Bedste fly- og hotelmad kåret – Culinary Travel Awards 2014

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Saveur Culinary Travel Awards har kåret vinderne i 21 kategorier af kulinariske oplevelser på rejsen. Vores læsere har vil genkende en del af kategorierne, fx flymad, room service og lufthavnslounges.

Magasinet Saveur kårer hvert år vindere i Saveur Culinary Travel Awards inden for hele 21 kategorier. Disse kategorier er igen inddelt i Experts’ Choice og Readers’ Choice, hvor henholdvis ekspertpaneler og magasinets læsere udvælger vinderne.

Her er nogle af årets vindere:

IN-FLIGHT DINING (First and Business Class)
EXPERTS’ CHOICE: Emirates
READERS’ CHOICE: Oman Air

IN-FLIGHT DINING (Economy Class)
EXPERTS’ CHOICE: Singapore Airlines
READERS’ CHOICE: Singapore Airlines

IN-FLIGHT WINE PROGRAM
EXPERTS’ CHOICE: Qantas Airways
READERS’ CHOICE: Qantas Airways

BEST AIRPORT LOUNGE
EXPERTS’ CHOICE: Singapore Airlines SilverKris Lounges, Changi Airport, Singapore
READERS’ CHOICE: Qatar Airways Lounge at Heathrow Airport, London, England

IN-ROOM DINING
EXPERTS’ CHOICE: The Dorchester, London
READERS’ CHOICE: Kempinksi Hotel Barbaros Bay, Bodrum, Turkey

HOTEL BAR
EXPERTS’ CHOICE: The Chandelier at The Cosmopolitan Hotel of Las Vegas
READERS’ CHOICE: Beaufort Bar at The Savoy, London, England

Business Class måltid på Singapore Airlines (Foto: Cecilie Larsen - Bonusfeber.no)
Business Class måltid på Singapore Airlines (Foto: Cecilie Larsen – Bonusfeber.no)

Saveurs hjemmeside kan du se den komplette liste over årets vindere, og du finder også kategorierne Outstanding og Notables for de produkter, som ikke nåede helt i mål.

Er du enig med juryen?



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Kommentarer

  1. Peter Krogh Frausing Peter Krogh Frausing siger

    Tanke vækkende, at ingen europæiske- eller amerikanske flyselskaber kan konkurrere med de asiatiske. Måske SAS skal tænke over hvad de serverer for deres passagerer?

  2. obs obs siger

    Peter Krogh Frausing

    Tanke vækkende, at ingen europæiske- eller amerikanske flyselskaber kan konkurrere med de asiatiske. Måske SAS skal tænke over hvad de serverer for deres passagerer?

    Det tænkte jeg også på.

    Men nu er i hvert fald danskerne jo ikke ligefrem kendt for at bruge en ret stor del af deres indkomst på mad, og jeg tænker at billetpriserne ville stige en hel del hvis maden skulle være produceret lokalt osv. Eller hvad? Det har dog måske også noget med prestige at gøre, og sådan noget går jo heller ikke i et jantelovsland…

    Men det ville da være dejligt hvis man kunne få serveret et ordentligt måltid mad der smager godt. Det kunne jo også være med til at højne fornøjelsen ved at rejse.

  3. jefi99 jefi99 siger

    Det er jo en konkurrenceparameter som så mange andre ting. Hvis jeg skal fra Europa til Asien, så ville jeg da vælge asiatiske selskaber som TG, SQ, CX, NH, JL over europæiske selskaber blandt andet på grund af maden, men der er også en række andre faktorer, hvor de asiatiske selskaber er at foretrække.

  4. Peter Krogh Frausing Peter Krogh Frausing siger

    obs

    Det tænkte jeg også på.

    Men nu er i hvert fald danskerne jo ikke ligefrem kendt for at bruge en ret stor del af deres indkomst på mad, og jeg tænker at billetpriserne ville stige en hel del hvis maden skulle være produceret lokalt osv. Eller hvad? Det har dog måske også noget med prestige at gøre, og sådan noget går jo heller ikke i et jantelovsland…

    Men det ville da være dejligt hvis man kunne få serveret et ordentligt måltid mad der smager godt. Det kunne jo også være med til at højne fornøjelsen ved at rejse.

    Om prisen ville stige, ved jeg ikke… Du skal tænke på at de selskaber der er prisvindende, er i samme prisklasse som SAS, problemet er bare at SAS prøver at spare der hvor de kan. De har simpelthen ikke forstået at førstehåndsindtrykket, bestemmer om folk kommer igen. Hvis de serverede lækker mad, ville folk forbinde selskabet med luksus, og komme igen, i stedet for at vælge andre selskaber i samme prisklasse.

  5. obs obs siger

    Peter Krogh Frausing

    Om prisen ville stige, ved jeg ikke… Du skal tænke på at de selskaber der er prisvindende, er i samme prisklasse som SAS, problemet er bare at SAS prøver at spare der hvor de kan. De har simpelthen ikke forstået at førstehåndsindtrykket, bestemmer om folk kommer igen. Hvis de serverede lækker mad, ville folk forbinde selskabet med luksus, og komme igen, i stedet for at vælge andre selskaber i samme prisklasse.

    Helt enig. Sådan ville jeg selv tænke, og netop få lyst til at vælge dem fremfor så mange andre. Nu er de blot et selskab blandt mange, og så kan man lige så godt vælge et andet selskab som man kan vælge SAS.

    Men SAS har vist længe flagret noget rundt i et forsøg på at finde en strategi der virker. Håber de finder den inden det er for sent…

  6. PeterA PeterA siger

    obs

    Helt enig. Sådan ville jeg selv tænke, og netop få lyst til at vælge dem fremfor så mange andre. Nu er de blot et selskab blandt mange, og så kan man lige så godt vælge et andet selskab som man kan vælge SAS.

    Men SAS har vist længe flagret noget rundt i et forsøg på at finde en strategi der virker. Håber de finder den inden det er for sent…

    Tænkte altid før i tiden skidt om de amerikanske selskaber for at kræve betaling for øl/vin og valgte stort set altid et asiatisk selskab istedet. Nu rangerer SAS endnu lavere, da de kun serverer 1 ikke-alkoholisk sodavand til maden. Jeg tror der er mange som får sig en dårlig oplevelse og ikke mindst dårlig overraskelse, fordi deres forventninger ikke er afstemt (ifht kun at få 1 stk drikkevare). Når den dårlige oplevelse er i hus, så er det ikke nemt at få passagererne ombord igen medmindre man kører med meget lave priser. Altså maler SAS sig selv op i et low-yielding hjørne. Gav de istedet en god oplevelse ville der være en god sandsynlighed for at få folk til at vende tilbage og samtidig betale lidt mere for det.

  7. Peter Krogh Frausing Peter Krogh Frausing siger

    PeterA

    Tænkte altid før i tiden skidt om de amerikanske selskaber for at kræve betaling for øl/vin og valgte stort set altid et asiatisk selskab istedet. Nu rangerer SAS endnu lavere, da de kun serverer 1 ikke-alkoholisk sodavand til maden. Jeg tror der er mange som får sig en dårlig oplevelse og ikke mindst dårlig overraskelse, fordi deres forventninger ikke er afstemt (ifht kun at få 1 stk drikkevare). Når den dårlige oplevelse er i hus, så er det ikke nemt at få passagererne ombord igen medmindre man kører med meget lave priser. Altså maler SAS sig selv op i et low-yielding hjørne. Gav de istedet en god oplevelse ville der være en god sandsynlighed for at få folk til at vende tilbage og samtidig betale lidt mere for det.

    Det er lige præcis det jeg mener! Giver man folk en dårlig oplevelse fra start af, holder man afstand fra dem, for fremtiden… SAS er i øjeblikket en mellemting imellem lavpris, og okay flyselskab… Stram op, lyder min opfordring til SAS 🙂

  8. PeterA PeterA siger

    Peter Krogh Frausing

    SAS er i øjeblikket en mellemting imellem lavpris, og okay flyselskab… Stram op, lyder min opfordring til SAS 🙂

    Enig. Heldigvis er SAS stadig gode på bl.a. punktlighed og håndtering af irregularitet. Jeg er flere gange blevet ramt af aflysninger eller forsinkelser, hvor det med ombookninger er lykkedes SAS at gøre nogenlunde bod.

    Men i forhold til servicen ombord, tror jeg desværre, at SAS i desperationen for at finde besparelser har været lidt for ivrig. Jeg kender naturligvis ikke de bagvedliggende tal, men der er ganske givet også en række fordele ved at tage betaling for drikkevarer (alkoholiske såvel som sodavand).
    1) Besparelsen på at give freebies væk
    2) Vægtbesparelse – man må gå ud fra, at der bliver drukket mindre, når det ikke længere er gratis. Vægtbesparelse sparer fuel.
    3) Besparelse på bemanding. Mig bekendt er man nede på 7 flight attendants, hvilket blandt andet kan lade sig gøre, fordi det produkt man får er mere 'lean'. Mener man før har været 9.
    4) Indtjeningen på solgte varer (jeg var overrasket over, hvor mange på mine flyvninger jeg så løbe ned og hente flyversjusser – mig bekendt koster sådan en 70-80 kr.)

    Spørgsmålet er, hvor meget SAS vinder på gyngerne og hvor meget der tabes på karussellerne. En ting er sikkert. Omdømmet lider et knæk og det er et noget mere langvarigt tab, som ikke sådan lige vendes ved at vende skuden og smide en gratis GT'er på bordet. Så skal der mere til næste gang. Jeg ville også opfordre SAS til at ændre denne praksis – hurtigst muligt.

  9. Peter Krogh Frausing Peter Krogh Frausing siger

    PeterA

    Enig. Heldigvis er SAS stadig gode på bl.a. punktlighed og håndtering af irregularitet. Jeg er flere gange blevet ramt af aflysninger eller forsinkelser, hvor det med ombookninger er lykkedes SAS at gøre nogenlunde bod.

    Men i forhold til servicen ombord, tror jeg desværre, at SAS i desperationen for at finde besparelser har været lidt for ivrig. Jeg kender naturligvis ikke de bagvedliggende tal, men der er ganske givet også en række fordele ved at tage betaling for drikkevarer (alkoholiske såvel som sodavand).
    1) Besparelsen på at give freebies væk
    2) Vægtbesparelse – man må gå ud fra, at der bliver drukket mindre, når det ikke længere er gratis. Vægtbesparelse sparer fuel.
    3) Besparelse på bemanding. Mig bekendt er man nede på 7 flight attendants, hvilket blandt andet kan lade sig gøre, fordi det produkt man får er mere 'lean'. Mener man før har været 9.
    4) Indtjeningen på solgte varer (jeg var overrasket over, hvor mange på mine flyvninger jeg så løbe ned og hente flyversjusser – mig bekendt koster sådan en 70-80 kr.)

    Spørgsmålet er, hvor meget SAS vinder på gyngerne og hvor meget der tabes på karussellerne. En ting er sikkert. Omdømmet lider et knæk og det er et noget mere langvarigt tab, som ikke sådan lige vendes ved at vende skuden og smide en gratis GT'er på bordet. Så skal der mere til næste gang. Jeg ville også opfordre SAS til at ændre denne praksis – hurtigst muligt.

    Det er helt sikkert en ekstra indtægtskilde lige pt. men på sigt vil de miste passagerer, jeg tror faktisk at det bedre vil kunne betale sig på langt sigt, at tage 75-100 kr. mere for billetten, og så lade alt være inkluderet, samt opgradere madkvaliteten. Til kostpris for SAS tror jeg dette ville gå nogenlunde lige op. Godt nok vil de miste noget omsætning lige her og nu, men langsigtet tror jeg det ville være den rigtige løsning.

    Derudover kunne man jo også vælge at renovere kabinen, installere WiFi på alle maskiner, og lave IFE på ture over 2 timer, for at gøre selskabet mere attraktivt. Mange forslag, men Gourmet delen er jo til at gøre noget ved her og nu 🙂

  10. jefi99 jefi99 siger

    PeterA

    Enig. Heldigvis er SAS stadig gode på bl.a. punktlighed og håndtering af irregularitet. Jeg er flere gange blevet ramt af aflysninger eller forsinkelser, hvor det med ombookninger er lykkedes SAS at gøre nogenlunde bod.

    Men i forhold til servicen ombord, tror jeg desværre, at SAS i desperationen for at finde besparelser har været lidt for ivrig. Jeg kender naturligvis ikke de bagvedliggende tal, men der er ganske givet også en række fordele ved at tage betaling for drikkevarer (alkoholiske såvel som sodavand).
    1) Besparelsen på at give freebies væk
    2) Vægtbesparelse – man må gå ud fra, at der bliver drukket mindre, når det ikke længere er gratis. Vægtbesparelse sparer fuel.
    3) Besparelse på bemanding. Mig bekendt er man nede på 7 flight attendants, hvilket blandt andet kan lade sig gøre, fordi det produkt man får er mere 'lean'. Mener man før har været 9.
    4) Indtjeningen på solgte varer (jeg var overrasket over, hvor mange på mine flyvninger jeg så løbe ned og hente flyversjusser – mig bekendt koster sådan en 70-80 kr.)

    Spørgsmålet er, hvor meget SAS vinder på gyngerne og hvor meget der tabes på karussellerne. En ting er sikkert. Omdømmet lider et knæk og det er et noget mere langvarigt tab, som ikke sådan lige vendes ved at vende skuden og smide en gratis GT'er på bordet. Så skal der mere til næste gang. Jeg ville også opfordre SAS til at ændre denne praksis – hurtigst muligt.

    Du har desværre ret. Bare se på hvor meget især de amerikanske flyselskaber tjener på ancillary fees som indchecket bagage og solgte drikkevarer. Det er helt klart en ond cirkel, men nok desværre den vej tingene går… 🙁

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *