Det er når lufthavnen (eller en serviceudbyder) står for fast track i stedet for luftfartsselskabet. Eksempelvis er SAS fast track i København en SAS-ordning, mens lufthavnens fast track ved den normale sikkerhedskontrol er en 3. parts aftale. Oplevede i Billund at blive afvist i fast track, fordi jeg fløj med Brussels Airline, som ikke betaler for denne service. Heldigvis var der meget kort kø, så ingen problemer. Men enig: Nu begynder det at blive svært at gennemskue, hvad der er med i billetten.
Ja det bliver da mega svært at gennemskue hvad der er inklusiv i billetterne. Jeg synes personligt at det er pinligt at stå i kø til en fast track/lounge etc. og så få at vide "det har du ikke adgang til makker". Ikke ligefrem noget der bidrager til den gode rejseoplevelse...
Det kan vel ikke helt passe. Eksempelvis bevares Fast Track i MAN. Og der er altså lufthavnen der står for det..?? Mener dog der står noget med Star Alliance, så det kan være det er en aftale med alle *A selskaber.. hmm. Men ja, det er ikke nemt. Lidt pudsigt at det er den modsatte ændring ift Streikhansa-group - da de i stedet straffer medlemmer med intet sædevalg og ingen bagage (Heller ikke for HON)!
Jeg har en tur til Barcelona næste år med kæresten. Købte plus billetter for at komme ind i lounge i BCN, det vil nu koste mig penge via diners kort. Er der nogen der har fået kompensation for dette?
Jeg er lidt i tvivl om, hvad der ikke passer. Men SAS lukker i hvert fald for adgangen til Fast Track i Manchester 1.februar. Se her: https://insideflyer.dk/breaking-news-sas-fjerner-adgang-3rd-party-lounges-fast-track/
Jeg ville skrive til dem. Sidst da de ændrede indtjening på bonuspoint markant (tror det her blev omtalt som massakren), fik man de bonuspoint der galt den dag man bestilte rejsen, men kun hvis man gjorde dem opmærksomme på det. I det her tilfælde ville jeg mene at de skal give en eller anden form for kompensation eller udstede en voucher til lounge og Fast Track?
Nej, Det er kun AGP og GVA. Den lange liste er lounges hvor partnerskabet ophører. https://www.flysas.com/en/travel-info/at-the-airport/fast-track/fast-track-airports/ Den opdaterede liste er her nu. Kan se det står som "Star Alliance Gold Track" Som mon ikke det er derfor den stadig er der. Alt i alt er det kun 7 steder at FastTrack fjernes.
Er der nogen der har e-mail adressen diamonds kan skrive til? Så vil jeg se hvad SAS vil tilbyde i kompensation.
De fik den her via online formularen: ----- Hej SAS, Jeg har booket en SAS Plus billet til mig og en SAS Plus billet til min kæreste til September hvor vi skal til Barcelona. Den primære grund til at booke SAS Plus i stedet for GO var at vi kunne bruge Loungen i Barcelona Lufthavn på hjemturen. Jeg kan nu se at I har meldt ud at der ikke længere efter februar 2017 vil være adgang til denne lounge i Barcelona for SAS Plus passagerer. Det har den konsekvens at jeg bliver nødt til at bruge mit Diners kort og skal betale for både mig og min kæreste. En udgift jeg ikke havde forventet at have og som sagt den primære grund til jeg købte en SAS Plus billet. Hvis I havde meldt dette ud tidligere, kunne jeg have sparet pengene og blot købt en SAS Go billet. Jeg forstår jeres beslutning om at fjerne fast track og 3' parts lounge besøg i visse lufthavne, men jeg forventer at I honorere de aftaler i allerede har lavet for de folk der bookede under de gamle forudsætninger.
Igen synes jeg at SAS klokker i det og laver et stunt som skaber signalforvirring om hvad det er at SAS gerne vil være for et selskab. De siger hele tiden at de vil være selskabet for de frekvente rejsende. Men samtidig fjerner de mange af de ting som vel netop skulle hjælpe med til at gøre de frekvente rejsende trofaste over for SAS. Jeg begynder i hvert fald at fundere på om det overhovedet er værd at lægge al sin forretning hos SAS. Hos Norwegian ved man i hvert fald hvad man får, også selvom det i nogle tilfælde er meget lidt eller slet ingenting. Men det kan man da i hvert fald forholde sig til.
En af vores læsere der har skrevet til Lucky? Rasmus? http://onemileatatime.boardingarea....changes/#_ga=1.75267986.1098705567.1418497289
Jeg syntes faktisk det er ret præcist sagt - det er netop det at man konsekvent ved hvad man får og hvad man ikke får. Der er ikke noget værre end bristede forvetninger.... Så kunne sagtens se at meget EU rejse forsvinder fra SAS (uden for Norden) og så beholder jeg oversøiske rejser med SAS for der er forsat en god del fordele i forhold til selskaber som Norwegian.
En skam der ikke var et link til denne lange tråd. Men sjovt at han skriver den historie, da ikke mange har skrevet om det ud over IF indtil videre.
Den ramte FT i onsdags: http://www.flyertalk.com/forum/sas-...aged-lounges-discontinued-sas-passengers.html