Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
Sofitel Amsterdam the Grand, introduktion
Jeg er på vej til Amsterdam, selvom jeg ikke er født der, er det her jeg er opvokset og hvor jeg nød livet indtil min studentertid.
Sidste år fik jeg samlet en hel del point hos Accor i diverse kampagner i for- og efteråret. Disse point er ved at brænde et hul i min konto. I år har jeg stadigvæk Platinum status i Accor gruppen, men det ser ud til at jeg falder tilbage til Gold næste år. “Burn some points!”
Jeg booker “The Grand by Sofitel” i Amsterdam til 12.000 point efter at have læst diverse anmeldelser. Vi er klar til dette ikoniske hotel i det gamle rådhus, i hjertet af Amsterdam.
På grund af vores hollandske sparsommelighed, parkerer vi bilen på Sloterdijk station, eftersom der er gratis parkering her, og bestiller en Uber, mens vi står foran Mercure Sloterdijk (15 dollar tilgode gennem en booking.com kampagne).
Første indtryk
Vi står ud ad bilen på den flotte gårdsplads foran den elegante indgang og bliver ønsket hjertelig velkommen. Det første indtryk er: klasse, stil og autentisk.
Check ind foretages helt afslappet, jeg hyggesnakker lidt med damen og beslutter mig for at tage chancen og ikke at acceptere det første værelse, men at vente på det lovede rolige værelse med udsigt på kanalen.
Efter et par timers slentren gennem midtbyen, kommer vi tilbage til receptionen. Vores værelse er klar og vi bliver ledsaget af nogen fra receptionen for at vise værelset. Overfor værelse 404 hører vi en hund gø, og vi får med det samme at vide at hvis det bliver irriterende, skal vi bare ringe for at få et andet værelse. Det forekommer dog lidt mærkeligt at hunde er tilladt her.
Superior værelse
Vi får et superior værelse, en mindre opgradering. Men en opgradering er en opgradering og det er jo lige det der gør det spændende hver gang… “You never know what you get”… Vi kan mærke at det bliver intet problem at sove, efter vi falder om i sengen. Værelset er meget hyggeligt indrettet, ikke særlig stort men heller ikke så kedeligt som hos for eksempel hos IHG eller Hilton.
Badeværelse har en god størrelse, en fin rainshower og en flot håndvask. Meget flot lavet og nogle tykke håndklæder.
Mad og drikke
Vi snupper en lille drink i den hyggelige lounge. Der viser sig ikke at være en executive lounge, som jeg egentlig havde forventet. Desværre ingen gratis drinks og heller ingen morgenmad i morgen. Den kan købes til €37,50 per person. Det gør vi altså ikke. Om aftenen tager vi ud og spiser på Indonesian Kitchen på Herengracht og derefter direkte under dynerne.
Rundtur
Vi tager en rundtur gennem hotellet, som er hurtigt arrangeret efter et opkald. Kl. 11:00 i receptionen og et lille selskab bliver guidet rundt af kustoden. Vi besøger den gamle byrådssal, som nu blandt andet bliver brugt til galla, og den klassiske bryllupssal. Bygningen er et godt eksempel af “Amsterdam skolen” og er fyldt med detaljer fra V.O.C. tiden og har fantastiske vinduer med farvet glas.
De sidste timer og så afsted igen…
Morgenmad fandt vi altså i byen til €24 og derefter fik vi plasket lidt i den forladte svømmingpool på første sal. Desværre ikke helt den samme udsigt som på Amstel Hotel, men en flot pool, sauna og dampbad. Desværre skal saunaen først varmes op. Et forfriskende brusebad med Hermes produkter, som også er på værelset, og så slappe af til kl. 16 for at nyde vores late checkout til det yderste.
Også vores check-out forløb smidigt. Personalet er, som vi efterhånden har vænnet os til, meget venligt og afslappet på en professionel måde.
Elitefordele
Der er ikke mange fordele med Platinum status. Ingen større opgradering, late checkout, voucher til en drink, og 4 macarons på værelset om aftenen. Desværre ingen executive lounge med de velkendte gratis drikkevarer, snacks og morgenmad. Noget af en forskel til andre Sofitels i for eksempel Bangkok og Manila, som vi besøgte tidligere på året.
Kort sagt, et flot, klassisk hotel i hjertet af Amsterdam, men få fordele for Platinum medlemmer.
Denne artikel er oprindeligt skrevet af Didier fra vores søsterside Insideflyer.nl
Skriv et svar