"Næste skridt er..."... jeg tror helt ærligt, at SAS er i gang med, "kun" at blive en skandinavisk spiller...
@Kristian og @Schwert Jeg kunne ikke få mit indlaeg overført til checkin.dk (saadan en amatoer som mig), men jeg blev saa vred, da jeg ogsaa fik dèn julehilsen fra SAS, at inden jeg smuttede ud til min flyver imorges, naaede at quote hele mit indlaeg paa en mail til [email protected] ..... men han faar det jo nok ikke selv, det er nok en sekretaer, der modtager hans mails. (Der er stor frustration i CPH Lounge, for jeg hoerte, at alle er opsagt og skal soege deres egne stillinger).
Kunne ikke lige dy mig og slog følgende op på SAS' facebook side. "I har forbedret jeres loungekoncept, og lukker derfor for loungeadgangen i Danmark på nær i København. Jeg er meget ked af, at I ikke lave samme forbedringer i Sverige og Norge, således de også kan opleve de forbedringer SAS giver deres trofaste kunder. God jul og godt nytår. " Jeg fik følgende svar... Er faktisk ikke klar over om, det er udtryk for svensk humor. "Hej Leo, tack för ditt inlägg. SAS har de senaste åren satsat och investerat stort i våra egna SAS Lounger, bland annat på Arlanda, Oslo och Göteborgs flygplatser, och vi fortsätter att investera i SAS Lounger och Fast track där flest av våra resenärer reser med oss (inkl. SAS Lounge Arlanda inrikes och SAS Lounge Gardemoen inrikes och våra internationella SAS lounger i New York, Paris och Chicago). Hoppas vi ses i en av våra lounger någon gång framöver God Jul! Hälsningar, Andrew."
Det virker også som en stor! forbedring at opsige medarbejderne. :-( Det kan sagtens være, at det er en øvelse SAS ikke uden videre kan gennemføre. Jeg tror mere og mere, at det hele bunder i, at SAS internt har fejlet i budgetstyreingen vedrørende lounges - og den ansvarlige - uden at konsultere sales og legal er begyndt at "rydde op". Uden at tænke på evt. afledte effekter. Det er i hvert fald vigtig, at alle lounges også får fjernet det lille "Star Allience" logo, da vi rejsende vil ellers kan støtte ret på det og SAS må så bare betale. jf. det oplyste på Star Allience hjemmeside.
Jo, for det er en intern opsigelse - lounge medarbejderne er ikke opsagt I SAS, kun i loungen - dem, der bliver vraget faar bare ansaettelse i en anden afdeling.
Den går verden rundt nu http://www.headforpoints.com/2016/12/28/sas-scraps-lounge-access-fast-track-plus-tickets-gold-card/
BUM! Syntes lige der skulle ruskes op i sagen, har postet dit link på SAS FB Og jeg undre mig over at jeg ikke får nogen upgrade??? DUMME DUMME Schwert..... Nå den ene hånd ved alligevel ikke hvad den anden gør i SAS så pyt
http://www.check-in.dk/sas-og-norwegian-har-byttet-roller/ Det er vel så det vi ser starten på med disse tiltag: " Norwegian oplever markant vækst i erhvervsrejsesegmentet, men SAS har indledt en offensiv for at tiltrække flere fritidsrejsende. Da Jan Carlzon overtog ledelsen af SAS i begyndelsen af 1980´erne skabte han i løbet af få år “The Businessmans Airline”, og det prædikat har hængt ved SAS lige siden. Men fremover satser SAS hårdt på fritidsrejsemarkedet, hvor væksten er største i de kommende år, mens forretningsmarkedet ifølge SAS står stille. Det fremgik at den investorpræsentation, som SAS for nylig gennemførte for journalister og analytikere i forbindelse med offentliggørelsen af regnskabet for fjerde kvartal af regnskabsåret 2015/16. Hidtil har det været den generelle opfattelse, at SAS tog sig af forretningsrejsende, mens Norwegian søgte mod fritidsrejsemarkedet. Nu er rollerne næsten byttet om, eller i bedste fald blandet godt og grundigt."
Ja, netop, for så kaprer LH alle SAS´s utilfredse forretningsrejsende til deres miles and more, således at moderselskabet LH i Lufthansa-group bliver et "clean" business mans airline. Jo, jeg tror også, at de har lagt en strategi.
selvom der nu ikke er noget særligt godt over LH og Miles and More. 2-2-2 seating i Business Class, over-priced i Europa og ingen muligheder for one-way billetter til menneskelige priser. Derudover er det næsten umuligt at tjene points i deres program på billige billetter. Der er EuroBonus trods alt fortsat noget bedre... men det ændrer sig sikkert også med EB 3.0 Vi kan i hvertfald være sikker på at vi ikke bliver spurgt om råd først.
Ja, jeg er også ved at få den fornemmelse at jo længere Eurobonus 3.0 trækker ud jo bedre for EB-medlemmerne. Jeg frygter at det ikke er noget vi skal glæde os til.
.... ... og man kan ikke købe upgrading med billige øko-billetter. Alle disse forhold taget i betragtning, så har LH alligevel en god belægning på deres store longhaul biz klasser, jooo, de ved hvordan den skal grejes. De vil sikkert bibeholde nogle regulære LH ruter i Europa som feader flights til longhaul, og til lokal trafik med billige billetter måske benytte Edelweiss, Eurowings, Germanwings og (måske SK WINGs refSchwert).
Det må vel siges at være endnu et gevaldigt sving som SAS tager, rent strategimæssigt, hvis de nu pludselig vil til at satse på fritidsrejsende. Længe har vi jo hørt dem messe om "vores frekvente rejsende" hvilket jeg tolkede som at de henvendte sig til forretningsrejsende. Men det er åbenbart ikke tilfældet... Den frekvente rejsende er måske så vedkommende som rejser til Malaga 4 gange om året, eller er det vedkommende som en gang om måneden tager på storbyferie ?? Når jeg så lige tænker den tanke igennem, så begynder det (også af den grund) at virke en smule tosset at de opsiger samarbejdet med de mange lounges, da det jo kunne være et af lokkemidlerne til at tiltrække flere rejsende. Der er noget der ikke helt hænger sammen her... But what else is new when it comes to SAS