Ja, så har jeg lige brugt de dummeste point overhovedet. To enkelt billetter fra Tokyo til Billund på business. Men til go priser, da jeg bruger MasterCard premium fordelen. 72.000 point. Jeg har siddet på stikker hver morgen for at få disse billetter til niecen og hendes kæreste, som skal rejse i december. Og nu var billetterne dér. Jeg måtte slå til, før andre tog dem. Jeg var hurtig til at bestille dem. Måtte finde deres fødselsdage på facebook. Alt gik stærkt. Og da betalingen var gået igennem, så jeg, at rejsedagen er i dag. 18 januar (og ikke december, som jeg troede). Og da der kun var 5 kvarter til afgang, da jeg bestilte dem, kan jeg ikke fortryde. Har dog skrevet til diamant mailen, men forventer ikke, at de kan gøre noget.
Ja så tror pokker, at de var billige. Men i det mindste godt, at det 'bare' var point. Kan du ikke spille lidt rejseamatør (selvom det nok svækker argumentet, at du er Diamant) og slå på 24 timers fortrydelse?
Jeg anser det for en slags dummebøde Det er nok bedre at få den af SAS end af HA og deres kolleger (som så vidt jeg ved også har nogle ret firkantede procedurer) Men måske forbarmer SAS sig overe mig
Åh nej, det var da surt! Well, jeg kom også til at vælge en forkert dato til efterårsferien, jeg var ikke super stolt af mig selv
I banken jokede vi af og til med, at vi kunne fortælle dårlige betalere, at vi ville sende et par HA'ere efter dem. Og det er ikke engang løwn - vi havde HA'ere, HD'ere og HH'ere ansat Go weekend - nu er den nok ekstra go'
@Henry - både og. Jeg havde jo bl.a. brugt min præmie fra julekalenderen, og hvis jeg annullerede ville der gå noget tid før jeg fik Cashpoint tilbage på kontoen, og jeg turde ikke vente med at genbestille da prisen var god. Men ingen ko på isen, vi tog bare en ekstra dag, jeg følte mig bare som en idiot.
Er godt i gang med at tømme KrisFlyer kontoen - men man får sku noget for sine point! CPH - SIN på F SIN - AKL på F (suites) 148.000 point! og behøver jeg sige turen var suveræn Nu er det så også lykkedes mig at booke returen til CPH ad samme rute, begge legs i F for samme beløb (plus NZ$ ~40 (180 DKK) i taxes&fees). Det ka anbefales!
Spontan tur til HNL, da vejret i Japan ikke var til at stå på ski i mere! NRT-HNL: UA, ECO, Sæde 46G ved siden af en grædende baby (Udemærket flyvning på trods af omstændighederne) NRT-HNL: NH, ECO, Sæde 20A, 1. række af economy. Antal point: 70.000 retur. ca. 800 kr. i skatter. Billetten havde kostet ca. 10.000, så omkring 12 point pr. øre. Note: Hvis man skal flyve denne strækning så vælg ANA om muligt, de flyver med deres B787-9 fremfor UA's gamle B772. Service, mad og personale var langt bedre hos ANA.
Så er der bestilt en hurtig påsketur til Boston med kone, 2 børn og svigermor! (fedte points) på business class med tanten 240.000 points og kr. 1.200 i afgifter (fly premium)
Lyder rigtigt dejligt. Kunne du finde og booke fem business billetter med kort varsel online, eller måtte du ringe ind?
S svigermor kommer kun med til lufthavnen.... Forlænget weekend til Færøerne med døtrenes point der var ved at udløbe. 4 stk retur på Plus for 40.000. Ikke vanvittig eksotisk - men ganske god værdi for pengene IMHO.
PEK-FRA Lufthansa C B747-8i FRA-IST Turkish Airlines C A330-200 IST-FRU Turkish Airlines C B737-800 ALA-IST Turkish Airlines C A330-200 IST-FRA Turkish Airlines C A330-300 FRA-PEK Lufthansa C B747-8i 50.000 poeng og 155 USD i afgifter. Booket for nogle dager siden. Ok brug af poeng.
Specielt når jeg rejser fra CPH . CPH-ARN-PEK-ARN-CPH er booket på en separat bestilling. Har 24 timer på PEK på vej dit og 4-5 timer på vej tilbage.
Er det ikke naturligt å fly til Kirgisistan og Kasakhstan via ARN, PEK, FRA og IST? Nejda, det er så enkelt som at jeg fant ut at jeg får 37 timer i business class for kun 50.000 poeng med å fly den ruten. Edit: Kirgisistan, ikke Usbekistan