Lounge adgang: Abu Dhabi ?

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Kleinstrup, 17/7/24.

  1. Kleinstrup

    Kleinstrup Nyt medlem

    Beskeder:
    11
    "Synes godt om" modtaget:
    15
    Point:
    3
    Hej,

    Skal rejse til Seychellerne via Abu Dhabi og har langt layover der. Grundet perioden har de en "black out" således de ikke stiller med gratis hotel for layover. Derfor tænker jeg bedste alternativt er at komme sig ind i en god lounge med familen i Abu Dhabi/Zayed Airport. Mit spørgsmål er derfor om jeg overhovedet kan kommer ind:

    - Hele rejsen tur/retur er booke/betalt direkte på Etihad på economy, har lagt mit SAS gold nummer til på reservationen.

    Kan jeg kommer ind i en lounge (evt. hvilken) så på mit SAS gold kort (med familen)? har også "guld" ved Lufthansa og SkyTeam selfølgelig.

    Tak for evt hjælp!
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,516
    "Synes godt om" modtaget:
    13,026
    Point:
    113
    Jeg vover et halvt øje:
    • Adgang til hele familien er vel kun i SAS lounger. Jeg gætter på, at SAS ikke har egen lounge i Abu Dhabi.
    Jeg kender ikke Miles & More (Lufthansa) og heller ikke Sky Team guld.

    Måske kan du betale dig fra adgang til lounge?
     
    CHIP "Synes godt om" dette.
  3. Kleinstrup

    Kleinstrup Nyt medlem

    Beskeder:
    11
    "Synes godt om" modtaget:
    15
    Point:
    3
    Hej - tak for svaret Henry. Mine tanker var mere at efter som Etihad og SAS må ha en eller anden for for samarbejde (eftersom jeg kan ligge mit eurobonus til på rejsen).... Så kunde det tænkes at min guld status også gælder i deres lounge...?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,132
    "Synes godt om" modtaget:
    8,199
    Point:
    113
    De har mig bekendt aldrig haft samarbejde om anerkendelse af hinandes status, så hverken lounge eller andre fordele.
    Deres oprindelige aftale havde nogle meget kringlede vilkår, vist nok om at du kun optjente ekstra point på codeshare flyvninger mellem nogle europæiske destinationer og Abu Dhabi (ikke videre), men der ser ud til at være ændret til at du kan optjene ekstrapoint på alle deres flyvninger.
    Vær også opmærksom på du kun får ekstra point. Ikke basic (og dermed status) point.
    https://www.flysas.com/lu-en/eurobonus/partners/airlines/etihad-airways/
    Og det er vist en side SAS mangler at opdatere i forhold til hvad der sker 1. september...
     
    Kleinstrup, Beaglen, THammer og 2 andre "Synes godt om" dette.
  5. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,516
    "Synes godt om" modtaget:
    13,026
    Point:
    113
    Det ved jeg ikke. Men såvidt jeg ved, kan du i andre Star Alliance Gold Lounger kun tage en gæst med ind - ikke hele familien. Så mit gæt er, at du heller ikke i Abu Dhabi kan tage familien med ind (hvis guldkortet giver adgang).

    TBH har i øvrigt svaret:

    Så du må se, om du kan købe adgang til lounge til hele familien.
     
    CHIP "Synes godt om" dette.
  6. Soren2402

    Soren2402 Medlem

    Beskeder:
    27
    "Synes godt om" modtaget:
    86
    Point:
    13
    Den ny Priority Pass lounge i Abu Dhabi, Pearl Lounge, er rigtig fin og pengene værd Eneste problem er at det kan være svært at finde plads.
     
    Kleinstrup, CHIP og Henry "Synes godt om dette"
  7. Kleinstrup

    Kleinstrup Nyt medlem

    Beskeder:
    11
    "Synes godt om" modtaget:
    15
    Point:
    3
    OK tak for det tip!
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. Kleinstrup

    Kleinstrup Nyt medlem

    Beskeder:
    11
    "Synes godt om" modtaget:
    15
    Point:
    3

    Jeg har da flere gange taget hele familien med ind. Der er altid en "Family" knap når man scanner sit kort.

    "Som EuroBonus Diamant- eller Gull-medlem har du fri tilgang til alle SAS Lounges.

    • Husk at du må fremlegge bevis på medlemskapet og boardingkort for en reise samme dag.
    • Du kan ta med deg en gjest eller opptil fire av dine nærmeste familiemedlemmer (ektefelle/partner/forelder/barn) hvis dere reiser på samme flygning med SAS eller Star Alliance."
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,516
    "Synes godt om" modtaget:
    13,026
    Point:
    113
    Ja, i SAS lounge (som det også står i overskriften). Men såvidt jeg ved, har hele familien ikke adgang til Star Alliance Gold Lounge.
     
    Kleinstrup "Synes godt om" dette.
  10. Kris

    Kris Medlem

    Beskeder:
    22
    "Synes godt om" modtaget:
    35
    Point:
    13
    Oddly enough I was missing registration of points on a trip with Etihad and the manual registration through the obline form for missing points didnt work. I contacted customer service and as I recall two separate agents promised to help but were completely clueless and nothing happened. That chasing of points span over a month and at first they were both saying I cannot get any points from Etihad. I later ended up with a third agent who eventually solved it for me and gave me basic points and extra points for the Etihad trips. That was neat but I fear SAS doesnt really understand this agreement very well and the customer support is largely a hit and miss...
     
    Senest redigeret: 1/8/24
    Kleinstrup og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side