Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
Da lande verden over begyndte at lukke ned, besluttede TUI hurtigt at bringe sine gæster hjem. Efter to ugers hårdt og intensivt arbejde, er samtlige 6.000 danske kunder hjemme.
Totalt har TUI hentet omkring 200.000 TUI-kunder hjem fra alle dele af verden, den største hjemtagningsoperation i rejseselskabets historie.
Coronapandemien forandrede forudsætningerne for at holde ferie på kort tid og påvirkede alle dele af verden. TUIs gæster, hvoraf 6.000 var danske, befandt sig i alt fra Thailand og Spanien til Curacao og Zanzibar. På kort tid indledtes samarbejdet med udenrigsministerier om hurtigt at få alle hjem. Over 30.000 nordiske gæster og totalt 200.000 europæiske gæster er nu fløjet hjem.
Udover ordinære flyafgange blev der indsat fire redningsfly, som skulle tage gæster hjem fra Spanien og Den Dominikanske Republik.
Et rekordhurtigt samarbejde gjorde, at vi kunne få alle hjem på en god og sikker måde. Vi vil gerne sige tak til alle kunder. Både dem, der fik ferien forkortet, men også dem, der har ombooket en rejse, som de havde set frem til. Derudover en stor tak til alle medarbejdere i de nordiske lande såvel som i resten af verden.
Mikkel Hansen, kommunikationschef hos TUI Danmark.
TUIs medarbejdere i de nordiske lande har arbejdet døgnet rundt de seneste to uger. Totalt set har de håndteret 25.000 opkald på telefonen i kundeserviceafdelingen samt mere end 6.000 spørgsmål på sociale medier. Mange af de gæster, som aldrig kom afsted, vælger nu at ombooke til en ny rejse.
Vi ser, at de kunder, som vi er i kontakt med, ønsker at rejse. Det bliver endnu mere tydeligt at mærke det ønske, når rejsemuligheden ligesom livet generelt begrænses som i disse dage. Mange, der havde bestilt en rejse om foråret eller tidlig sommer, vælger nu at udskyde ferieplanerne til en sensommer ved middelhavsområdet.
Mikkel Hansen, kommunikationschef hos TUI Danmark.
Skriv et svar