Har lige fået en besked om, at min kones fly fra Boston til Købehavn i slut november er blevet aflyst. Samtidigt kan jeg ikke finde flere direkte afgange til/fra Boston efter den 18/11. Mon SAS helt dropper ruten eller bliver den til en sæson-rute? I øvrigt spændende at se, hvad de bruger kapaciteten til i stedet for.
Jeg tænkte det samme med de tilbudspriser, som SAS kører med... På sin vis en skam, hvis det er rigtigt. - Vi må se.
Norwegian havde vist også svært ved, at få økonomi i ruten og de stoppede, men det blev ikke bedre efter de forlod den rute ser det så ud til...
Ja - FinalCall har fået en bekræftelse fra SAS om at den lukker permanent. Det var også en mærkelig rute, som startede med PrivatAir flytningen fra Stavanger og så blev til en "stor rute" med en A330/A340. Især fordi at det betød reduceringer på andre ruter, som nok var mere profitable.
Jep. Mere en single aisle rute, men så burde det sgu også være muligt. Forstår ikke helt det ikke kan lade sig gøre må jeg indrømme.
De siger vel, at der er en chance for, at den åbner op igen til foråret - så kan man jo selv bestemme om man tror på det
Men i forum, sådan lige lynhurtigt, vel kun @PeterA der har brugt den direkte til Boston, ikke, at det er repræsentativt, men Boston vs NYC, det er vel lillebroren dertil, så måske ikke så underligt at den ikke kunne gå med 2 flyselskaber Så med DY's udtræden har man nok givet den lidt længere snor, men ser ud til, at det ikke er nok.. Så der røg endnu en oversøisk rute fra CPH... ikke godt...
Enig med @jakobv84 at det mere er single aisle rute. Derfor tror jeg ikke vi ser den før SAS før nogle af deres A3xxLR versioner. Og - det er endnu en langrute som forsvinder og bliver migreret ind i eksisterende netværk tror jeg. Der kommer ikke en ny destination, da det vil kræve flere fly end hvad Boston kunne give levere. En tur til Seoul ville kræver mindst 2 grundet lang flyvning. Så det bliver nok brugt til at øge frekvensen på en rute - så må vi håbe det er fra CPH
Eller også kan man håbe på, at LN-RKP endelig kan blive et reserve-fly fremfor at være i konstant rutefart
Jeg tror det er en drøm og ønsketænkning.... kapaciteten fra Boston flyttes over på en anden rute, Så det ændre ikke ved LN-RKP tænker jeg.
Final Call skriver dog "Med lukningen af ruten fra 18. november 2018, så passer det godt sammen med at SAS har meldt ud at de vil pensionere deres “reservefly” (LN-RKP) ved udgangen af året." Det siges at nogle drømme går i opfyldelse. Lad os håbe på det.
Dages artikel hos finalcall: SAS justerer vinterprogrammet på langruterne https://finalcall.travel/da/sas-justerer-vinterprogrammet-paa-langruterne/
Jeg kan godt forundres lidt over hvordan SAS ræsonnerer i forbindelse med de aflysninger og ombookninger de vil gennemføre til vinter, jf. artiklen på FinalCall som jeg antager har oplysningerne fra officiel kilde. Et er hvis man bliver ombooket til en afgang med stop på vejen og så bare kommer frem et par timer senere. Men at få flyttet sin hjemrejsedato en-to dage frem eller tilbage, det er der vel ikke ret mange som er tilfredse med. Nu står der selvfølgelig ikke noget om hvor mange pax som bliver ramt af dette, men nogle stykker skal der jo nok være. Jeg ville da ikke synes at det var i orden at få flyttet min rejsedato med 2 dage, som det i visse tilfælde ser ud til at de har gjort. Her må SAS vel udnytte deres medlemsskab af alliancen og få deres kunder frem via netværket. /DSGM #2
Det er formentlig ikke voldsomt mange passagerer der bliver ramt at de store ændringer med +\- 2 dage. Men SAS har jo pligt til at ombooke. Selvfølgelig prøver de at gøre på egne flyvninger men jeg er ret sikker på, at hvis man får flyttet sin afgang med en dag eller to så er SAS også til at tale med om ombookning til andre selskaber for at holde fast i de oprindelige datoer. Det er i hvert fald min erfaring.
Når de nu er igang - så undrer det mig at de ikke fjerne afgange fra ARN men svenskernes flyskat. Specielt HKG undrer mig - de par gange jeg har været med har flyene været halvtomme - og med en meget stor del der fortsatte direkte fra/til CPH
Jeg tror ikke at den pensioneres sålænge at brændstofprisen er på et lavt niveau.... Det gælder for alle deres A340 modeller for den sags skyld. Så jeg tror først der sker noget når SAS får leveret deres først A350'er, hvilket jeg tror vi snart får en besked om at datoen for levering flyttes frem til tidligere levering.