Iberia promo 9000 avios for 25€

Poster i 'ALLE ANDRE FLYSELSKABER' oprettet af RasmusH, 22/6/18.

1. RasmusH

RasmusH VIP medlem

Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Ret sjov promo hos Iberia, hvor man får 9000 avios per booking man laver inden d. 24/6 på iberias side. Man skal flyve enten Iberia, Iberia Express eller Air Nostrum. Det er lige meget hvilken klasse man booker i, og hvornår man booker til. Man skal registrere sig Iberia nummer ved booking. Man kan maks tjene 90.000 avios, altså lave 10 bookinger. Man skal bruge pointene inden 1. Dec, eller bliver de fjernet igen. De kan ikke overføres til BA. Man skulle få pointene 10 dage efter booking. Det er ikke nødvendigt at registrere sig. Man kan se promoen her: https://www.iberia.com/es/offer/iberia-plus/win-a-trip-with-avios/

Der er en ikke uvæsentlig chance for, at de trækker promoen tidligt, eller endda ikke honorerer den, hvis der er for mange der bruger den. Så det er ikke uden en vis chance for, at man ikke får noget ud af det.

Hvis det virker, er det dog klart årets bedste promo :) Jeg har booket mine ture i hvert fald.

Man kan booke Santander (SDR) til Madrid (MAD) for 25€ o/w. Det skulle være den billigste tur, de sælger.

Her er T&C:

2018-06-22 20_05_49-Win Avios by flying - Iberia – Google Chrome.png
    Mere her: https://onemileatatime.boardingarea.com/2018/06/22/iberia-9000-avios-promotion/
    https://www.flyertalk.com/forum/ibe...000-per-booking-21-jun-24-jun-iberia-com.html

Ulrik og Henry "Synes godt om" dette.
  2. Peter Krogh Frausing

Peter Krogh Frausing Co-Editor

Beskeder:
    1,287
    2,168
    Point:
    113
    Det vil reelt sige at du mener man får point, på trods af at man ikke flyver turen?

Henry "Synes godt om" dette.
  3. Erwin Lansing

Erwin Lansing Skribent

Beskeder:
    2,240
    6,659
    Point:
    113
    Jada, dog er Danmark ikke listet i listen over salglande.

Sakset fra det hollandske forum, som var sakset fra en pressemeddelelse:

So for any flight ticket, either one way or return, bought on iberia.com until the 24th of June on a flight operated by Iberia, Iberia Express or Iberia Regional Air Nostrum, our Iberia Plus cardholders will get 9,000 Avios.

Each Iberia Plus cardholder will be able to earn up to 90,000 Avios during the promotion period. The Avios will be added within 10 days of the purchase to the Iberia Plus account of all customers identified as members of the Iberia Plus programme during the purchase process. These 9,000 Avios per booking will be additional to the Avios the customer will get for flying.

If the fare booked allows it and the customer decides to refund the ticket, these Avios will be withdrawn for their account. But if the customer buys the ticket and doesn’t fly, he will be able to keep those promotional Avios. The promotional Avios not redeemed by the 1st of December 2018 will be withdrawn from the cardholder’s account. These promotional Avios can be used to pay for services such as flight tickets, hotel booking, rental car… to be used next year.

Iberia Plus cardholders will receive those 9,000 Avios even when booking a ticket with multiple flights and carriers, if just one of the flights booked are operated by Iberia, Iberia Express or Iberia Regional Air Nostrum. For instance:

Madrid-London flight operated by Iberia

London-Madrid flight operated by British Airways

The promotion is available when the tickets are bought on iberia.com in the following countries: Spain, France, Italy, Germany, Portugal, Russia, United Kingdom, Switzerland, the Netherlands, Brazil, Argentina, Colombia, Chile, Peru, Mexico and USA, regardless of the origin of the flight. So, you will get the 9,000 Avios, if you book a flight from Athens to Madrid, or from Johannesburg to Madrid, etc… operated by Iberia, on any of the iberia.com sites mentioned above.

MortenS, Henry, isolCBflyer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. MortenS

MortenS VIP medlem

Beskeder:
    550
    1,171
    Point:
    93
    Det udelukker jo i princippet os i lille dk. Gad vide om vpn ikke ville virke her?

Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  5. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    11,647
    26,800
    Point:
    113
  6. RasmusH

RasmusH VIP medlem

Beskeder:
    873
    2,702
    Point:
    93
    Ja, man kan heller ikke se promoen på den danske side. Så længe det handler om, hvilken salgsside, man køber fra, så burde det ikke være noget problem. Det ville være noget andet, hvis der stod noget ala: "not available for customers in ....". Har selv købt fra den spanske side.

Ja, man kan evt. booke sine ture til efter d. 1 December.

Henry og MortenS "Synes godt om" dette.
  7. MortenS

MortenS VIP medlem

Beskeder:
    550
    1,171
    Point:
    93
    Som jeg læser det skal du booke inden dec 1, men flyvningen kan være godt være i 2019. Er du ikke enig?

Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  8. Henrik Olsen

Beskeder:
    11,647
    26,800
    Point:
    113
    Det er helt korrekt.

Så vil man bruge det vil jeg ændre min konto til fx en UK adresse og så bruge VPN eller Proxy service til at booke med (selv jeg blot ville argumentere at jeg var på rejse i DK da jeg bookede det). Men for nemhedens skyld var det rimelig nemt at gøre. Det eneste jeg ville med den konto var jo kun de point og ikke gå efter status alligevel.

Senest redigeret: 23/6/18
    MortenS og Henry "Synes godt om" dette.
  9. MortenS

MortenS VIP medlem

Beskeder:
    550
    1,171
    Point:
    93
    For de interesserede, er det billigste jeg har kunnet finde oneway Santander - Madrid næsten dagligt, august til december 2018 for 181 kr, eller ca. 2 øre pr point.

10. Jeblin

Jeblin VIP medlem

Beskeder:
    932
    2,751
    Point:
    93
    Nu spørger jeg sikkert dumt, men er det avíos, der kan anvendes hos BA? Eller er det i iberias eget program?
    Jeg har so far konteret alt oneworldttil latam, så er ikke lige inde i de andre programmer... :confused:

11. MortenS

MortenS VIP medlem

Beskeder:
    550
    1,171
    Point:
    93
    som jeg forstår det, skal pointene bruges via Iberia - de kan altså ikke flyttes. Du kan bruge dem på partnere, herunder BA, men til en højere pris end hvis du vælger Iberia.

Henrik Olsen, Jeblin og Henry "Synes godt om dette"
  12. RasmusH

RasmusH VIP medlem

Beskeder:
    873
    2,702
    Point:
    93
    Man kan i øvrigt flyve BA F CPH til SFO for 89.000 Iberia Avios o/w +140€. CPH - LHR dog i Y. :)

Henrik Olsen, Henry, isolCBflyer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  13. DanielBahn

DanielBahn VIP medlem

Beskeder:
    613
    1,679
    Point:
    93
    Iflg artiklen der bliver henvist til højere oppe, så kan de godt flyttes til BA, men ikke til en household account, og din iberia konto vil være i minus, dog uden jeg helt forstår hvad konsekvens det vil få

14. MortenS

MortenS VIP medlem

Beskeder:
    550
    1,171
    Point:
    93
    jeg forstod det således, at da den ikke kan være i minus er det ikke muligt at flytte.

Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  15. Henrik Olsen

Beskeder:
    11,647
    26,800
    Point:
    113
    At du “aldrig” vil kunne bruge den konto til at købe andre Awards før du er over de 90K point igen.

Henry og DanielBahn "Synes godt om" dette.
  16. DanielBahn

DanielBahn VIP medlem

Beskeder:
    613
    1,679
    Point:
    93
    Ja, så problemet er vel ikke så stort, med mindre ens pas gemmes i databasen og sammenholdes med en ny bruger.

Anyhow, jeg hopper da nok også på, så kan vi i det mindste bruge det til en weekendtur til Barcelona, da vi har household account herhjemme

17. RasmusH

RasmusH VIP medlem

Beskeder:
    873
    2,702
    Point:
    93
    Henrik Olsen, DanielBahn og Henry "Synes godt om dette"
  18. Jeblin

Jeblin VIP medlem

Beskeder:
    932
    2,751
    Point:
    93
    Har I alle brugt VPN for at booke? Umiddelbart ser der ikke ud til at være noget til hinder for blot at booke via eksempelvis iberia.es... Så skulle det være noget manuel kontrol af bookinger inden de overfører pointene...

MortenS, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  19. Henrik Olsen

Beskeder:
    11,647
    26,800
    Point:
    113
    Update fra Iberia på denne deal:

67DA345D-67D8-4AEF-B91F-05E8CC56BEC3.png