Lufthansa navne ændring

Poster i 'ALLE ANDRE FLYSELSKABER' oprettet af Thomas von Moos, 20/10/23.

  1. Thomas von Moos

    Thomas von Moos TVMO

    Beskeder:
    117
    "Synes godt om" modtaget:
    343
    Point:
    63
    Hej med jer.
    Ved ikke om denne tråd er ok, men prøver og eller skal jeg nok slette igen. :)

    Jeg har lavet en booking for 4 personer
    Jeg har desværre misset at jeg har givet en person et forkert fornavn.
    Nu ringede jeg så ind og spurgte om navne forandring og de sagde at jeg skulle afbestille og booke på ny, den er jo lidt opad bakke når den ikke er refunderbar, og nu koster en T/R 3500kr til Munchen.
    Er der nogen der ved om man kan få ændret navn på en eller anden snedig måde eller om de bare er koldblodige og ligeglade. :)

    Thomas
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. mikkelhk

    mikkelhk VIP medlem

    Beskeder:
    302
    "Synes godt om" modtaget:
    924
    Point:
    93
    Den er vist god nok - så vidt jeg kan finde frem til, kan/må Customer Support kun rette op til to bogstaver i for- eller efternavn. Så havde det været Ib til Bo, var den gået (eller Kristian til Christian), men f.eks. Peter til Christian går ikke.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,516
    "Synes godt om" modtaget:
    13,026
    Point:
    113
    OK, så er spørgsmålet:
    • Skal du satse: Beholde billetten og håbe, at det ikke bliver opdaget ved check in (kan du lave on-line check in eller på anden måde undgå at vise pas?)
    • Får du skatter og afgifter retur, hvis du afbestiller? Hvis ja, hvor meget?
    • Skal du bare beholde billetten, lave on-line check in og satse på at flyet er overbooket. I så fald kan du vel få en lille "præmie" for at stå af?
    Vil du være helt sikker, skal du nok købe en ny billet. Men spørgsmålet er stadig, hvad du skal gøre med den eksisterende billet.

    Endelig kan du søge i Danmarks Statistik for at finde ud af, hvor mange, der hedder det samme som navnet i den ubrugelige billet: Hvor mange hedder...? - Danmarks Statistik (dst.dk). Måske kan du forsøge at sælge billetten til halv pris til en af dem.
     
    jespersm, Kenneth K og Jeblin "Synes godt om dette"
  4. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    915
    "Synes godt om" modtaget:
    2,699
    Point:
    93
    Elsker det sidste forslag med at finde en med samme navn :D:D
     
    Kenneth K, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"
  5. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    450
    "Synes godt om" modtaget:
    1,370
    Point:
    93
    Eller 4: Få personen til at ændre sit navn permanent :D
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. mikkelhk

    mikkelhk VIP medlem

    Beskeder:
    302
    "Synes godt om" modtaget:
    924
    Point:
    93
    Det er rent faktisk billigere end at købe en ny billet - navneændring koster kun 559,40 ifølge borger.dk. Så en navneændring for billetterne og så tilbage til sit gamle navn når man kommer hjem, så er der stadig sparet næsten 1500 kroner!
     
    Nielspg, jespersm, Jeblin og 4 andre "Synes godt om" dette.
  7. Thomas von Moos

    Thomas von Moos TVMO

    Beskeder:
    117
    "Synes godt om" modtaget:
    343
    Point:
    63
    Hej med jer.
    Tak for alle svarene jeg er endt med at købe en ny billet, har lidt svært ved at få ham til at skifte navn selvom det lødt meget sjovt. :)
    Dyre lære penge denne gang at jeg ikke fik checket ordentligt igennem.
    Jeg håber på overbooket.
    hav en dejlig mandag. :)
     
    Nielspg og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side