BREAKING NEWS: Ryanair meddeler at de aflyser 2000 flyafgange over de næste 2 måneder

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Ryanair har her til aften meldt ud at de annullere 2% af deres afgange de næste 2 måneder. Dette gøres for at forbedre deres punktelighed, som hen over sommeren er faldet markant.

De 2000 flyafgange svarer til mellem 40-50 daglige afgange frem til slutningen af oktober måned. Grunden er at punkteligheden er faldet til under 80%. Dette kommer efter at Ryanair for kort tid siden oplyste at de ville ændre markant på deres bagageregler og priser på dette, for netop at sikre rettidig afgang.

Punkteligheden er faldet grundet flere ting såsom:

  • begrænsninger i luftrummet
  • strejker
  • vejret
  • ekstra travlhed i sommerperioden for besætning og piloter

Ryanair transportere hver måned over 12 millioner passager, men grundet de ovenstående ting, så er flyselsakbet kommet bagefter med de ansattes afholdelse af ferie.

Ryanairs punktelighed er faldet fra 91% og ned til under 80% i løbet af året oplyser flyselskabet i en pressemeddelse i dag (kilde: Ryanair)

Ryanairs punktelighed er faldet fra 90% til under 80% i løbet af de sidste 2 ugers tid, og dette har fået flyselskabets ledelse til at reagere.

Kunder der rammes af de annullerede fly vil blive kontakte og tilbudt fuld refundering eller ombooking til andre afgange.

Vi ved endnu ikke hvilke afgange der er tale om, så skal du ud at flyve med Ryanair de næste 2 måneder, så anbefaler vi at være meget opmærksom og eventuelt selv kontakte dem for at får be- eller afkræftet det.

Ryanair’s Robin Kiely udtaler følgende:

We have operated a record schedule (and traffic numbers) during the peak summer months of July and August but must now allocate annual leave to pilots and cabin crew in September and October (while still running the bulk of our summer schedule).  This increased leave at a time of ATC capacity delays and strikes, has severely reduced our on-time performance over the past two weeks to under 80%.  By cancelling less than 2% of our flying programme over the next six weeks, (until our winter schedule starts in early November) we can improve the operational resilience of our schedules and restore punctuality to our annualised target of 90%.

We apologise sincerely to the small number of customers affected by these cancellations, and will be doing our utmost to arrange alternative flights and/or full refunds for them.

Du kan læse hele pressemeddelsen her.

Trackbacks & Pingbacks

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *