Digitale vouchers ved forsinkelse hos KLM

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Ved forsinkelse tildeler KLM passagerene vouchers til forplejning i lufthavnen. Disse vouchers gøres nu digitale.

KLM er startet en forsøgsordning, hvor måltidsvouchers ikke længere udskrives på papir, men sendes direkte til passagerens smartphone. Ved en længerevarende forsinkelse eller aflysning, har du ret på forplejning. Som det er i dag, kan passagerer afhente vouchers ved en self-service kiosk eller i transferservicen. Som et forsøg, gør KLM det muligt at bruge app’en til at fremsende en voucher. Passagerer, der har ret til en voucher, får automatisk besked i app’en. Derefter kan en stregekode aktiveres, som kan bruges ved alle serveringssteder i Amsterdam Schiphol lufthavnen. Det gælder både før og efter paskontrollen. Vouchers har en værdi på 5 eller 10 euro.

Voucher I KLM app
Voucher i KLM app

Denne udvidelse er endnu et skridt i KLMs ambition om at tilbyde flere digitale services. Fornyeligt blev det muligt at se menuen ombord inden afrejse og blev app’en opdateret med en mulighed for at tage en gratis option på prisen i 24 timer på en bestilling. Forhåbentlig bliver forsøget en succes og gøres ordningen permenent. Specielt ved større forstyrrelser af flytrafikken, kan der opstå store køer ved transferdiske og self-service automater. Så er det rart at man selv kan ordne det hele fra ens smartphone.

 

Denne artikel er oprindeligt skrevet af The Flying Dutchboy fra vores søsterside Insideflyer.nl

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *