Ingen hotdogs i loungen, så det blev till en sandwich med Kylling og Jalapenos. Lidt underligt når der også var persille på kyllingen... Altid godt med en classic!
Colaen er åbnet, men øllen er ikke. Er det bare en du har hevet ud af minibaren for at tage et billede af den, og så sat den tilbage?
Nope. Ingen minibar. Men den flinke tjener efterlod det sådan. Det var en helt almindelig pilsner. 4,7% og meget lig en Carlsberg.
gira = kvas = sodavand hører vel mere til i cola tråden hvis der var en sådan fra wikipedia Kvass (brøddrik) (russisk квас, litauisk Gira) er en drik, der laves på mørkt brød, som har gæret. Drikken er meget vellidt i Rusland,Hviderusland, Ukraine, Polen og de Baltiske lande ligesom i de tidligere Sovjet-republikker som Usbekistan, hvor Kvass-sælgere er almindelige i gaderne. Oprindelsen går mere end 5.000 år tilbage, som med ølproduktion. Kvass laves ved at lade en blanding af malt og rugmel, alternativt gammelt rugbrød og sukker, overhældt med vand, stå ved stuetemperatur. Blandingen omrøres med mellemrum, til væsken gennem fortsat gæring og dannelse af eddikesyre har fået en syrlig smag. Samtidig dannes også små mængder ethanol og kulsyre. Alkoholprocenten (0.05-1.44%) er så lav, at drikken opfattes som acceptabel for børn at drikke. Kvass bliver ofte smagt til med frugt ogkrydderurter som jordbær eller mynte. Kvass bruges som ingrediens i en kold russisk sommersuppe, (russisk: Okrosjka).
Efter tre nætter i Malaysia var det stadig ikke lykkedes mig at finde en lokal øl. Det var Tiger, Carlsberg, Heineken og deslige over det hele. Dette var den sidste genstand indtaget på malaysisk jord (i lufthavnen i Penang). Det var mig der drak den til venstre...
Hjemme fra Brasilien, så tid til en opdatering... Jeg gjorde mig mest i caipirinha'er, men for denne tråds skyld ofrerede jeg mig selvfølgelig og smagte et par øl. Første aften i Rio fandt jeg ellers en hyggelig bar med næsten 100 øl at vælge i mellem. Priserne var til gengæld nærmest højere end i Danmark. Jeg valgte en stout, og det var en stor fejl, den var kun værd at skrive hjem om til skræk og advarsel: Efter 4 dage fandt jeg endelig ud af hvad 'Chopp' betød (fadøl). Fik prøvet den mest udbredte pilsner, brahma. Smager ikke af så meget, lidt dårlig eftersmag måske.... Ved check in automaten i GRU blev vi spurgt om vi skulle med AF eller KLM, hvortil vi svarede KLM hvilket resulterede i 2 vouchers til en fadøl i 'Living Heineken'. Da vi ikke fandt andre restauranter i lufthavnen (de vr helt hende ved gatesne...), og havde lidt for længe og ~150 kr tilbage i real blev det til et måltid der. Som forventet under middelmådig øl, men lækker ravioli til.
En lidt forsinket påskeøl kommer her. Nils Oscar God Lager fra mikrobryggeriet The Nils Oscar Company. Den smagte ubeskrivelig godt efter 5 dage med ski, pulk og telt!