Mikrolån ved hjælp af Kiva.org

Poster i 'NYHEDER' oprettet af Henrik Olsen, 21/5/14.

1. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    11,647
    "Synes godt om" modtaget:
    26,800
    Point:
    113
    Kære alle,

Jeg vil godt reklamere med et nyt tiltag for Bonusfeber som jeg personligt venter mig en del af.

Jeg har oprettet en gruppe på Kiva.org ved navn Bonusfeber som jeg håber I alle vil melde jer ind i og dermed at vi som gruppe her på Bonusfeber i Norden kan vise at vi via mikrolån hjælper nogle som har bedre brug for det end os og som vi kan møde på vores rejser rundt i verden.

Det er inspireret af de to store grupper i USA fra MilePoint og FlyerTalk, men jeg mener at vi her i Norden er stærke nok til at have vores egen gruppe og sammen vise noget positivt.

Så klik forbi vores side på Kiva.org og støt op om dette initiativ som jeg vil forsøge at dele med alle de andre sites løbende i Norden og indtil videre i NO og SE også.

LINK: http://www.kiva.org/team/bonusfeber

upload_2014-5-21_22-57-15.png

Hvad er Kiva.org?
    Kiva er en hjemmeside hvor man kan være med til at yde mikrolån til forskellige private eller en gruppe af private som har behov for penge til at udvide deres landbrug med en ko eller noget nyt såsæd. Det kunne også være at starte en butik op der sælger tøj eller andre fornødenheder. Man låner derfor typisk mindre beløb i mellem 25$-50$ og er så med til at støtte at personen opnår det fulde beløb når x antal personer har støttet det. Dem der låner betaler så løbende tilbage og ens lån kommer så retur til ens Kiva konto og man kan så genlåne det til anden side. Det kan tage alt fra 1 måned til 1 år at få sine penge igen. Der er så derfor også en lille risiko for at mindste dem. Hidtil er det ikke noget jeg har set og har over 20 lån ialt og forsætter med at låne mindre beløb ud.

Takker for at I læser dette og håber I vil støtte op omkring dette formål her på Bonusfeber :)

Hilsen
    Henrik

jefi99 "Synes godt om" dette.
  2. Henrik Olsen

Beskeder:
    11,647
    26,800
    Point:
    113
    Hvis man ikke er medlem endnu af Kiva.org så kan man bruge dette referral link: http://www.kiva.org/invitedby/henrik9466

På denne måde optjener jeg et gratis lån på 25$ - dette er super positivt :)

upload_2014-5-21_23-9-22.png

Hilsen
    Henrik

3. Flemming Poulsen

Flemming Poulsen VIP medlem

Beskeder:
    0
    1
    Point:
    99
    Indmeldt og første lån er ydet :)

jefi99 og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  4. Maria Nielsen

Maria Nielsen Nyt medlem

Beskeder:
    9
    14
    Point:
    3
    Det er jeg nødt til at kigge nærmere på.. flot tiltag

Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  5. Henrik Olsen

Beskeder:
    11,647
    26,800
    Point:
    113
  6. Henrik Olsen

Beskeder:
    11,647
    26,800
    Point:
    113
    Vil man lære lidt mere om Kiva så kig på denne video om hvordan det hele foregår:

7. Henrik Olsen

Beskeder:
    11,647
    26,800
    Point:
    113
    Hvis man får en ven, kollega eller familie til at bruge sit referal link som oprettelse og så låner USD 25,- ud, så giver Kiva USD 25,- til en selv som bonus til at låne ud:

Du finder til referal link her:

upload_2014-6-9_20-8-37.png

Og her ser man så bonusen når vennen/kollegaen/familien har oprettet sit første lån:

upload_2014-6-9_20-8-0.png

Så for USD 25,- får man reelt USD 50,- hvis man får andre til at nyoprette sig.

Her ses at man bruger bonusen i check out og hvem der har sponsoreret de USD 25,-:

upload_2014-6-9_20-16-48.png

8. jefi99

jefi99 Titanium VIP Member

Beskeder:
    2,282
    4,782
    Point:
    113
    Man skal selvfølgelig lige være opmærksom på, at man ikke får de $25 forærende. Man får lov at bestemme hvem der skal låne dem, men tilbagebetalingen af lånet går til sponsoren:
    "You cannot withdraw bonuses or transfer bonuses for lending by others. If you make a loan with a bonus, any repayments on that loan are not returned to you, but instead are returned to the account of the sponsor for the bonus."

Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  9. Henrik Olsen

Beskeder:
    11,647
    26,800
    Point:
    113
    Så kom der yderlige 2 lån til vores Kiva gruppe da Daniel oprettede sig via vores referral link og dermed gav ekstra USD 25,- i bonus. Dette blev brugt med det samme til dette:

upload_2014-7-7_21-13-20.png

Tak til Daniel for at være med til at støtte.

