Erfaringer med Hyatt

Poster i 'HOTEL OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af Flemming Poulsen, 27/1/14.

  1. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,136
    "Synes godt om" modtaget:
    4,448
    Point:
    113
    Hotel du Louvre
    Status: Globalist
    Booket: Standardværelse
    Upgrade: til junior suite

    En hurtig smuttur til Paris, og skulle bruge et hotel i centrum. Valget var mellem Hotel du Louvre eller Hyatt Paris Madeleine og valgte førstnævnte pga. afstand til metro og de lokationer jeg skulle besøge.
    Ankom til hotellet kl 12:00 og fik at vide at værelset ikke var klar selvom jeg 45 min forinden havde modtaget en mail om at værelset nu var klar.
    Mistænker at jeg fik beskeden fordi jeg ikke ville give dem mit pas eller kørekort til legitimation men kun mit sygesikringskort, så de skulle lige tjekke om jeg var den jeg var. Alt for mange firmaer bliver i øjeblikket hacket og mister kundedata, så jeg gør alt for at sikre egen data nu.
    Ellers fint hotel der ligger med Louvre som nærmeste nabo og i gåafstand til kultur og turistattraktioner.
    Venlig reception og consiergen var meget hjælpsom med at fortælle hvilke metrolinier jeg skulle bruge for at komme til de steder jeg skulle besøge.
    Aftensmaden blev indtaget på en restaurant "Les Arlots" tæt på Gare du Nord som jeg havde læst rigtig gode anmeldelser om. De holdte ikke.
     

    Attached Files:

    Beaglen, THammer, Henry og 6 andre "Synes godt om" dette.
  2. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,136
    "Synes godt om" modtaget:
    4,448
    Point:
    113
    La Zambra resort Unbound Collection
    Status: Globalist
    Booket: Standardværelse
    Upgrade: til Signature Suite

    Nervøsiteten bredte sig i oktober, ville jeg nå globaliststatus ved årets udgang eller ej, så efter lidt regnen frem og tilbage og en meget kort overtalelse af hustruen så var rammen om årets juleferie fastlagt til igen at være et ophold på La Zambra syd for Malaga.
    Sidste års meget succesfulde ophold hvor hotellet kun havde haft åben et par måneder skulle eftertjekkes om det kunne leve op til den review jeg lavede af det efter sidste ophold - og det kan det!!
    Efter en masse emails mellem mig, resortet og Hyatts consierge kunne jeg lukke bookingen af og sikrede mig dermed endnu et år som globalist.
    Hotellet upgraded os til deres signaturssuite med udsigt over goldbanen, pools og lige ovenover deres bar som kun en enkelt gang kvitterede med livemusik.
    Vi tog derfra meget tilfredse og kan kun anbefale hotellet på det kraftigste.
    1.jpeg 8.jpeg 2.jpeg 3.jpeg 4.jpeg 5.jpeg 6.jpeg 7.jpeg
     
    Beaglen, Henrik Olsen, T4L og 6 andre "Synes godt om" dette.
  3. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,136
    "Synes godt om" modtaget:
    4,448
    Point:
    113
    Grand Hyatt, La Manga Resort (Alicante)
    Status: Globalist
    Booket: standard King Bed
    Upgrade: til King Bed med udsigt...

    Pga for sen flybooking til Malaga og vi skulle afholde nytåret i det jyske så fløj vi til Alicante med Ryanair og lejede en bil og kørte de 450 km til La Zambra.
    Hjemturen de 31/12 var om formiddagen og derfor kørte vi dagen før og tog så en overnatning på Grand Hyatt en times kørsel syd for Alicante.
    Efter 6 dage på La Zambra så var det noget af en skuffelse at komme til La Manga resortet som tydeligvis var amerikansk inspireret, hotellet var slidt visse steder, club loungen var af middel kvalitet på både mad og drikkevarer.
    Upgraden fra en king bed til en king bed med lidt udsigt var noget sølle i forhold til den flotte upgrade vi havde modtaget på La Zambre og jeg tjekkede på deres hjemmeside om der var andre suiter til rådighed og der var flere andre de kunne have givet os.
    Vi forlod hotellet kl 06:30 om morgenen og fik et par poser med morgenmad, et par flasker vand, juice og så nogle præfabrikerede sandwich som var direkte uspiselige.
    Det er ikke et hotel jeg kommer til at genbesøge.
    1.jpeg 2.jpeg 3.jpeg 4.jpeg 5.jpeg 6.jpeg 7.jpeg 8.jpeg
     
    Beaglen, Henrik Olsen, T4L og 5 andre "Synes godt om" dette.
  4. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,089
    "Synes godt om" modtaget:
    4,637
    Point:
    113
    Lindner Hotel Oberstaufen Parkhotel
    Status: Globalist
    Booket: 1 Bedroom Suite Mountain View
    Upgrade: Nej, det var højeste kategori

    Min familie plejer at holde jul i Tyskland. Sidste år kom Lindner Hotel gruppen ind under Hyatt, så at der lige pludselig var en masse Hyatt hoteller i Tyskland. Mange af dem er kategori 1 eller 2 hoteller, dvs. at man ikke behøver særlig mange point for at booke dem. De er faktisk en oplagt mulighed hvis man har tænkt sig en Hyatt "mattress run".

    På jagt efter et hyggeligt julehotel blev jeg så opmærksom på Lindner Hotel i Oberstaufen i Sydbayern, tæt på Bodensee. Det er et kategori 3 hotel og en suite kostede kun 17.000 point, en helt fantastisk pris i min mening. Desværre var der ingen sne til jul, men hotellet levede på alle måder op til mine forventninger af et "hyggeligt julehotel". Der var virkelig pyntet op til jul overalt. Se selv billederne:

    IMG-1557.jpg
    IMG-1553.jpg
    IMG-1552.jpg
    IMG-1549.jpg
    IMG-1558.jpg

    Vi fik endda et lille juletræ på vores værelse.
    IMG-1551.jpg

    Restauranten var så bayersk som det overhovedet kan være.
    IMG-1545.jpg

    Wellnessområdet var helt i top med gode saunafaciliteter og både en opvarmet udendørs og indendørs svømmepøl med jacuzzi.
    IMG-1573.jpg IMG-1574.jpg

    Personalet på hotellet var supervenligt på den varme måde. Vi følte os virkelig velkommen. Hvis man nogensinde kommer i området, kan jeg virkelig anbefale dette hotel. Ekstratip: hvis du trænger til en dirndl eller lederhosen, så er der flere butikker i den lille landsby der kan hjælpe. Hvem ved, den næste oktoberfest kommer bestemt! ;)
     
    Beaglen, Erwin Lansing, Henrik Olsen og 5 andre "Synes godt om" dette.
  5. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,136
    "Synes godt om" modtaget:
    4,448
    Point:
    113
    Du er en god Firstmover :)
     
    Henrik Olsen, Henry og T4L "Synes godt om dette"
  6. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,089
    "Synes godt om" modtaget:
    4,637
    Point:
    113
    Jeg har lige været på La Zambra i Andalusien igen som er allerede blevet anmeldt af @Kenneth K her
    https://insideflyer.dk/forums/threads/erfaringer-med-hyatt.175/page-11#post-101937 og mig selv her
    https://insideflyer.dk/forums/threads/erfaringer-med-hyatt.175/page-12#post-102379
    Når man ankommer i vinterfrakke fra København i januar og sætter sig ned på hotellets terrasse til et glas Sangria eller hvad man nu ellers har lyst til med denne udsigt, så kan man ikke blive andet end glad.
    IMG-1647.jpg
    IMG-1648.jpg

    Her kommer et lille booking tip, hvis man overvejer et ophold på La Zambra: Hyatt købte sidste år Mr and Mrs Smith https://www.mrandmrssmith.com/ Det går lidt langsomt med integrationen i Hyatt universet og deres hoteller kan endnu ikke bookes på Hyatts booking kanaler. Men sidste måned startede Hyatt så en kampagne, hvor man kan købe Mr and Mrs Smith gavekort. Hvis man gøre det via dette link https://mrmrssmith.redeam.com/, så optjener man 1 nat i Hyatt loyalitetsprogrammet for hver $300 og man optjener også bonus point for sit køb. Når man bor på hoteller optjener man dog ikke yderligere nætter eller point. Som Globalist går man også glip af alle sine Globalist fordele på hotellet.

    Pudsigt nok kan La Zambra hotellet (som er en del af Hyatt Unbound Collection) også bookes via Mr and Mrs Smith, til en betydelig mindre pris! Jeg bookede 2 x 4 nætter afbrudt af 2 dage i Malaga centrum, fordi La Zambra var købt ud af en gruppe. Hyatt havde en 4 nætter for 3 rate for 260 EUR per nat. Hvis man booker den slags rate hos Hyatt, så optjener man kun 3 nætter i loyalitetsprogrammet. Mr and Mrs Smith havde også en en 4 nætter for 3 rate og den var kun 206 EUR per, 825 EUR i alt. Det giver lige lidt over 900 USD og dermed også 3 Hyatt nætter. Det var for mange penge at spare, pyt nu med Globalist fordelene!

    Jeg bookede gennem Mr and Mrs Smith. Efter nogle dage kunne jeg se bookingen i my Hyatt account. Så jeg skrev til min Hyatt Concierge og spurgte om jeg kunne få lov at bruge en suite upgrade award. Ikke overraskende var svaret nej (siden det var en tredjeparts booking). Men min concierge havde ringet til hotellet for at bede om en upgrade ved check-in. Hotellet svarede at de vil gerne opgradere mig, fordi jeg havde boet på hotellet før. Jeg var lidt skeptisk. Men uden grund! Hotellet gav os nøjagtig den samme suite som vi boede i sidste år. Opholdet var igen helt fantastisk og jeg kan næsten ikke vente at komme tilbage. La Zambra er helt i toppen af mine favorithoteller i hele verden.
     
    Kenneth K, Nielspg, Beaglen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  7. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,628
    "Synes godt om" modtaget:
    26,748
    Point:
    113
    Smart tip - takker for at dele :)
     
    Kenneth K, T4L og Henry "Synes godt om dette"
  8. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,136
    "Synes godt om" modtaget:
    4,448
    Point:
    113
    Senest redigeret: 8/2/24
    T4L, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  9. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,628
    "Synes godt om" modtaget:
    26,748
    Point:
    113
    T4L, Henry, Erwin Lansing og 2 andre "Synes godt om" dette.
  10. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,136
    "Synes godt om" modtaget:
    4,448
    Point:
    113
    Og så lige som "vores" lokale hotel i Hellerup som lige er blevet ombygget også kommer med i SLH.
    https://parklanecph.com/
     
    T4L og Henry "Synes godt om" dette.
  11. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,089
    "Synes godt om" modtaget:
    4,637
    Point:
    113
    Wow! Sikke en overraskelse!
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,136
    "Synes godt om" modtaget:
    4,448
    Point:
    113
    72920269520__6A10544B-F21D-4770-87A4-EB9AA5B4761D.jpeg Hyatt JDV Story Hotel Riddargatan
    Status: Globalist
    Booket: 1 Single bed room
    Upgrade: Ja, courtecy til The Attic Suite.

    Arbedstur til Stockholm og havde i første omgang booket mig ind på Signalfabrikken som jeg før har overnattet på, opdagede så at jeg havde en 1-4 categorie free night som udløb her ultimo feb, og da JDV Riddargatan ligger centralt blev den ombooke til den.
    Helt ok hotel, suiten lå på 6 sal, og det morede hver gang jeg tog elevatoren op til værelset som var den eneste på øverste etage, så sagde elevatoren "Your here, you made it to the top" :D
    I stueetagen ligger der både en restaurant og en bar og begge var velbesøgte denne fredag aften i februar, om hjørnet ligger der en p-kælder hvor døgnprisen er ca. 400 DKK parkering på gaden er næsten umulig i det centrale Stockholm.
    Lidt længere henne ad gande og om hjørnet ligger en restaurant som jeg klart kan anbefale "Brasserie Astoria" husk at booke bord!

    IMG_8754.jpeg IMG_8744.jpeg IMG_8743.jpeg IMG_8742.jpeg IMG_8741.jpeg
     
    Beaglen, Erwin Lansing, asf og 6 andre "Synes godt om" dette.
  13. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,089
    "Synes godt om" modtaget:
    4,637
    Point:
    113
    Das Posthotel

    At holde jul i Tyskland byder altid på den perfekte mulighed for at stå på ski et par dage inden. Jeg elsker det. Før jul er der ikke så mange mennesker på pisterne som efter jul eller det meste af resten af tiden for den sags skyld. Det er også en god måde at undgå juleræset på, bare man har købt alle julegaver!

    Hyatt har indtil videre et marketingsamarbejde me SLH - Small Luxury Hotels of the World (mere om det nedenunder) og de har en række hoteller i alperne som kan bookes gennem Hyatt. Valget inden sidste jul faldt på Das Posthotel, som ligger i Østrig i Zell am Ziller. Det er et udmærket skiområde til både familier med børn og de mere øvede skiveteraner. Så tager det også kun omkring to timer at køre dertil fra München lufthavn.

    Hotellet er et familiedrevet butikhotel med meget charme. I Hyatt verden er det et kategori 6 hotel. Vi kunne booke det for 25.000 point om natten og fik en dejlig stor suite.
    IMG-1483.jpg IMG-1485.jpg IMG-1487.jpg IMG-1489.jpg
    IMG-1486.jpg

    I det lille lobbyområde var der sat op et bord med en skål med lidt at spise hver dag, enten noget frugt eller f. eks. nogle croissanter. Det kunne man bare tage af som man havde lyst til og det var egentlig meget rart når man kom hjem fra ski om eftermiddagen.
    IMG-1537.jpg

    I skirummet havde hvert værelse sit eget lille skab som man kunne åbne med sit værelsesnøgle.
    IMG-1512.jpg

    Hotellet byder på en opvarmet udendørs pool smat hot tub og dejligt spaområde i kælderen med rigeligt is :D
    IMG-1532.jpg

    Morgenmaden var dels a la carte og dels buffet. Min favorit var denne station, hvor man kunne lave sin egen smoothie.
    IMG-1536.jpg

    Hyatt købte sidste år boutique hotel booking platformen Mr and Mrs Smith. Der var mange der formodede at det i sidste ende vil føre til ophør af samarbejdet med SLH. For nyligt har hotelgiganten Hilton offentliggjort at de fremover vil have et samarbejde med SLH i stedet for. Så det sker nok snart at man ikke kan booke SLH hoteller gennem Hyatt længere.

    Jeg har haft en del dejlige oplevelser på SLH hoteller, mest af alt i Schlosshotel Kronberg nær Frankfurt. Jeg bliver ked af hvis man fremtidig ikke kan booke dem i Hyatt universet mere. Vi må vente og se hvad samarbejdet med Hilton bringer. Man kan også håbe at nogle af SLH hotellerne hopper af og går direkte over ind i Hyatts portfolio. Det gør jeg i hvert fald, selvom det nok ikke er særlig realistisk.
     
    Senest redigeret: 13/2/24
    Beaglen, THammer, Erwin Lansing og 3 andre "Synes godt om" dette.
  14. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,089
    "Synes godt om" modtaget:
    4,637
    Point:
    113
    Kenneth K og Henry "Synes godt om" dette.
  15. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,136
    "Synes godt om" modtaget:
    4,448
    Point:
    113
    T4L, CHIP og Henry "Synes godt om dette"
  16. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,089
    "Synes godt om" modtaget:
    4,637
    Point:
    113
    Locanda in Tuscany

    Som omtalt før købte Hyatt sidste år boutique hotel booking platformen Mr. and Mrs. Smith. Siden slutningen af april i år har det endelig været muligt at booke nogen af hotellerne gennem Hyatt for dermed at at opnå status point og nætter. På nuværende tidspunkt kan man vel booke ca. 760 af disse hoteller gennem Hyatt og efter sigende skal der være 1000 hoteller med ved slutningen af i år. Desværre får man ikke de samme statusfordele, f. eks. ingen gratis morgenmad som Globalist og det er heller ikke så sjovt at bruge point, fordi der ikke bruges faste pointværdier (som i de almindelige Hyatt hoteller), men en dynamisk metode i stedet for.

    Men det hele skal jo prøves. Et ophold på et Mr. and Mrs. Smith hotel giver også et klip i Hyatts Brand Explorer kampagnen (når man har boet på 5 forskellige brands får man en gratis overnatning på et kategori 1-4 hotel). Da jeg skulle til Montalcino i starten af juni måned, kunne jeg se at Mr. and Mrs. Smith har rigtig mange hoteller i Toskana som kan bookes gennem Hyatt. Locanda in Tuscany ligger kun ca. 30 km fra Montalcino. Så hvorfor ikke booke en overnatning for at få en ny oplevelse og et klip i Brand Explorer kampagnen?

    Hotellerne i Toskana synes generelt vanvittig dyre. I betragtning af dette var 194 EUR med morgenmad inkluderet en pris jeg kunne leve med. Hotellet er sådan lidt "in the middle of nowhere". Der er kun 9 værelser i alt inklusive nogle suiter. Hvis man bare gerne vil slappe af, læse nogle bøger, meditere, tænke over verden uden at blive forstyrret, så er det et godt sted. Ellers er det nok en god ide at planlægge nogle udflugter, hvis man ikke vil kede sig.

    Vi fik et dejligt velkomstbrev på værelset sammen med en lille dåse olivenolie, som jo er enormt værdifuld nu i dagene, nærmest ubetalelig.


    WhatsApp Image 2024-07-10 at 11.54.17 (5).jpeg

    Værelset var ret stort med en åbn kamin som var sat op til at den kunne tændes. Sikkert dejligt i de lidt koldere årstider!
    WhatsApp Image 2024-07-10 at 11.54.17 (4).jpeg WhatsApp Image 2024-07-10 at 11.54.17 (4).jpeg
    WhatsApp Image 2024-07-10 at 11.54.18 (2).jpeg

    Badeværelset var helt i orden.
    WhatsApp Image 2024-07-10 at 11.54.17 (3).jpeg

    Vi spiste middag på hotellets restaurant Taverna di Mozart. Der var ingen Mozart musik på den gamle grammofon, men den typisk toskanske mad var sådan udmærket.
    WhatsApp Image 2024-07-10 at 11.54.18 (1).jpeg WhatsApp Image 2024-07-10 at 11.54.17 (6).jpeg

    Personalet var enormt venligt hele vejen igennem og jeg kan sådan set ikke klage over noget som helst. Alligevel er det nok ikke et sted jeg trænger til at komme tilbage til, selvom jeg har været meget glad for oplevelsen.
     
    PENSIONISTEN, Erwin Lansing, CHIP og 1 anden person "Synes godt om dette".
  17. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,136
    "Synes godt om" modtaget:
    4,448
    Point:
    113
    Tak for anmeldelsen T4L, jeg har siden skiftet fra SLH til Mr % Mrs Schmidt begrædt det, SLH var der virkelig gode hoteller imellem så lå optimalt til mit rejsemønster og næsten altid var det inklusiv morgenmad for Globalist medlemmer.
    Prøvede et af deres hoteller i Paris fornyligt, Hotel Les Dames de Pantheon, og det var ganske ok men ikke noget spetakulært eller havde nogen whoa effekt.
    Så dem kommer jeg til at undgå da de ikke honorere nogen status.
     
    Erwin Lansing, T4L, PENSIONISTEN og 1 anden person "Synes godt om dette".
  18. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,136
    "Synes godt om" modtaget:
    4,448
    Point:
    113
    JdV Hotel Lindner Belveder im Vienna

    Skulle bruge 2 nætter i Wien, og tidligere har vi boet på både Andaz og Park Hyatt i byen.
    Status nulstilles jo til nytår og jeg kunne tælle mig frem til at status kunne bibeholdes med de nætter der var booket så ingen grund til at bo på Park Hyatt.
    Valget fandt stedet for på Hotel Lindner som ligger i gå afstand fra centrum og til €120 per nat så blev den booket.
    Fik først en mindre upgrade da jeg bad om det og ellers er der ikke meget ophisende at fortælle om hotellet, lige om hjørnet ligger der et lille lokal bryggeri og så selvfølgelig Belvedere parken som er ganske god at gå/løbe en tur i.
    6 ud af 10 stjerner

    IMG_9337.jpeg
     
    T4L, Erwin Lansing, Calle77 og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side