NEW 2017 SAS "Enhancements" for Lounges and Fasttrack..

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Kristian, 16/12/16.

  1. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Jeg har modtaget et foreløbigt svar :
    quote
    Hej Birgitte
    Tak for din mail. Jeg sender din klage videre og så vender jeg tilbage når jeg har et svar til dig. Vil ønske dig en god dag. Mvh xx unquote
     
    clager, Henry og Kristian "Synes godt om dette"
  2. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Nu venter vi jo så også alle i spænding på Rickards svar ;););)
     
    PENSIONISTEN, Henry og isolCBflyer "Synes godt om dette"
  3. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Så har den sure gamle mand også delt et opslag på SAS FB (lettere omskrevet version af ovenstående) ikke at det sikkert hjælper, men så har man da gjort noget.

    Og ikke bare brokket sig - her! ;)

    EDIT: PIS - man kan ikke lave linjeskift og m.m. på sit SAS FB opslag, det bliver sgu noget rod når det bare står så'en i én køre :(:(:(

    EDIT EDIT: Når man læser indlægget på mobil enhed er formateringen med - hvad pokker bruger FB også SKIT???? :D:D:D
     
    Senest redigeret: 21/12/16
    PENSIONISTEN, Henry, isolCBflyer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,825
    Point:
    113
    Så har jeg lavet mit beskedne bidrag til diamant mailen:


    Kære SAS,

    Jeg har fløjet med jer i mange år, været medlem af EuroBonus siden engang midt i 90-erne og haft guld-/diamantkort uafbrudt siden 1999. Og lige nu har jeg knap 550.000 point på min EuroBonus konto Så jeg betragter mig som loyal kunde.

    Jeg er såmænd ikke en krævende kunde. Hvis jeg kan få en danskvand, en kop kaffe og et stykke chokolade, når jeg rejser på en plus-billet til en destination i Europa, er jeg tilfreds. Der skal hverken være spiritus, årgangsvin, fin champagne eller et overdådigt måltid. Og så er jeg naturligvis glad for, at min rejse er let. Derfor er jeg også meget tilfreds med priority boarding, som jeg ser, SAS nu håndhæver meget strikt. Jeg er glad for, at kunne komme ombord i flyet, som en af de første – og let kunne finde plads til min håndbagage.

    Og jeg har også nydt, at jeg har adgang til Fast Track til sikkerhedskontrollen i lufthavnen (så jeg ikke skal stå i lange køer) og naturligvis også, at jeg har adgang til forskellige lufthavnes lounges.

    Jeg har EN gang fløjet med Brussels Airlines på en Business Class billet fra Billund, hvor jeg blev afvist i fast track til sikkerhedskontrollen. Forklaringen fra lufthavnen var: ”Det betaler selskabet ikke for”. Så det er sidste gang, jeg har fløjet med dem. Jeg gider ikke bruge penge på en business class billet for derefter at konstaterer, at der overhovedet ikke er nogen fordele sammenlignet med en økonomiklasse billet til halv pris. Ej heller vil jeg betale det samme for en billet hos Brussels Airlines, som jeg skal betale hos et konkurrerende selskab, for derefter at konstatere, at jeg får mindre for pengene hos Brussels Airlines end jeg ville have fået fra konkurrenten.

    Og jeg har ikke engang informeret Brussels Airlines om min oplevelse – for det selskab er fuldstændig ligegyldigt for mig.


    Og nu kommer jeg til mit ærinde: Jeg læst om de planlagte ændringer i adgangen til Fast Track og lufthavns lounges. Og også med interesse læst jeres officielle svar til kritikerne på jeres Facebookside. Jeg kan læse, at SAS gerne vil opgradere loungerne i Stockholm, Oslo, London, Paris, New York og andre velbesøgte destinationer. Derfor stopper man nu med adgang til Fast Track og lounges i mange andre lufthavne, som ikke er så velbesøgte. Men det, som interessere mig, er servicen de steder, jeg flyver til og fra: Billund, Bukarest, Moskva, Rom, Warszawa, Prag o.s.v.

    Og jeg må nu konstatere, at hvis jeg fortsætter med at bruge SAS, vil jeg fremover få en besværligere rejse, når jeg ikke længere har adgang til fast track og lufthavns lounges. Sagt på en anden måde: SAS bestemmer, hvilket produkt selskabet vil udbyde - og jeg kan vælge, om jeg vil købe dette produkt. Og som I nok kan gætte, så vil SAS fremover ikke være lige så attraktiv for mig, som SAS har været det sidste år.

    Dette er naturligvis ikke et definitivt farvel til SAS fra begyndelsen af 2017, hvor forringelserne træder i kraft. For firmaet har stadig en pæn klat penge på SAS Credit kontoen til billetkøb, ligesom jeg naturligvis skal bruge mine 550.000 EuroBonus point. Men når jeg derefter skal købe flybilletter, vil jeg naturligvis vurdere de forskellige muligheder – og så vælge det selskab, der tilbyder den service, jeg foretrækker.


    m.v.h.


