Som jeg har forstået det, skal man også sætte sit Visa/Dankort ind, og så huske at bruge Visa/Dankortet i Curve i de 14 dage op til kampagnen. Og så flytter man dem over på SAS-kortet i kampagnedagene.
Umiddelbart virker Curve attraktivt. Men hvor godt er det ?
Der er en begrænsning på €1.000 i Timetravel ... kan ikke umiddelbart se, om det er pr. transaktion, pr. måned, pr. år. Men jeg forudsætter, at vi kan bruge €1.000 i 2 årlige dobbelt point kampagner. Samtidig forudsætter jeg, at man udnytter fremmed valuta optimalt, dvs. for €500 i
alle 30-dages perioder i året (det er nok lidt svært i praksis for de fleste af os). Og jeg forudsætter her, at der er 2,7% valuta besparelse ... selvom der vist er noget med, at de har et weekend-tillæg.
Med alle disse forudsætninger sker der det sjove (for en matematiker), at den maksimale værdi af at have et Curve Card er 1.215 kr. pr. år -
uanset hvordan man værdisætter sine SAS-bonuspoint
) Fordelen ved Timetravel går lige præcis op med de manglende point ved betaling i DKK i stedet for fremmed valuta.
Så i praksis kan man tjene
op til 1.200 kr. om året ... ikke en herregård, men hvis det ikke opfattes som et stort problem at huske at skifte kort og lave Timetravel, så er det vel ok. Og så får man SAS MC på Apple Pay, som jeg forstår det. Hvis man vælger at opgradere til Black for at undgå 30-dages begrænsningen for fremmed valuta, skal man have et årligt forbrug på godt €4.000 for, at der overhovedet er en fortjeneste ved kortet.
... med forbehold for corona-regnefejl
)
Click to expand...