Følgende sendt til SAS Diamond i DK med kopi til
[email protected] i dag 20-12-2016 :
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
FAST TRACK I GENÈVE FORSVINDER FOR SAS REJSENDE
EBD xxx xxx xxx
Kære SAS,
Jeg er dybt forundret over SAS´s beslutning, som betyder, at selskabets EBD/EBG/PLUS kunder nu får forringet deres Eurobonus medlemskab i GVA. I 2015 købte jeg 19 returbilletter til GVA og i 2016 købte jeg 15 returbilletter til denne destination.
1) Mon jeg betragtes som en loyal kunde hos SAS ?
Om et par dage rejser jeg igen til GVA med SAS på en returbillet til dkr 1.850,- reservationsnr xxxxxx. Det er jo ikke ligefrem mini-mini lavpris. (På købstidspunktet kunne jeg købe en returbillet med Easyjet til knapt dkr 800 eller en Swiss returbillet via ZRH til knapt dkr 900,-) ... som loyal kunde valgte jeg den dyre SAS billet ... vil jeg gøre det i fremtiden monstro, hvis jeg mister fordelene ? Jeg kunne vælge en Easyjet tur og kombinere den med enten blot fast track til chf 8,- eller kombinere lounge og fast track til chf 40,- . Totalt en billigere pris end SAS. - Naturligvis kan jeg selv betale fast track, men hvad er værdien så af at være loyal ?
2) Mon jeg er en loyal kunde hos SAS ?
Jeg har købt en returbillet til afrejse i januar med SAS og United til HNL via SFO pris dkr 7.138,- PNR nr xxxxxx, og jeg forventer at bruge 80.000 point på upg svarende til en købspris på dkr 16.000,-
På købstidspunktet kunne jeg købe en returbillet med BA og AA via LAX pris dkr 3.700,- men jeg valgte SAS i forventning om, at SAS også vil være loyal overfor mig ! Men det holder ikke helt stik nu med den meget overraskende ændring i GVA !
3) Mon jeg har været loyal overfor SAS ?
I november rejste jeg med SAS to gange til IAD, en billet købt på PLUS samt en billet upgradet til Plus. I start december rejste jeg med SAS 1 tur til MIA, købte upg fra GO til Business på udturen og købte fra GO til Plus på retur rejsen. - Jeg investerer ganske pæne beløb i køb af ekstrapoint til upg ... senest 25.000 point til en pris af dkr 5.000,- !!!
4) Mon jeg vil være loyal fremover ?
I maj skal jeg afsted for at overvære en meget, meget stor golfturnering ved JAX. Sidst jeg tog turen dertil faldt valget på BA/AA via MIA til en pris af dkr 3.510,- retur. - På SAS´s hjemmeside koster en billet i maj med SK/UA via EWR eller via IAD godt dkr 10.000,- Hvilke selskaber skal jeg mons vælge ?
Værdien af status bliver mindre attraktiv bl.a. pga, at tilkøbsmuligheder hastigt vinder frem (f.eks. via PriorityPasses m.m.) samt store superlækre lufthavns lounges (ikke airlines lounges). Dermed føler passagererne sig ikke koblet tæt til ét enkelt luftfartsselskab.
Jeg er pensionist, og alle mine 3 Diamondkort perioder er optjent på fritidsrejser. Husk, kære SAS : I fremtiden vil der fremvokse en stor kundegruppe bestående af pengestærke pensionister, dém skal I ikke kimse ad.
Forhåbentlig revurderer I ændringen af fast track i GVA.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
/Gitte
Click to expand...