Hilsen
    Henrik

10. Henrik Olsen

Beskeder:
    11,647
    26,800
    Point:
    113
    Så har 9 personer været med til at runde USD 1.100,- på Kiva:

Det er super flot gået :)

Hvis man går og overvejer om ikke man kunne tænke sig at støtte gode projekter med mikrolån - så klik her

11. Henrik Olsen

Beskeder:
    11,647
    26,800
    Point:
    113
    Så er vi kommet op på 12 medlemmer af vores Bonusfeber gruppe og 49 lån ialt og ialt USD 1.250,-

Dette er super stærkt :)

Der er et kørende lån som samler funding som jeg gerne vil reklamere for:

upload_2014-8-5_11-3-52.png

Link til lånet her: http://www.kiva.org/lend/749263

Så om nogle gerne vil hjælpe med at vi når de sidste USD 200,- så vi får endnu et lån aktivt i gruppen :)

12. jefi99

Beskeder:
    2,282
    4,782
    Point:
    113
    Vi er nu oppe på 17 medlemmer, 152 lån og $4050 i udlån.
    Der er et dog stadig et stykke vej op til @Henrik Olsen's målsætning om 50000 kr ved årets udgang (selvom dollarkursen er steget).

Hvis I tidligere har lånt ud, så check om det ikke er blevet tilbagebetalt, så du kan låne pengene ud igen. Hvis du ikke har foretaget dit første lån, så gør det nu! Så er du med i "klubben" - og det endda uden at du behøver spise en skovsnegl. Se links længere oppe i tråden!

Peter Krogh Frausing "Synes godt om" dette.
  13. Jannik

Jannik Medlem

Beskeder:
    61
    27
    Point:
    18
    Halløjsa.

Lyder spændende, men får i tilbagebetalt lånene.?

Ser ud til, at der er lang vej, eller hvordan.?

Jeg kan ikke tilføje link's fordi jeg ikke har haft 10 indlæg endnu, men på BonusFeber's side, under Loans, ser det ud, til, at pengene ikke kommer retur.

hvordan oplever i det.?

14. jefi99

Beskeder:
    2,282
    4,782
    Point:
    113
    jeg har en tilbagebetalingsprocent på over 99%, og samtidig er dollarkursen steget væsentligt siden 2012, da jeg joinede. Reelt har jeg tjent en del, hvis man tager valutafortjenesten med.

15. Rikke Haugen Olsen

Rikke Haugen Olsen VIP medlem

Beskeder:
    309
    705
    Point:
    93
    Jeg bruger Kiva ved siden af dette forum og har en tilbagebetalingsprocent på 100%.

Kristian "Synes godt om" dette.
  16. jefi99

Beskeder:
    2,282
    4,782
    Point:
    113
    Husk at du godt kan være medlem af mere end ét team ;) - join http://www.kiva.org/team/bonusfeber

Rikke Haugen Olsen og Kristian "Synes godt om" dette.
  17. Rikke Haugen Olsen

Beskeder:
    309
    705
    Point:
    93
    Jeg har lån ude som individ. Ikke som del af en gruppe. Jeg vil helt sikkert joine bonusfebers. Efter min mening er dette den helt rigtige måde at gøre det på. At hjælpe folk til at hjælpe sig selv. Det eneste der irriterer mig er at det skal gå via PayPal. Kan man ikke komme uden om det?

18. Rikke Haugen Olsen

Beskeder:
    309
    705
    Point:
    93
    Nu har jeg meldt mig til. Jeg forstår det måske ikke helt. Yder man bare lån som man plejer og så går de ind under gruppen eller hvordan?

19. jefi99

Beskeder:
    2,282
    4,782
    Point:
    113
    Der er vist ingen vej uden om Paypal
    Ja, du "dedikerer" det til en gruppe. Hvis du kun er medlem af Bonusfeber, sker det automatisk. Hvis du er medlem af flere grupper, så skal du vælge. Men har altid en gruppe som default.

Rikke Haugen Olsen "Synes godt om" dette.
  20. Jannik

Jannik Medlem

Beskeder:
    61
    27
    Point:
    18
    Så det hele kører automatisk - man skal blot indbetale vi PayPal.?
    Hvis man er medlem af 2 grupper - kører det så stadig automatisk.?

Altså pengene, går ind på ens konto, og dem kan man så vælge at trække ud eller genfinansere.?
    Vælger man selv man man yder lån til eller beslutter Gruppen det.?

Tjener man penge på det - altså renter, eller går det til en god sags tjeneste uden fortjeneste - dvs Kiva tager renterne, eller.?

Senest redigeret: 3/8/15

Del denne side