Plejer at flyve med Qatar når turen går mod Asien og deres business class fejler absolut intet Men Qatar priser pt. fejler til gengæld noget så kigger på følgende alternativ. Overvejer at book enten Finnair vs. Thai Airways CPH-BKK begge med A350-900 Finnair med stop i Helsinki ThaiAirways Direct Hvem vil I anbefale Finnair eller Thai Airways på business?
Hvis du ønsker at benytte en del tid på IFE, så skal du ikke vælge Finnair. De har få afsnit af en masse serier, og det er ofte midtersæsoner. Mad og komfort sætter jeg ikke en finger på. PS. Jeg har aldrig fløjet med Thai
Min erfaring er at begge selvskaber er meget "middle of the road" - i hvert fald før Corona. Thai er nok lidt mere hit / miss, hvor du kan være heldig at servicen er fantastisk, men kan også komme ude for meget rige service. Det er ikke Qatar Airways, men komfortabelt nok Men pas på med Finnair, deres billige business billetter er et light produkt, hvor alt - inkl. bagage - er skrabet af. Men hvis man har status i OneWorld kan det være ok, så få man det meste med alligevel.
Jeg har været med TG før og jeg vil forslå dem til hver en tid. Asiatiske selskaber har bare mere service end europæiske.
Har været med TG (Thai) men ikke AY (Finnair). Thai gør det rigtig godt. Tror selve sæderne er stort set de samme mellem de to selskaber. Servicen hos TG er i hvert fald fin, og man kan såvidt jeg husker vælge congee til morgenmad, hvilket er længder bedre end en kedelig kontinental-morgenmad i min optik Når man flyver ud af BKK, hvis du skal retur (og det skal du vel), så har Thai separat business/first check-in område med egen security som går direkte ned til loungen. Det er super at kunne slippe for pøblen og køerne her! Jeg mener ikke at dette kan bruges når man flyver med andre selskaber, ej heller inden for Star Alliance.
Hvad er pøblen for et ord at bruge??? ikke alle har lige mange penge eller et rigt firma til at betale sine rejser...... Nuvel Thai har som du nævner et separat check-ind område korrekt men dette gælder kun for First og ikke for bussiness, Bussinessclass pax har derimod fasttrack igennem ligesom øvrige selskaber og separat immigration og security samt lounge når man kommer ind. Dette var jeg henvist til da jeg rejste med Thai på bussiness.
Jeg har Oneworld Sapphire Privileges, så formoder jeg kan få gratis bagage med hvis jeg vælger deres "biilige" light business class. Jeg for vel ikke så mange andre fordele ved Oneworld når jeg først har købt Business light?
Finnair har fjernet mere eller mindre alt på deres "light business" (også sædevalg, priority boarding, lounge). Er man Sapphire eller Emerald hos OneWorld, ser det ud til man får det mest igen - har man ikke status, så er det nok verdens mest skrabede business class produkt. Man får også en del mindre miles.
Fair pointe. Det er vist rimeligt brugt på diverse fora mest i spøg, men du har ret i at det nok bør udgå af ordforrådet Der er to områder ved indgang 1, et til Royal First og et til Royal Silk (Business). Det er også her fast track security + immigration er (dette kun for TG First og Business passagerer, og ikke for fx. status-passagerer i Economy eller andre selskaber. Lidt lige som SAS Fast Track i CPH. Sådan fungerede det i hvert fald da jeg var igennem to gange i starten af 2020. Det kan selvfølgelig have ændret sig siden, men de skriver stadig på hjemmesiden at der er separat Royal Silk checkin: https://www.thaiairways.com/en_TH/t...y/airport_info/Thailand/Suvarnabhumi_BKK.page
Jeg var igennem i 2018 på Royal Silk men jeg blev henvist til den normale Fast Track, kan være der var noget renovation eller noget af det separate område i såfald. Jeg ved godt "Pøblen" og "MonkeyClass" bruges mange steder men i min optik er det nedværdigende at bruge disse ord overfor den almene befolkning der ville ønske de var i samme sted
Du får de fordele som et OW Sapphire giver, dog med undtagelsen af ét stykke bagage fremfor 2. Din Sapphire status overruler business, kan man vel godt sige