Det her er ret breaking. Jeg opdagede pludseligt at jeg ikke kunne bruge mit Norwegian kort i MobilePay. Betalingen fejlede. Så jeg slettede kortet, og ville tilføje det igen. Så blev det helt afvist. Det viser sig at der er en "god" forklaringen. Bank Norwegian har simpelthen blokeret MobilePay helt, for at ungå misbrug. De kunne jo bare lade være med at give CashPoints for det... [Bank] Norwegian har spærret for brug af deres kreditkort i MobilePay. For at undgå misbrug, af den bonus der optjenes ifb. bruge kortet Kilde: Danske Bank på Twitter (jeg må ikke linke da jeg er helt ny bruger) UPDATAE: Bank Norwegian siger at der ingen blokering er. Det virker igen.. UPDATE 2: Læs indlæg #14
Link til Twitter (svar på Emils tweet): https://twitter.com/DanskeBank_DK/status/871992872727457792 Det var alligevel et ok aggressivt træk. Håber det giver bagslag
Ej hvor træls. Har netop lige overført 10.000,- i går via Mobilepay, det gik fint igennem. Men transaktionen står stadigvæk som reserveret, så er da spændt på om den giver point.
Jeg ringede til Bank Norwegian kundeservice. Hun kendte ikke til nogen blokering af MobilePay. Hun fortalte at man godt kunne bruge kortet. Så hun var ret overrasket over det jeg kunne fortælle, jeg havde fået at vide fra Danske Bank. Hun undersøger det nu med "topchefen" og vender tilbage til mig. Jeg harogså brugt kortet i MobilePay, både til overførsel til person og i butikker i POS (Point of sale) indtil i går aftes.
@emilstahl - first rule, never call the source... Men ok, måske Bank norwegian læser med her alligevel...
Bank Norwegian Kundeservice (der har snakket med topchefen), fortæller mig at der ingen blokering er og transaktionen ikke er afvist af dem. Jeg har tilføjet kortet nu her i MobilePay, det blev ikke afvist. Men jeg kan ikke overføre til en anden person (kortet kan ikke bruges). MobilePay support stillede mig om til teknisk afdeling, der fortalte at kortet blev afvist hos DIBS pga. beløbet (0,01 kr.) – jeg har lige overført 20 kr. med Bank Norwegian kortet uden problemer. I går kunne jeg slet ikke få lov til at tilføje kortet til MobilePay, men det var måske en periodisk fejl. MobilePay siger godt nok at Bank Norwegian lavet noget blokering/spærring. Hvad der lige sker er et meget godt spørgsmål..Virker det for jer?
Det er ret kryptisk. Jeg ved ikke om der nogensinde har været en blokering.... Jeg ved bare at jeg ikke kunne bruge kortet og i går og heller ikke tilføje det. Man må jo tro på Norwegian, når de siger at der ikke er eller har været en blokering. Danske Banks svar på jo så stå på deres egen regning.. Det er godt nok forvirrende
Troede der var bred enighed om at BN Visa IKKE giver point ved MP overførsler? At de ser det som kontantudtræk?
Der er ikke og har aldrig været Norwegian rewards point på MP betalinger foretaget med BN visa kort. Samme regler som kontanthævninger hvor der heller ikke løber point ind.
Det er interessant at danske bank i deres Tweet direkte henviser til misbrug af pointoptjening hos norwegian. Hvor har de mon denne information fra, og hvorfor videregiver de denne for danske bank ligegyldige information? Hvis norwegian virkelig mener mobilepay bliver misbrugt til pointoptjening, burde det alt andet lige være norwegian og ikke mobilepay, der offentlig udtaler sig om dette, samt evt bevæggrunde.
Hvis det er korrekt, så er danske banks udmelding endnu mere besynderlig. Det er vel norwegian der har fortalt danske bank at det er blokeret pga pointoptjening? Edit: I øvrigt er det ret svært at føre kontrol med optjening af point da de overføres i bulk ca en gang om ugen. Der er ikke nogen specifikation af hvilke transaktioner der har optjent point. Er der nogle der har et forslag til dette? Edit2: Ser ud til danske bank på Twitter trækker lidt i land https://twitter.com/emilstahl/status/871780741885067265
Jeg har foretaget mange MP betalinger med BN visa og der er aldrig kommet point ind på kontoen. Pointopgørelse på både "mit kort" på BN og Norwegian rewards hjemmesiderne er meget detaljerede.
Danske Bank: Hvor er det dejligt at læse I fik det løst og du kunne tilføje dit kort igen i dag, så du kan fortsætte med at bruge app’en. Vi testede med et Norwegian kort, ved at overføre 1 øre fra en kollega til en anden og fik samme fejl som dig. Umiddelbart beror denne type fejl på at kortudsteder har blokeret for transaktioner af denne størrelse. Så konklusionen må være: Webshoppen hvor jeg prøvede at betale med BN kortet, tog ikke i mod dette kort. Jeg testede efterfølgende med en overførsel på 0,01 kr. Men man kan ikke overføre under 1 kr., da det giver en fejl hos DIBS (MobilePays indløser) Da jeg villle tilføje kortet igen i går, må der været noget periodisk siden det blev afvist. MobilePay testede også med en overførsel, under 1 kr. og da den blev afvist, konkluderede de, at Bank Norwegian havde blokeret for MobilePay.
Der er Norwegian point på køb i en butik via en terminal da det er at sammenligne med brug af kortet enten med pinkode eller trådløst men ikke på en MP overførsel mellem to mobiler.
Det giver mening. Tak for svaret opdatering: jeg kan se at nogle alm. p-2-p overførsler giver point. edit2: Jeg har faktisk fået point for alle mobilepay køb og overførsler siden 01/05 -17
Sådan har det været i al den tid jeg har haft bank norwegian kortet. Tror aldrig det har været anderledes?