Anmeldelse: LOT Business Class i Europa

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

LOTs business class er god: Du sidder godt og personalet på flyet giver en god service. Desværre svinger madens kvalitet meget mellem de forskellige ruter.

For et par måneder siden skulle jeg fra Sofia i Bulgarien til Paris. Jeg besluttede mig for den praktiske forbindelse over Warszawa med LOT og valgte at rejse på Business Class. Den tidlige ankomst til Paris var afgørende for mig. Flyet skulle lande kl 09.55 – efter at være startet i Sofia kl. 05.35. Den samlede rejsetid er 5 timer og 20 minutter, da Bulgarien og Frankrig ligger i forskelige tidszoner. Jeg havde ikke de store forventninger, men glædede mig dog til at prøve LOTs Business Class-produkt, der var nyt for mig.

Anmeldelsen er baseret på begge flyvninger. Desværre var ankomsten fra Sofia forsinket og jeg nåede derfor ikke det næste fly i Warszawa. Jeg kunne først rejse videre til Paris om eftermiddagen.

Check In & Lounge

Jeg havde kun håndbagage og gik derfor straks til sikkerhedskontrollen i Sofia. I løbet af ingen tid var jeg kommet igennem sikkerheds- og paskontrollen. Da jeg stadig havde lidt tid, besøgte jeg Green Lounge, som LOT bruger. Denne viste sig at være en stor ventesal med hvide fliser, ubekvemme grønne møbler og et absolut minimalt udvalg af drikkevarer.

Sofia Green Lounge

Heldigvis skulle vi boarde efter et par minutter. Derfor gik jeg en rask runde i loungen, vendte om på hælen og begav mig straks til gaten. Her var der allerede en kø. Men personalet begyndte med priority boarding for passagerer på business class, premium economy og gæster med et Star Alliance guldkort. I Warszawa var ombord stigning ligeledes meget organiseret og med priority boarding

I Warszawa besøgte jeg LOTs Business Class Lounge, hvorfra man også har adgang til “Elite Club”, der er Star Alliance Guld Lounge. Begge lounger er pæne. InsideFlyer har tidligere anmeldt “Elite Club”. Du finder vores beskrivelse og vurdering her. Der var ikke så mange siddepladser i “Elite Club”, men til gengæld var der et rigtigt pænt udvalg af mad og drikkevarer. Man kunne vælge mellem mange kolde godbidder, nogle varme retter og champagne fra huset Nicolas Feuillatte.

På begge fly bød personalet hjertelig velkommen og jeg blev endda fulgt ned til min plads. Efter at jeg havde lagt min håndbagage op, og jeg havde sat mig godt tilrette, fik jeg vand i et plastik glas. Derefter fik jeg tilbudt polske aviser, som jeg på grund af mine begrænsede sprogkundskaber takkede nej til.

LOT Business Welcome Drink

Kabine & Sæde

Den første flyvning var på en Embraer 175 mens LOT satte deres nye Boeing 737-MAX8 til at flyve fra Warszawa til Paris. Boeing flyet var malet for at markere 100 året for polsk uafhængighed. I dag ville jeg nok ikke sætte mig i en Boeing 737-MAX8, men på grund af flyveforbuddet bliver denne overvejelse helle ikke aktuel.

LOT Boeing 737-MAX-8

På begge fly har LOT behagelige lædersæder med nakkestøtter. Men jeg foretrækker helt klart de ældre sæder på E-175, da de minder om velpolstrede lænestol med fodstøtte. De gamle sæder minder også mere om den “rigtige” Business Class, som du ser i Nordamerika. LOTs sæder er naturligvis ikke så brede, men stadig behagelige når man sammenligner dem med sæderne hos konkurrenterne i Europa. Afstanden mellem sæderne er 31 “.

LOT Premiumkabine E-175

På Business Class blokkere LOT nabosædet, også på Embraer flyet, hvor der kun er 2 sæder på hver side af gangen. Dette er ikke standard i branchen. For eksempel har KLM ikke denne fine service. LOT har placeret Premium Economy Class foran gardinet, dog er midter sædet ikke blokkeret og portionerne er en smule mindre end på business class. Alligevel er Premium Economy stadig meget behagelig og sikkert et interessant tilbud specielt for gæster, der skal fortsætte rejsen på en interkontinental rute.

LOT E-175 Afstand mellem sæderne på business class

Læderstolene er også behagelige på Boeing 737-8MAX, hvor der er en afstand mellem sæderne på 34 “- i det mindste på rækkerne 1 til 5. Det eneste, jeg kan udsætte på flyet er det manglende forhæng mellem premium økonomi- og økonomiklasse.

LOT Boeing 737-MAX-8 Kabine

Fin business kabine

Det er stadig min opfattelse, at LOT opretholder den betalte eksklusivitet på business class på de områder jeg lige har beskrevet ved at have et ensartet produkt. Midtersædet er blokkeret på Business Class. Det manglende gardin mellem economy class og den dyrere del af kabinen kompenseres af forskellige farver på nakkestøtten og små skilte, som vi også kender det fra nogle af SAS ruterne. Jeg fik et behageligt indtryk af den moderne kabine.

LOT Boeing 737-MAX-8 Business Class sæder

Desuden fik vi tilbudt puder og tæpper. Disse var helt i orden for en europæisk business class.

LOT Business Class. Pude og tæppe

Catering & Service

Kvaliteten af ​​catering i LOT Business Class viste sig at være temmelig varierende. På den tidlige morgenflyvning fra Sofia til Warszawa blev der serveret to små skåle med oliven og pickles og ris med æblemos, rosiner og mandler. Morgenmaden virkede meget tør, og stewardessen undskyldte – maden var allerede kommet på flyet den foregående aften og tilbragte således natten ombord i Sofia. Bortset fra drikkevarer og Lindor-chokoladen var det tilbudte måltid desværre uspiselig og blev returneret.

Morgenmad på LOT fra Sofia til Warszawa

På flyet til Paris blev der umiddelbart efter starten serveret en aperitiff med saltede jordnødder.

LOT Business Class. Drink og saltede jordnødder

Derefter blev frokosten serveret på en bakke. Dette var ret velsmagende og bestod af en kold forret, en varm hovedret efter eget valg og dessert.

LOT Business Class. Frokost – fra Warszawa til Paris

Der blev regelmæssigt spurgt til passagerernes velvære og om man ønskede yderligere drikkevarer. Servicen var meget venlig. Dette gjorde turen meget behageligt.

Drinks på LOT Business Class

Entertainment

Underholdningssystemet på begge LOT-fly kan hurtigt beskrives: Ikke eksisterende. Skærme og Wi-Fi er ikke installeret, så hvis du skal have tiden til at gå, skal du skal enten medbringe noget arbejdes relateret eller din egen underholdning.

Artiklen er oversat og lettere bearbejdet. Den er oprindelig skrevet af Vilas og bragt på vores tyske søsterside

Overblik

Sæde

Service

Måltid

Drikkevarer

Underholdning

Generel Vurdering

Konklusion

Jeg vil til enhver tid gerne rejse med LOT igen på Business Class. Sæderne er bekvemme og personalet meget opmærksomme og venlige. Mine flyvninger var ikke noget highlight, nærmere hvad jeg vil kalde et solidt og godt produkt.

3.6

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *