God onsdag

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Ulrik, 26/8/15.

  1. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,190
    "Synes godt om" modtaget:
    6,473
    Point:
    113
    Siden vi flyttede til Dragør, er det faktisk mere undtagelsen end reglen, i modsætning til i København. Chauffører er generelt meget mere venlig en da vi boede i den nordlige del af Amager, hvor der bare var brok hver gang fordi de ikke syntes turen var lang nok efter at have ventet længe i lufthavnen. Egentlig meget overraskende, fordi den gennemsnitlige pris er gået fra 180 til 200 kroner :)
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  2. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg har altid glade chauffører men min tur koster selvfølgeligt også 680,-... :)
     
    PENSIONISTEN, Henry, THammer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,190
    "Synes godt om" modtaget:
    6,473
    Point:
    113
    Nu har jeg vist aldrig før fløjet med OS, og kun en enkel gang med AB for over et år siden, men det er da godt skjult hvis denne tur er “operated by Air Berlin” :)

    655531D6-1B2F-4A10-A88F-C150A34FB0AC.jpeg
    9C60AF21-B20D-4F4F-B66F-F757F22AA120.jpeg
     
    Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  4. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg har fløjet den rute mange gange og servicen er så vidt jeg har identificeret totalt ens om man flyver operated by Air Berlin eller ej...
     
    Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  5. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,190
    "Synes godt om" modtaget:
    6,473
    Point:
    113
    Jeg mindes også at service hos AB var fint sidste år og var udemærket i dag med OS. Noget visse andre selskaber (ingen nævnt, ingen glemt) kan lære noget af.
    Fik dog aldrig fut i deres FlyNet (ikke at forvirre med SkyNet), men det kan også være ligemeget på sådan en kort tur.
    Så mangler der bare at tågen letter.
     
    PENSIONISTEN og Luxury_Globetrotter "Synes godt om" dette.
  6. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,190
    "Synes godt om" modtaget:
    6,473
    Point:
    113
    Hjemrejsen viste sig rent faktisk at være operated by Airberlin. Det første jeg normalt tænker ved "operated by" er en code-share, men med mindre AB fornyeligt er kommet med i *A, var det altså en wet lease. Udover at de knaldrøde uniforme var skiftet ud til fordel for nogle lidt mere afdæmpede mørkeblå, var der præcis den samme meget fine service ombord. At jeg var flyttet fra 12D til 14C og beholdt en nødudgang, må så nok skyldes at AB har en række mere forrest i kabinen end OS (og inden nogen sætter spørgsmålstegn ved mine matematik kundskaber, så 12+1 altså 14 hos både AB og OS, og KL for den sags skyld).

    Konklusionen må derfor være at mit første møde med Austrian Airlines, uden status*, bestemt kan godkendes.

    *: Dog med DC lounge.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    God onsdag. Jeg er stadig ikke kommet ud af MIA, nu er det naste fly forsinket til 21:30 iaften. - Jeg talte med flere psgrs paa hotellet fra det annullerede fly fra igar. Rigtigt, rigtigt mange er ombookede til andre selskaber, ovenikobet med Delta via JFK. - Just ask me : am I angry !!!!! Jeg er paa mit 4. EBD kort, intet, intet, nada har jeg maerket til det : det ligger I luften, at du maa klare dig selv. PS sidste nyt er, at det er Orlando flyet, der kommer hertil i aften !!!!!
     
    Senest redigeret: 25/10/17
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  8. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    @PENSIONISTEN - ikke god service da..

    Igår skulle jeg fra LAS-ORD-CPH - på grund af storm i New York var flyet allerede 2 timer forsinket til LAS, så de 2 timer i ORD var væk.. ligeså min Plusgrade, men den gode “Rudy” fra United prøvede alle mulige kombinationer og huggede den sidste plads fra LAS til ORD med AA.. men ikke tilfreds, lande 20:54 og videre 22:05..

    Så enden blev, at United sendte mig vestpå, nemlig LAS-LAX-LHR-CPH og var hjemme l 17 istedet for 13:15.. det var service..
     
    Thorkild, THammer, Henry og 5 andre "Synes godt om" dette.
  9. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Onsdag morgen og allerede masser af rygter omkring SQ's nyeste kabiner - især First Class Suites ser ud til at blive ret fin (og ligne lidt Etihads).

    Har lavet en tråd her: https://insideflyer.dk/forums/threads/singapore-airlines-nye-kabiner-first-business-economy.3853/

    Hvad tænker I om denne udvikling - var det forventet at det skulle gå i den retning?

    Ellers bliver dagen stille og roligt, men i morgen bliver god. SQ holder pressemøde om morgen (eller morgen DK og eftermiddag SQ tid). Så det glæder jeg mig til at se hvad der kommer ud af det.

    Om aften bliver det i øllets tegn og et besøg på Carlsberg med SAS Dreams arrangementet. Hvor mange kommer med til dette?

    God onsdag - trods fiskedag i vores kantine :)
     
    clager, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  10. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Det lidt pudsigt - manden og jeg sad i går og talte over middagsmaden omkring *hvem* der egentlig fløj business (og first). Manden var overrasket over, at produktet blev markedsført meget på luksus og ikke de forretningsmæssige fordele (mulighed for at arbejde i flyet, bekvemme sæder/mulighed for at ligge ned/sove og dermed komme frisk frem til at arbejde, bekvemmelighed og tidsbesparelse ved fast track, priority bagage mm.).

    Mit gæt var, at det er virksomhederne godt klar over alligevel, så dem der fandt det fornuftigt de købte biz billetter til medarbejderne uanset hvad, men at man har behov for at fylde pladserne op på biz med snobbede turister som Forstadsfruen. Har jeg ret? :)
     
    Ulrik, Henrik Olsen, tbh og 5 andre "Synes godt om" dette.
  11. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Jeg tror mange virksomheder er klar over det eller har travel policies på plads. Så man forsøger at tiltrække på hvilket produkt som er bedre.

    Dertil kommer der flere og flere private rejsende ind i C kabinen og der er luksus klart et trækplaster.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Onsdag og fiskedag....

    Der lugtede godt af fisk allerede fra formiddagen af. Så det var ikke til at tage fejl af at der var fisk på menuen i kantinen. Nogle går endnu så langt at kalde fiskedag for den sunde salatdag :)

    Det endte med Fish Pie og slet ikke dårligt :)

    Efter IBM Watson og Cognitiv øl og et kort møde med @Baadsgaard i år i DR Koncerthuset, så er det et besøg ved Microsoft der står på i eftermiddag. De vil også gerne fremvise hvad de kan med AI, Machine Learning og Cloud. Så det må vi ud at se på.

    God onsdag.
     
    Henry og Ulrik "Synes godt om" dette.
  13. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Tja, så har den da tjent et formål:p.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,048
    "Synes godt om" modtaget:
    4,462
    Point:
    113
    Min onsdag er gået lidt på stå midt på dagen. Mit SAS fly til Riga er lige blevet aflyst. Jeg frygtede næsten at det vil ske. Da jeg checkede ind online ca. 4 timer inden afgang, kunne jeg se at ikke et eneste sæde var taget endnu. Jeg spurgte om grunden til aflysningen og fik svaret teknik. Det er måske et vidt begreb. :rolleyes:

    Jeg er blevet ombooket til Air Baltic 2 timer og 10 minutter senere. Nu optjener man jo ingen EB point med dette selskab. Jeg håber at det er noget diamantmailen kan ordne bagefter. Nogen der har erfaring fra en lignende situation? Fortsat god onsdag!
     
    SophieHendriksen, Henry og tbh "Synes godt om dette"
  15. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Ja du har krav på de point fra din oprindelige booket afgang (original routing). Du kan retro claime pointene på SAS' side. Måske Diamant mailen kan ordne det, måske sender de dig videre til retro claim. Der kan gå alt fra et par dage til uger som jeg husker det.
     
    Henry, Ulrik og T4L "Synes godt om dette"
  16. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Godmorgen!

    Dagen her står på skole til formiddag - i eftermiddag tager jeg mine to Brasilianske besøgende, med på vikingemuseum i Ladby, og til "statsbesøg" på Egeskov slot - inden de i morgen (meget) tidlig vender snuden hjem mod det nordøstlige Brasilien. Hvordan ser jer andres dag ud?
     
    Henrik Olsen, Henry og tbh "Synes godt om dette"
  17. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,190
    "Synes godt om" modtaget:
    6,473
    Point:
    113
    God morgen!

    Dagen her står på at være vært til en heldagsworkshop på Marriott. Flot udsigt over solskins Bryggen. Desværre vil de andre gerne kunne se slides på tavlen og gardinet er lukket :rolleyes:
     
    Henrik Olsen, Henry, tbh og 1 anden person "Synes godt om dette".
  18. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Danmark til VM i Rusland. Eqiupment change på min TAP business class-afgang til en af de nyere opsætninger. Sidste arbejdsdag i et par uger. Jo jo, en god onsdag :)
     
    Henrik Olsen, Henry, SophieHendriksen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  19. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg var med Lufthansas 6.15 til Frankfurt (afgange før kl 7 burde forbydes) og tilbringer de næste par dage på Sheraton Airport Hotel så det er virkeligt en mindeværdig, kulturel oplevelse... i det mindste er der en del irere :)
     
    Ulrik, Henrik Olsen, Offlyer og 5 andre "Synes godt om" dette.
  20. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    var det ikke Nuser, der var allergisk over for morgener?:eek:
     
    Peter Krogh Frausing, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side