Bank Norwegian har spærret for MobilePay

Poster i 'ALLE ANDRE FLYSELSKABER' oprettet af emilstahl, 6/6/17.

1. emilstahl

emilstahl Nyt medlem

Beskeder:
    5
    "Synes godt om" modtaget:
    12
    Point:
    3
    Det her er ret breaking. Jeg opdagede pludseligt at jeg ikke kunne bruge mit Norwegian kort i MobilePay. Betalingen fejlede. Så jeg slettede kortet, og ville tilføje det igen. Så blev det helt afvist.

Det viser sig at der er en "god" forklaringen. Bank Norwegian har simpelthen blokeret MobilePay helt, for at ungå misbrug. De kunne jo bare lade være med at give CashPoints for det...

[Bank] Norwegian har spærret for brug af deres kreditkort i MobilePay. For at undgå misbrug, af den bonus der optjenes ifb. bruge kortet

Kilde: Danske Bank på Twitter (jeg må ikke linke da jeg er helt ny bruger)

UPDATAE: Bank Norwegian siger at der ingen blokering er. Det virker igen..
    UPDATE 2:
    Læs indlæg #14

Senest redigeret: 6/6/17
    Henry, Henrik Olsen, MortenS og 5 andre "Synes godt om" dette.
  2. asf

asf VIP medlem

Beskeder:
    850
    2,027
    Point:
    93
    Henry, tbh, MortenS og 2 andre "Synes godt om" dette.
  3. Søren G

Søren G VIP medlem

Beskeder:
    244
    794
    Point:
    93
    Ej hvor træls. Har netop lige overført 10.000,- i går via Mobilepay, det gik fint igennem.

Men transaktionen står stadigvæk som reserveret, så er da spændt på om den giver point.

Henry og MortenS "Synes godt om" dette.
  4. emilstahl

emilstahl Nyt medlem

Beskeder:
    5
    12
    Point:
    3
    Jeg ringede til Bank Norwegian kundeservice. Hun kendte ikke til nogen blokering af MobilePay. Hun fortalte at man godt kunne bruge kortet. Så hun var ret overrasket over det jeg kunne fortælle, jeg havde fået at vide fra Danske Bank. Hun undersøger det nu med "topchefen" og vender tilbage til mig.

Jeg harogså brugt kortet i MobilePay, både til overførsel til person og i butikker i POS (Point of sale) indtil i går aftes.

Henry "Synes godt om" dette.
  5. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    5,297
    12,909
    Point:
    113
    @emilstahl - first rule, never call the source...

Men ok, måske Bank norwegian læser med her alligevel...

6. emilstahl

emilstahl Nyt medlem

Beskeder:
    5
    12
    Point:
    3
    Bank Norwegian Kundeservice (der har snakket med topchefen), fortæller mig at der ingen blokering er og transaktionen ikke er afvist af dem.

Jeg har tilføjet kortet nu her i MobilePay, det blev ikke afvist. Men jeg kan ikke overføre til en anden person (kortet kan ikke bruges). MobilePay support stillede mig om til teknisk afdeling, der fortalte at kortet blev afvist hos DIBS pga. beløbet (0,01 kr.) – jeg har lige overført 20 kr. med Bank Norwegian kortet uden problemer.

I går kunne jeg slet ikke få lov til at tilføje kortet til MobilePay, men det var måske en periodisk fejl.

MobilePay siger godt nok at Bank Norwegian lavet noget blokering/spærring. Hvad der lige sker er et meget godt spørgsmål..Virker det for jer?

7. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    11,647
    26,800
    Point:
    113
  8. emilstahl

emilstahl Nyt medlem

Beskeder:
    5
    12
    Point:
    3
    Det er ret kryptisk. Jeg ved ikke om der nogensinde har været en blokering.... Jeg ved bare at jeg ikke kunne bruge kortet og i går og heller ikke tilføje det. Man må jo tro på Norwegian, når de siger at der ikke er eller har været en blokering.

Danske Banks svar på jo så stå på deres egen regning.. Det er godt nok forvirrende :)

9. mdk

mdk VIP medlem

Beskeder:
    381
    639
    Point:
    93
    Troede der var bred enighed om at BN Visa IKKE giver point ved MP overførsler? At de ser det som kontantudtræk?