    Henry Jørgensen

    EBD xxx xxx xxx
     
    Christian Larsen, Henrik Olsen, Kenneth K og 15 andre "Synes godt om" dette.
  5. Calle77

    Calle77 EBG, Marriott Bonvoy Gold, Accor ALL Silver

    Beskeder:
    893
    "Synes godt om" modtaget:
    2,015
    Point:
    93
    Fint og sobert skrevet!
     
    PENSIONISTEN, Henry og Ulrik "Synes godt om dette"
  6. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Talte tidligere med en kundeservicemedarbejder hos SAS og indtil videre ved de ingenting, udover at man nu afslutter samarbejdet med tredjeparts lounges rundt omkring. Om SAS vil bygge egne lounges i f.eks. AAL og BLL står endnu hen i det uvisse, så vi endte med at konkludere at de indtil videre slet og ret er sparet væk.

    Er det snart overhovedet værd at være loyal overfor SAS og købe de dyre Plus billetter...
     
    asf, PENSIONISTEN og Kristian "Synes godt om dette"
  7. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,825
    Point:
    113
    Jeg kan da ikke forstille mig, at de få daglige indenrigsafgange + et par daglige afgange til Stockholm og Oslo kan bære en lounge.
     
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  8. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,825
    Point:
    113
    Det afhænger meget af, hvor man flyver til og fra. Men hvis man udelukkende flyver mellem de byer, hvor SAS har egne lounges (der bliver opgraderet) og SAS fast track, så tror jeg godt, det kan betale sig. Men ellers vil jeg da tvivle.
     
    PENSIONISTEN og obs "Synes godt om" dette.
  9. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    God pointe. Jeg ved ikke hvor mange afgange der skal til for at bære en lounge. Men ud fra hvad jeg kan se så har de en café lounge på MMX og der ser ikke umiddelbart ud til at være mere trafik end fra eks. AAL.

    Men udover det synes jeg det virker lidt tosset at ville bygge en egen lounge når der findes en i forvejen. Det er jo heller ikke lige fordi at SAS vælter sig i penge. Så det var sikkert enden på loungeadgang i AAL og BLL...?
     
    Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  10. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Men hvis du har guld eller over status kan det jo ikke betale sig, for sen adgang har du via din status
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Bravo, din skrivelse er så fantastisk let at forstå, at nu kan SAS da ikke være i tvivl om, at der er valgt en helt forkert strategi.
     
    tbh, Calle77, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  12. Calle77

    Calle77 EBG, Marriott Bonvoy Gold, Accor ALL Silver

    Beskeder:
    893
    "Synes godt om" modtaget:
    2,015
    Point:
    93
    Man kan være bekymret for om dem der har lagt strategien, fatter den kritik der strømmer ind via forskellige kanaler! ;)
     
    Henry, PENSIONISTEN og Ulrik "Synes godt om dette"
  13. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    ELLER om det "rager dem en døjt" :eek::confused::eek::confused:
     
    PENSIONISTEN, Henry og Calle77 "Synes godt om dette"
  14. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    http://borsen.dk/nyheder/virksomhed...r_for_lounge-adgang_i_billund_og_aalborg.html

    Så kom den i Børsen med nogle super positive SAS briller....
    ....bl.a. dette citat:
    "For pendlernes vedkommende ved vi, at tid, smidighed og fleksibilitet er vigtigst. Mange af vores pendlere og transferpassagerer benytter primært loungen i København. Til gengæld sætter de pris på at kunne komme hurtigt igennem lufthavnen, og derfor holder vi fast i fast track i både Billund og Aalborg," siger Mariam Skovfoged, der er pressechef for SAS i Danmark.
     
    PENSIONISTEN, Henry og Kristian "Synes godt om dette"
  15. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,825
    Point:
    113
    Mange tak for henvisningen

    Jeg har nu skrevet en kommentar til artiklen i Børsen. Vil ikke trætte jeg med gentagelser, blot fortælle, at jeg slutter af med en henvisning til tråden her + konklusionen:

    Med denne klare service forringelse riskerer SAS at ændre status fra at være forretningsrejsendes første valg til at blive forretningsrejsendes første FRAVALG.

    Vil opfordre andre til at skrive en kommentar til artiklen på Børsens hjemmeside
     
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  16. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  17. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Kan ikke se nogen kommentarer, sikker på du trykkede send? @Henry
     
  18. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,825
    Point:
    113
    ØV - så må jeg lige finde lidt tid senere i en pause til at lægge kommentaren på.
     
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  19. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Citat fra Check In:

    "Styrke eget tilbud, hos SAS forklarer man den store nedskæringen i loungetilbuddet med, at man hellere vil satse på at forfine servicen i de lounges, som selskabet selv driver."

    Nuvel - mon det betyder at der kommer andet end laks på menuen??

    /DSGM
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  20. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Som om! Nææ, der bliver nok tale om laks i flere varianter, måske med citronsaft?
     
    Peter F., PENSIONISTEN, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side