyder den bedst mulige beskyttelse mod infektion i disse usædvanlige tider.
Rejselysten har de seneste måneder været hæmmet af en frygt for Corona. Den bedste måde, vi kan genskabe rejselysten på, er ved at tilbyde vores gæster den nødvendige sikkerhed og tryghed.
Mikkel Hansen, kommunikationschef hos TUI i Danmark.
Foranstaltningerne bliver en tilføjelse til allerede gældende regler fra den lokale regering på de respektive destinationer. For at sikre et ligeså højt niveau af sikkerhed på hoteller, som TUI samarbejder med, men ikke selv ejer, har TUI lanceret et omfattende trænings- og inspektionsprogram i samarbejde med den førende hygiejne- og sikkerhedsvirksomhed, Cristal International Standards. Det inkluderer blandt andet træningsmateriale, webinars og tjeklister som bliver gjort tilgængelig for samarbejdspartnere.
Planen for TUIs egne hoteller er i detaljer:
1) Online check-in: På mange hoteller kan gæster tjekke ind via hjemmeside eller app og dermed undgå unødvendig nærkontakt i receptionen.
2) Regler om distance: På offentlige steder som fx restauranter og træningscentre skal ansatte holde halvanden til to meters afstand til hinanden og gæsterne.
3) Personlig planlægning: Ansatte vil arbejde sammen i faste hold, så potentielle smittekæder hurtigt kan opspores.
4) Restauranter: Kapaciteten reduceres betragteligt og borde placeres med minimum halvanden meters afstand til hinanden.
5) Udvidelse af åbningstider: Åbningstider for hotellets faciliteter, herunder restauranter, udvides for at gøre plads til alle gæster.
6) Underholdning og aktiviteter: Kun aktiviteter, sport og underholdning, som involverer få deltagere uden nærkontakt, vil være tilgængeligt. Golf og tennis kan fx godt finde sted, mens fodboldturneringer ikke kan. Spa-tilbuddet justeres og børnepasning organiseres i overensstemmelse med de regler, som gør sig gældende på destinationen og i gæstens hjemland.
7) Flere dispensers: Antallet af dispensers udvides betydeligt, så gæster og ansatte kan desinficere deres hænder, hvor der kan opstå kontakt. Det er fx alle de steder, hvor der tilbydes mad og drikke samt ved sportsfaciliteter og lobbyområde.
8) Rengøring af værelser: Ny udvidet praksis for rengøring af værelser for at beskytte bedst muligt mod potentiel virus. Alle værelser rengøres grundigt, før gæsten ankommer. Det samme gør sig gældende, før nye gæster tjekker ind. De mest benyttede områder såsom badeværelset samt enheder og apparater som fjernbetjeningen, får særlig opmærksomhed.
9) Restriktion ved selvbetjening: Selvbetjeningstilbud såsom buffeter vil blive reduceret til et minimum. Hvor det er muligt, vil mad og drikke serveres til gæster af personale, som har beskyttelsesmasker på.
10) Træning af uafhængige instanser: TUI vil træne ansatte på dets egne hoteller i, hvordan man som ansat ellers kan tage sine forholdsregler over for gæster og kolleger.
Skriv et svar