10. clager

clager Platinum VIP medlem

Beskeder:
    1,717
    5,866
    Point:
    113
    Der er ikke og har aldrig været Norwegian rewards point på MP betalinger foretaget med BN visa kort.
    Samme regler som kontanthævninger hvor der heller ikke løber point ind.

11. MortenS

MortenS VIP medlem

Beskeder:
    550
    1,171
    Point:
    93
    Det er interessant at danske bank i deres Tweet direkte henviser til misbrug af pointoptjening hos norwegian.

Hvor har de mon denne information fra, og hvorfor videregiver de denne for danske bank ligegyldige information? Hvis norwegian virkelig mener mobilepay bliver misbrugt til pointoptjening, burde det alt andet lige være norwegian og ikke mobilepay, der offentlig udtaler sig om dette, samt evt bevæggrunde.

12. MortenS

MortenS VIP medlem

Beskeder:
    550
    1,171
    Point:
    93

Hvis det er korrekt, så er danske banks udmelding endnu mere besynderlig. Det er vel norwegian der har fortalt danske bank at det er blokeret pga pointoptjening?

Edit:
    I øvrigt er det ret svært at føre kontrol med optjening af point da de overføres i bulk ca en gang om ugen. Der er ikke nogen specifikation af hvilke transaktioner der har optjent point. Er der nogle der har et forslag til dette?

Edit2:

Ser ud til danske bank på Twitter trækker lidt i land

https://twitter.com/emilstahl/status/871780741885067265

13. clager

Beskeder:
    1,717
    5,866
    Point:
    113
    Jeg har foretaget mange MP betalinger med BN visa og der er aldrig kommet point ind på kontoen. Pointopgørelse på både "mit kort" på BN og Norwegian rewards hjemmesiderne er meget detaljerede.

Henry og MortenS "Synes godt om" dette.
  14. emilstahl

emilstahl Nyt medlem

Beskeder:
    5
    12
    Point:
    3
    Danske Bank:
    Hvor er det dejligt at læse I fik det løst og du kunne tilføje dit kort igen i dag, så du kan fortsætte med at bruge app’en.

Vi testede med et Norwegian kort, ved at overføre 1 øre fra en kollega til en anden og fik samme fejl som dig.

Umiddelbart beror denne type fejl på at kortudsteder har blokeret for transaktioner af denne størrelse.

Så konklusionen må være:

• Webshoppen hvor jeg prøvede at betale med BN kortet, tog ikke i mod dette kort.
    • Jeg testede efterfølgende med en overførsel på 0,01 kr. Men man kan ikke overføre under 1 kr., da det giver en fejl hos DIBS (MobilePays indløser)
    • Da jeg villle tilføje kortet igen i går, må der været noget periodisk siden det blev afvist.
    • MobilePay testede også med en overførsel, under 1 kr. og da den blev afvist, konkluderede de, at Bank Norwegian havde blokeret for MobilePay.

15. MortenS

MortenS VIP medlem

Beskeder:
    550
    1,171
    Point:
    93
    Jeg kan konstatere at nogle mobilepay betalinger er pointgivende mens andre ikke er

Attached Files:

16. clager

Beskeder:
    1,717
    5,866
    Point:
    113
    Der er Norwegian point på køb i en butik via en terminal da det er at sammenligne med brug af kortet enten med pinkode eller trådløst men ikke på en MP overførsel mellem to mobiler.

Henry, MortenS, jtraveler og 1 anden person "Synes godt om dette".
  17. MortenS

MortenS VIP medlem

Beskeder:
    550
    1,171
    Point:
    93

Det giver mening. Tak for svaret

opdatering: jeg kan se at nogle alm. p-2-p overførsler giver point.

edit2:
    Jeg har faktisk fået point for alle mobilepay køb og overførsler siden 01/05 -17

18. Søren G

Søren G VIP medlem

Beskeder:
    244
    794
    Point:
    93
    Jeg overførte 10.000,- og fik 128 point.

Ikke dårligt.

Kristian, Henry og MortenS "Synes godt om dette"
  19. jtraveler

jtraveler VIP medlem

Beskeder:
    286
    597
    Point:
    93
    Har netop fået cashpoints for en MP overførsel.
    Ved ikke om det har været sådan længe? :confused:

20. Søren G

Søren G VIP medlem

Beskeder:
    244
    794
    Point:
    93
    Sådan har det været i al den tid jeg har haft bank norwegian kortet.
    Tror aldrig det har været anderledes?

jtraveler og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side