Lufthansa og brug af awardupgrades

Poster i 'ALLE ANDRE FLYSELSKABER' oprettet af Kenneth K, 11/7/23.

  1. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,136
    "Synes godt om" modtaget:
    4,448
    Point:
    113
    Har 2 stks upgrade award hos LH som jeg gene vil bruge i august måned.
    Planen er at bestille en T/R til SFO på Premium Eco og så upgrade til Biz på en 747-8 på 1 sal.
    MEN, LH kan ikke garantere upgrade før de har et bookingnummer og det fordre jo at jeg skal bestille en billet og så se om den kan upgrades, kan den ikke skal billetten afbestilles inden 24 timer og så siger de ganske vist at man får refundering indenfor 48 timer. Og, så kan der jo gå tid med sådan at deltage i det lotteri.
    Sgu da noget bøvl....
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN, asf og 1 anden person "Synes godt om dette".
  2. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,586
    "Synes godt om" modtaget:
    6,818
    Point:
    113
    Jeg synes, at LH' s upgradings system er tungt at blive klog på, uanset award eller ej. Hvis jeg flyver på en rute med deres 747-8 så vælger jeg altid seating i en lillebitte øko kabine, der er placeret mellem Premium og Biz (en lille biz ikke på upper deck). Bulk seats row 16 el. 18.
     
    Henrik Olsen, Erobran, Ulrik og 2 andre "Synes godt om" dette.
  3. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,136
    "Synes godt om" modtaget:
    4,448
    Point:
    113
    Tak Birgitte,
    Tungt er ikke ordet og Lufthansas kundeservice er godt nok noget skrald. 2 timer i går og 2 timer i dag på forskellige telefonnumre og 80% af tiden til en indisk gut der sidder på en elendig linie. Et er at de er svære at forstå, kommer der så en dårlig telefonlinje oveni så er det bare slemt.
    Til sidst lykkedes det mig dog at få fat i en der KUNNE hjælpe, men ak, en upgrade award er ikke sådan lige at få booket, afhængig af din bookingklasse så afgør det om du skal bruge en eller to awards. Min Eco+ fra Frankfurt til SFO var på en bookingklasse hvor der skal bruges 2 awards, og da det først er efter man har booket OG betalt en billet kan se om der er avaleble for upgrade så er man lidt bondefanget i mine øjne.
     
    Henrik Olsen, Clementos, PENSIONISTEN og 5 andre "Synes godt om" dette.
  4. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,136
    "Synes godt om" modtaget:
    4,448
    Point:
    113
    Min award upgrade gik igennem, hvilket sæde er bedst?

    Flyet er en 747-8 upperdeck.

    Skærmbillede 2023-07-19 kl. 12.05.28.png
     
    asf, PENSIONISTEN, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  5. OIB

    OIB VIP medlem

    Beskeder:
    202
    "Synes godt om" modtaget:
    636
    Point:
    93
    Helt klart række 81, synes jeg.
     
    Kenneth K, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  6. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,586
    "Synes godt om" modtaget:
    6,818
    Point:
    113
    Jeg kender desværre ikke upper Premium ..... men gik award upg virkelig igennem ?
    WOUV, WOUV glædeligt, det var flot med den upg.

    - Jeg har en bonus BIZ ok på sk935 cph-sfo i januar og skal videre til hnl, men er nødt til at tage en overnatning i sfo bl.a. pga sk935 sene arrival.
    - Derfor har jeg checked hver dag på bonus billetter CPH-LH-FRA-LH-SFO(LAX)-UA-HNL, og netop her til formiddag var der gevinst med en 747-8 til LAX, hvor mit ynglings seat 18D free.
    - Det er een samlet billet, dvs overnatning er unødvendig, **** og altså med muligehed for upg ****, hvis det lykkedes for dig.
    - Jamen, jamen - skal, skal ikke annullere min biz på sk935 og istedet booke LH, ej sikken et dilemma.
     
    asf, jespersm, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,136
    "Synes godt om" modtaget:
    4,448
    Point:
    113
    Haha, ja sikke et dilemma. Jeg ville selv have svært ved at vælge men min upgrade gik nok igenne pga status hos Lufthansa.
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  8. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,136
    "Synes godt om" modtaget:
    4,448
    Point:
    113
    Ok, jeg har rykket den tilbage til række 81 :)
     
    PENSIONISTEN, OIB og Henry "Synes godt om dette"
  9. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,586
    "Synes godt om" modtaget:
    6,818
    Point:
    113
    Ja, LHG Senatorer og HON vil nok altid udvælges først til upg på egne flyafgange, men derefter er muligheden for SAS EB med Star Goldd status nok ikke helt umuligt. (Jeg er blevet upg i gaten flere gange hos LH og LX pga overbookede economy, så Star Gold er faktisk inden for i varmen).
     
    Henry, Kenneth K og Jeblin "Synes godt om dette"
  10. Magnus

    Magnus VIP medlem

    Beskeder:
    102
    "Synes godt om" modtaget:
    305
    Point:
    63
    Sidste år blev jeg opgraderet på 2 ud af 12 LH-group flyvninger. Har EBG status
     
    Henry, Kenneth K, PENSIONISTEN og 1 anden person "Synes godt om dette".
  11. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    915
    "Synes godt om" modtaget:
    2,699
    Point:
    93
    Jeg har en lignende god statistik med LH-gruppen med 4 opgraderinger ud af 20-25 flyvninger de seneste år. Lader til at man på LH flyvninger, der er overbookede, er ret godt stillet som EBG.
     
    Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  12. abelincoln

    abelincoln Medlem

    Beskeder:
    12
    "Synes godt om" modtaget:
    30
    Point:
    13
    LH’s upgrade system er lidt sjovt nogen gange. Blev forleden opgraderet som *G med familien (to voksne og to små børn) på en CRJ900 pga. overbookning, hvor kun række 1 og 2 var BC. Men da række 1 kun består af 2 sæder og nabosædet jo skal være frit var der kun 3 BC sæder. Det betød at tre af os blev opgraderet men ikke min 5 årige datter, som i princippet skulle blive nede på række 23 alene :)

    Det endte selvfølgelig med at vi fik lov til at få hende op på et af de tomme sæder, men den tyske stewardesse gjorde det meget klart at det bestemt ikke var normalt.
     
    Peter F. og Jeblin "Synes godt om" dette.
  13. Magnus

    Magnus VIP medlem

    Beskeder:
    102
    "Synes godt om" modtaget:
    305
    Point:
    63
    Jeg kan tilføje at jeg på halvdelen af flyvninger rejste alene (1 opgradering) og på den anden halvdel rejste med min ven (1 opgradering til hver).
     
    Jeblin "Synes godt om" dette.
  14. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    915
    "Synes godt om" modtaget:
    2,699
    Point:
    93
    .. Og for mig var tre alene, og den sidste (første gang) var med en ven (uden status), hvor vi begge røg fra eco til biz hjem fra Indien.
     
  15. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    593
    "Synes godt om" modtaget:
    1,781
    Point:
    93
    :D:D:D
    Ja, ordnung muss sein..!
     
    abelincoln og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side