Jwg overvejer, at skrive det her til diamant mailen, som en "Sur gammel mand"... - synes faktisk, i andre burde gøre noget lignende, så inden jeg sneder, mangler jeg noget? jeg skulle nok have skrevet på engelsk, men nu var jeg jo igang...
"Hej med jer,
Jeg har dags dato set, at i SAS laver ændringer i forhold til Fasttrack samt Lounges for jeres kunder i starten af det nye år. Det træder i kraft per 1.1.2017 samt 1.2.2017.
Jeg har igennem det sidste 2 år besøgt følgende af disse nu terminerede Lounges og Fastracks, Dublin, Nice, Venice, Rome, Barcelona, Bologna, Gdansk, Palma de Mallorca samt Tallinn.
Det har for 90% vedkommende været feriedestinationer med familien og vi har 90% af tiden rejst på SAS Plus. Har endda en tur her i marts med jer til Malaga, der også er en tredieparts lounge der er termineret. Så jeg er blevet lovet en service, som det ser ud til, at ikke at holde, altså Fasttrack & Lounge i Malaga? Får jeg så en bedre pris på min tur, som kompensation?
Jeg må ærlig talt indrømme, at det er en væsentlig forringelse af jeres koncept på SAS Plus, der skulle være den ”fleksible rejsendes” afløser for Business Class. Hvad er nu forskellen på SAS Go og SAS Plus efter disse ændringer? Der er en højere pris, der er Fasttrack i København (Jeg er Diamant, har den fordel endnu) og der er måltid på SAS Plus. Der koster imellem 2-3 gange mere end SAS Go. Der har samme sæde og man skal købe maden ombord samt drikkevarer (medmindre man er Diamant).
Det er hårde tider for alle i branchen, men med disse tiltag kommer i jo til, at ligne alle andre virksomheder mere og mere med fuld fart mod bunden og det kun er Low Cost der virker. Det race er farligt, for der er billigere alternativer til SAS og jeg vil gerne blive en loyal kunde, men det er svært, at forblive det, når der er benefits eller ting der gør rejselivet lettere der fosvinder.
Jeg er forbavset over tiltaget, jeg er forbavset over timing og manglende annoncering, jeg er forbavset over i (endnu en gang) ikke taler med jeres kunder om det her, inden i sætter dette i værk?
MVH
Kristian
Click to expand...