I morgen mandag den 18. Marts 2019 vil British Airways afslører deres nye Club World sæde: Vi har i de sidste døgns tid set flere teasers på deres sociale medier såsom dette her: Hvad tænker I om det. Kommer det til at ligne Qatar Airways og bliver det suite type med egen dør?
Ja - Super Diamond sæderne med BA touch lyder som noget der helt sikkert ville få folk "op af stolen" og klappe... Tænk hvor en forskel en BA alike kabine ville se ud i forhold til den nuværende. Og så hvis de går helt ud over forventningerne og så vælger dem med dører i og det bliver suites alike: Se direkte link her: https://www.formationdesign.com/waterfront-business-seat
Ikke noget der vil hjælpe på indtrykket af deres i forvejen ikke imponerende F, men et gigantisk løft for deres C.
Korrekt. Men ny CW er vist til A350 hvor der ikke er F så ikke direkte konkurrence med F. Og kan det samme ikke siges om Qatar og QSuites?
Ja det skulle introduceres på deres nye A350 og de kommende B787. Det er vist også noget med at der kun er F på deres B787-9 og ikke på B787-8. Det bliver jo nok deres B777 der først bliver opgraderet og så er spørgsmålet om de opgradere på deres B747. De er ved at være pensionsmodne.
Jeg synes det mest interessante er hvorfor de opdaterer deres sæde. Jeg kan desværre ikke finde videoen, men så en video på Youtube, hvor de spekulerede i hvorfor BA ikke havde opdateret deres Club World i evigheder. Deres argument var at BA har så mange direkte ruter fra LHR, at de ikke behøver. For forretningsrejsende er en direkte connection væsentlig vigtigere, end et lækkert sæde. Værdien af de direkte LHR ruter mente de derfor gjorde at BA ikke ville opdatere sæderne. Jeg synes dette gav ret god mening. Udover ovenstående argument, synes jeg også det er interessant hvad de gør med First Class. Jeg tænker selv at grunden til at BA og LH halter lidt bagefter industrien i Biz, er at de har et First Class produkt at beskytte. Hvis Biz bliver bedre, reduceres forskellen til First, ellers skal der bruges mange penge på at nå sandkasseselskabernes First. Vil BA nu gøre det, eller droppe First?? Tanker ?
Jeg tror også Qatar er ved at udfase F. Mig bekendt er der ikke F på deres nye bestillinger, og med nyheden om at A380 udfases, tænker jeg at F har talte dage...
BREAKING: Sig velkommen til Club World Suites fra British Airways: https://insideflyer.dk/breaking-foerste-billeder-nye-british-airways-club-suite-business-class/
De har sørme ramt tidsånden helt perfekt med hørebøffer, øjenmaske og lukkede døre ind til båsen: kom ikke mig for nær, jeg har nok i mig selv! Bevares, det ser da flot ud og noget bedre end det nuværende. Personligt foretrækker jeg stadig de åbne, luftige kabiner à la Lufthansa, Swiss og SAS.
Det ligner noget af en upgrade ifht det nuværende, men også de illustrationer og spekulationer der har floreret, især på OMAAT.
Så er de første ruter annonceret og hvis man gider starte i Inverness er der en god pris til Toronto: https://pointmetotheplane.boardinga...h-airways-new-club-suite-for-1500-roundtrip/?
Jeg fløy MAD-LHR på torsdag og det nye setet er virkelig godt. Legger ved nogle bilder. Fullstendig rejsebeskrivelse kan leses på https://insideflyer.no/forums/threa...tam-b787-9-business-class-intra-europa.14003/ Ved boarding. Setet: Oppbevaring i setet:
Døren: Det er en lille rum mellom døren og veggen. Det er tre skjermer. En til IFE (rigtig god touch-skjerm) En på fjernkontrollen til IFE En til å kontrollere setet.
Manuell sikkerhetsdemonstrasjon. De har ikke fått den digitale enda. Bordet er meget godt, med flere justeringsmuligheter. Kartet: Mat og drikke: Kabinen med lyset slukket: