Vouchers til passagerer uden adgang til KLM lounge

KLM Crown Lounge Amsterdam

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Tidligere på måneden kunne vi berette om adgangsrestriktioner til den interkontinentale KLM Crown lounge i lufthavnen i Amsterdam. KLM vil tilbyde restaurantvouchers til rejsende der ikke kan komme ind.

På grund af ombygningen er kapaciteten i loungen begrænset i op til 1,5 år. I myldretiden mellem 7:30 og 11:00 er der en tilpasset adgangspolitik.

Ingen gæster

For det første bliver rejsende med destinationer i Schengen-området henvist til lounge 25 i terminal 1. Loungevouchers er heller ikke gyldige til den interkontinentale lounge. Den største påvirkning kan dog mærkes af SkyTeam Elite Plus medlemmer. I myldretiden vil det ikke være muligt at tage gæster med. Flying Blue Ultimate, Skipper og Club 2000 medlemmer er dog undtagen. Derudover er partner og børn af Flying Blue Platinum medlemmer også velkomne.

Fremtidens KLM Crown Lounge
Indgangen til den nye lounge bliver på Holland Boulevard

Vouchers

For at imødekommende de passagerer som på grund af travlheden bliver afvist (eller ‘ufuldstændig’ kan bruge) vil KLM byde på vouchers til Taste of the Lowlands. Restauranten byder på forskellige typiske hollandske retter, som kyllingsatay, kroket, eller måske kan en ‘bossebol’ fristes med til dessert. Gæster af elite medlemmer vil dog kun blive tilbudt vouchers de første 3 uger af ombygningen. Herefter bør passageren, i følge KLM, være bekendt med den nye procedure.

Konklusion

‘Løsningen’ som KLM tilbyder deres rejsende er absolut utilstrækkelig. Ombygningen af loungen er planlagt i lang tid og KLM har haft rigeligt med muligheden for at finde alternativer. Når de ikke har gjort det, er vouchers også til gæsterne det mindste selskabet kan gøre. At tage en gæst med i loungen er netop en af fordelene ved at være SkyTeam Elite Plus medlem. Ombygningen tager derudover så lang tid at der ikke kan være tale om midlertidige kapacitetsproblemer. Det vil derfor have været pænt af KLM at finde en mere permanent løsning i de mange måneder ombygningen tager.

 

Denne artikel er oprindeligt skrevet af The Flying Dutchboy fra vores søsterside Insideflyer.nl

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *