Anmeldelse: The Westin Copley Place Boston

I forbindelse med en weekendtur til Boston reserverede jeg et værelse på The Westin Copley Place.

Hotellet er beliggende i Back Bay og er nærmeste nabo til Trinity Church, og blot et lidt langt stenkast fra Boston Public Garden og Boston Common. T-banestationerne Copley og Back Bay ligger tæt ved hotellet. Jeg kom til Boston via Logan Airport og tog Silver Line ind til South Station, dette viste sig at være gratis. Der findes fine transport muligheder videre, men jeg havde god tid og kun lidt bagage, så jeg valgte at gå til hotellet. På den måde fik jeg også orienteret mig lidt i byen undervejs. Spadsereturen tog ca. 20 minutter.

Indtjekning

Indtjekning gik smertefrit og tog fem minutter, der var ikke nogen nævneværdig kø da jeg ankom til hotellet kl. 16 denne fredage. Hotellet havde seks indtjekningsstationer og fire af disse var bemandet. To til almindelige kunder og to til kunder med guldstatus eller højere i SPG. I mangel på guldmedlemmer tog alle receptionisterne sig af os almindelige dødelige uden status. Jeg havde reserveret værelset via tredjepart og havde ikke forhåbninger om nogen ekstra service. Receptionisten var meget venlig og søgte på eget initiativ på mit SPG-medlemsnummer, og jeg fik besked om at jeg ville optjene point på eventuelle udgifter jeg skrev på værelset. Jeg fik også besked om, at jeg var blevet tildelt et deluxe værelse og at jeg havde gratis internet. På hotellets hjemmeside fremgik det klart, at gratis internet var forbeholdt SPG-medlemmer som havde booket via Starwood´s egne hjemmesider. Netforbindelsen på hotellet fungerede upåklageligt og jeg var ganske tilfreds.

This slideshow requires JavaScript.

Værelset

Jeg fik et værelse på 16. etage og førstehåndsindtrykket var godt. Størrelsen var god og værelset havde alle faciliteter du kan forvente. Sengen var behagelig, det same var sofaen. Værelset er på 36 kvadratmeter og i følge Westin´s hjemmeside indebære ophold i deluxe værelse, at du får minibar, højere etage og udsigt over by eller flod. Jeg fik udsigt over byen, uden at denne var særlig mindeværdig. Der fulgte også to flasker vand med per dag, noget som også er inkluderet på standard værelserne.

Badeværelset

Badeværelset havde også alle forventelige faciliteter og der var et godt vandtryk i bruseren. Sæbe, body lotion og lignende var fra serien Heavenly Spa by Westin.

This slideshow requires JavaScript.

Faciliteter

Væreslet havde rigeligt med USB-udtag, noget som kan være en fordel hvis du skal lade flere ting samtidig og har begrænset med adaptere. Der var USB-udtag ved alle lamper, ved natbordet og skrivebordet. Værelset var udstyret med kaffemaskine og kaffe fra Starbucks. Dette fik jeg ikke testet.

Hotellet har både restaurant og bar, men jeg fik ikke besøgt disse. På hotellet er der også træningscenter og hotellet arrangere løbeturer om morgenen. Det var muligt at låne løbesko og træningstøj for fem dollars.

Konklusion

Jeg var godt tilfreds med mit ophold på Westin Copley Place, og siden jeg rejste lidt udenfor højsæson fik jeg en ganske god pris via en tredjepart. Hotellet ligger lidt uden for det som regnes som «Downtown Boston», men der er ikke så langt at gå. Det er omtrent 10-15 minutters gang til Boston Common, hvor blandt andet Freedom Trail starter.

Hotellet kan anbefales hvis du kan få det til en god pris.

Oprindeligt bragt på vores søsterside insideflyer.no af Lars.

Overblik

Pros

Højt serviceniveau
Moderne værelse med komfortabel seng
Mange strøm- og USB-udtag på værelset

Cons

Ligger et stykke udenfor centrum

Service

Lokation

Værelse

Features

Value

Generel Vurdering

Konklusion

Hotellet kan anbefales hvis du kan få det til en god pris.