7 luksustendenser for ferien i 2017

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Når 2016 nu nærmer sig sin afslutning, ser vi med nysgerrighed frem mod et nyt år fyldt med nye destinationer og oplevelser. Men hvordan vil vi rejse i 2017? AccorHotels præsenterer syv luksustendenser, der viser, at “meningsfuld rejse” skal regnes blandt luksusrejsende i det kommende år.

Blandt rejsende, der kender verden, er luksus et begreb, hvis mening er under stadig forandring. Og selvom en luksusrejse på mange måder er synonymt med afslapning med luksus, handler det i dag lige så meget om “meningsfuldhed” som materielle ting. Familieoplevelser, nye møder og mulighed for tid for sig selv er nogle eksempler på meningsfulde tendenser, som luksusrejsende i større og større udstrækning efterspørger.

sofitel-angkor-phokeethra-golf-and-spa-resort-siem-reap-cambodia
Billede fra Sofitel Angkor Phokeethra – Golf and Spa Resort.

Chris Cahill, som er koncernchef for AccorHotels luksusvaremærker siger:

Vores gæster opfatter ikke længere en luksusoplevelse alene ud fra omgivelserne eller hvor meget det koster, men også hvordan den beriger deres liv, og hvordan den
får dem til at føle. Luksus handler i dag lige så meget om muligheden for at blive overrasket, opleve glæde og opfyldelse eller mærke, at man hører til. Det er følelsen, det handler om.

Her er AccorHotels syv luksustendenser for 2017

1. Livsbekræftende oplevelser
I en nyligt gennemført YouGov-undersøgelse blandt globale luksusforbrugere svarede 75 procent, at det er meget vigtigt at “opleve den lokale kultur”. De værdsætter de øjeblikke, hvor de kan deltage i autentiske kulturelle oplevelser – noget unikt som de kan skrive om og dele billeder af.

2. Den luksuriøse familieferie
Glem campingvognen! Næste år bliver familiens ferie mere eventyrlig og sofistikeret – forældre opmuntrer deres børn til at se verden og opleve forskellige kulturer.

3. En følelse af samhørighed
I vores digitaliserede verden bliver det stadig vigtigere for gæsterne at opleve personlig service og få en tæt kontakt med personalet. Ifølge en rapport fra Luxury Insigts er hotelpersonalet den vigtigste faktor for, hvordan gæsterne oplever deres besøg.

4. Feinschmeckere spiser sig igennem rejsen
Den hurtigste vej til mange gæsters hjerte er gennem deres maver. Ifølge nye fakta fra Verdensturistorganisationen er der stadig flere rejsende, der søger autenciteten
på de steder, de besøger gennem restaurationsbesøg. Restaurationsturister og Cocktail-connoisseurs sætter deres lid til insider-kilder for at få tips om de hotteste
kokke, bedste lokale restauranter og unikke muligheder for anderledes smagsoplevelser.

5. Det private og afsides lokker
For de mest velbjergede rejsende er integritet ofte den ultimative luksus. Ligesom verdensberømtheder længes de efter at sætte tiden i stå for en stund og bruge lidt
kvalitetstid sammen med venner eller familie. Eller bare være alene med deres egne tanker.

6. Wellness Tourism
Gandhi sagde en gang, at “det er sundheden, der er den virkelige rigdom”. Luksusrejsende nægter at lade bagateller som tidsforskelle og lange flyveture komme i vejen for deres velbefindende og mulighed for at holde sig i form. Efter en udtørrende og anstrengende flyrejse kan et godt spabad, et træningsanlæg og helsemenuer være den største luksus. “Wellness tourism” forventes at vokse med mere end ni procent i 2017, hvilket er næsten 50 procent hurtigere end den totale stigning i turismen i henhold til Global Spa og Wellness Economy Monitor.

7. Verden er vores klasseværelse
For os i Norden har ferien længe været en chance for at indhente nogle tabte soltimer. Men nu er det ikke længere solstolen og stranden der lokker mest. Luksusrejsende i dag elsker at mærke pulsen af destinationens autentiske hjerte. Kultur og oplevelser betyder mere end at komme hjem med brune ben.

Familietur på cykel på Bali er også på listen.
Familietur på Bali er også på listen. Her lånes der cykel på hotellet.

Til slut siger VP Sales & Distribution for AccorHotels i Skandinavien og Finland, Jan Birkelund at:

AccorHotels har altid fulgt rejsetendenserne for at kunne møde vores rejsendes forventninger og ønsker. Vi har i dag mange hoteller og ressorts over hele verden med unikke muligheder for kulturelle, eventyrlige, åndelige og kulinariske aktiviteter. Vi vil have, at vores forretnings- og ferierejsende skal have mulighed for at unde sig selv det bedste, hver destination har at tilbyde

Du kan læse mere om AccorHotels her.

På AccorHotels tophoteller er servicen i top.
På AccorHotels tophoteller er servicen i top.

Det er følgende hoteller du kan finde i AccorHotels kæden:

insideflyer-dk-accorhotels-maerker-i-kaeden



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *