Hej allesammen Jeg har brug for jeres hjælp, og det er med lidt kort varsel. Konen og jeg har samlet 80-90000 eurobonus points sammen. Ikke alverden, men lidt har jo også ret. Af forskellige årsager er vi nødt til at bruge dem nu. Spørgsmålet er hvordan vi udnytter dem bedst. Er det på billletternes grundpris, eller er de bedre udnyttet til opgradering. Vi påtænker at flyve fra Billund eller Aarhus til Los Angeles torsdag d. 27. februar, og returnere torsdag den 12. marts. Så ja, det er møjsnart! Hvordan griber jeg bedst det an? Lidt over 80000 points rækker jo ikke langt for 2 personer, men det kan vel være et supplement? På forhånd tak, Henrik.
Jeg ville klart bruge dem på et bud på en opgradering til Biz (det burde ligge et sted mellem 35-45.000 per vej per billet - min bud). Byd på begge ture - hvis udturen går igennem så er det jo fint. Hvis ikke så har i muligheden på hjemturen også. Ja hjemturen er en natflyvning og lie flat er godt - men 11½ time dagsflyvning kan også kræve lidt selvforkælelse. God tur
Enig med @Offlyer her, SAS biz er et rigtig godt produkt og uanset hvad en af de bedste måder at bruge point på.
Jeg kan se at SAS har noget Go Smart til 5500.- fra Aarhus. Så der vil jeg så efterfølgende kunne opgradere f.eks. hjemturen, der nok er vigtigst? Men når hjem turen er vigtigst, så vil det vel være dumt at byde på udturen? Ja, undskyld de dumme spørgsmål
Ikke dumt spørgsmål. De findes ikke. Hjemturen (nat) er typisk lidt dyrere - men burde kunne gå igennem med 45k/person. MEN - det er jo ikke sikkert den gør det. Og så vil det jo være ærgerligt at brænde inde med pointene. Jeg ville byde på ud og hjemturen. Hvis udturen går igennem så er det fint - og SAS aflyser så budet hjemturen idet der ikke er point nok (antager jeg). Og som sagt er 11,5 timer dagsflyvning på biz også lidt selvforkælelse. Hvis den ikke går igennem på udturen har i et lod til i tromlen. Sådan ville jeg nok gøre. Held og lykke og ja alle klasser giver mulighed for opgradering
Topdollar! Tak for svarene Vores krydstogt i Asien blev aflyst, og som erstatning synes jeg selv at et besøg i bl.a. Death Valley er meget passende M.v.h. Henrik.
Ærgerligt ned krydstogtet, men nok meget godt ikke at ende ombord med karantæne som andre i øjeblikket... God humor med Death Valley
I betragtning af, at dødsofre for virusudbruddet nu er langt over 1000 - og intet tyder på at det stopper der - bør man nok være lidt tilbageholdende med morskaben. Lige nu er der så vidt vides ingen med relationer til Danmark blandt ofrene, men alligevel..
Jeg er helt enig med de tidligere svar. Det er lidt svært at se, hvornår "NU" er. Men jeg ser umiddelbart 2 (3) muligheder, når du rejser til USA som beskrevet Læg bud ind på opgradering på både ud- og hjemrejse. Hvis du er mest interesseret i hjemrejsen, så læg laveste bud på udrejsen - og brug alle point på bud på hjemrejsen. Risiko: Du bliver opgraderet på udrejsen - og mister chancen for at blive opgraderet på hjemrejsen (med mindre du lægger et bud i penge) Læg kun bud ind på hjemrejsen. Brug alle point (incl dem, du tjener på udrejsen) Risiko: Du bliver ikke opgraderet og har en pæn slat point, der skal bruges Hvis alt glipper (her har pointene nok en lavere værdi): Tag en bonusrejse for pointene senere på året. Eksempelvis til Færøerne (det vil jeg anbefale) eller en storby i Europa. Betal også hotellet med point. Denne rejse kan købes, hvis du får afslag på opgradering. Kik på webshoppen for at se, hvad du kan få for dine point - det er trods alt bedre, end hvis de bliver forældet. Forær en bonusrejse til familie (køb rejsen før pointene bliver for gamle). Køb evt. en bonusrejse hos et andet *A selskab. Hvis pointene er ved at udløbe: Overfør dem til et familiemedlem (som ikke må være i din point sharing gruppe). Det koster godtnok - men så går der igen 5 år, før de forældes.
Jeg er ikke helt enig at man skal være tilbageholdende - jeg mener at humor er vigtig, sålænge det ikke rammer nogen personligt. Humor har mange gange været med til at holde ting kørende i situationer hvor det bare er træls. Men igen - det skal gøres uden at skade nogen. Til sammenligning døde der 1644 personer af influenza i Europa i sæsonen 2017/2018. Den skal forsat tages seriøst - men også undgå at panikke Link til kilde: https://www.ssi.dk/sygdomme-beredsk...en---opgoerelse-over-sygdomsforekomst-2017-18
Det vigtige er ikke hvor mange der er døde pt, men hvad worst case er hvis man ikke "panikker". Tænk over hvordan det havde set ud hvis Kina ikke havde lukket flere byer ned relativt hurtigt eller hvis flyselskaberne havde blevet ved med at flyve til Kina, etc etc. Pt er der 1500 døde og 8500 raske, dvs. pt en dødelighed på 15% (det giver ingen mening at kigge på totalt antal smittede da der jo er en forsinkelse inden man evt. dør). Til sammenligning er dødeligheden for influenza ultra-lav, formentlig under 0.1%.
Naturligvis er humor vigtig - man skal blot at graduere det ud fra situationen. Derfor skrev jeg netop 'tilbageholdende'. Det skal ikke blive en strid om tal - men 1.600 om året i Europa skal så holdes op med cirka det samme antal på et par måneder i en enkelt kinesisk provins, hvor indbyggerantallet nok er en del mindre end Europas knap 800 millioner..
Vi er meget langt fra trådens emne - men blot for at få facts på plads hvert år dør 290.000 - 650.000 af influenza (globalt og ifølge WHO : https://www.who.int/influenza/surveillance_monitoring/bod/en/) = 800-1.700 HVER dag - af alm influenza.
Blot til info: CPH-LAX 27/2 er helt åben: C - 9 D - 9 Z - 9 J - 9 Y - 9 S - 9 B - 9 E - 9 M - 9 H - 9 Q - 9 V - 9 O - 9 G - 9 N - 9 Og hjemturen LAX-CPH 12/3 ser lidt stram ud på Plus, men ellers OK: C - 9 D - 9 Z - 9 J - 9 Y - 1 S - 1 E - 9 M - 9 H - 9 Q - 9 V - 9 W - 9 U - 9 G - 9 Som nævnt før ville jeg holde fast i bud både på ud og hjemtur.