NEW 2017 SAS "Enhancements" for Lounges and Fasttrack..

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Kristian, 16/12/16.

  1. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  2. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  3. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Så kom der et svar, "to be continued":
    "Hej Kristian.

    Tak for din mail.

    Jeg vil sende din klager til vores lounge ansvarlige og vender tilbage med det svar.

    Vil ønske dig en god dag."
     
    PENSIONISTEN, klausbm, miri90 og 2 andre "Synes godt om" dette.
  4. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Hej Alexander.

    Tak for din mail.

    Jeg sende din klager til vores Lounge ansvarlig og vender tilbage når jeg har et svar.

    Vil ønske dig en god dag.
     
    PENSIONISTEN og Kristian "Synes godt om" dette.
  5. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Virker om "Copy & Paste" svar... - er det også fra en diamnond mail, underskrevet med et svenskklingende efternavn?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Ja og ja
     
    Kristian og Henry "Synes godt om" dette.
  7. HrKrogh

    HrKrogh Aktivt medlem

    Beskeder:
    28
    "Synes godt om" modtaget:
    116
    Point:
    28
    Så fik jeg et standard copy/paste svar fra den Lounge ansvarlig på min klage:

    ---------------------------------------------

    Hej Thomas


    Jeg har modtaget dette svar fra vores Lounge ansvarlige.


    SAS arbetar för att stärka vårt erbjudande till våra kunder både i luften och på marken och det på de destinationer där det gynnar de flesta av våra resenärer och medlemmar. Vi kommer att investera i nya uppgraderade kabiner, nya flygplan, high speed WiFi och även ett nytt Mat & Dryckes koncept ombord. Vi kommer att fortsätta att investera i våra egna SAS lounger så det blir större inrikes lounger och även uppgradera våra internationella lounger samt att vi kommer att fortsätta att stärka upp Fast track. Det innebär att vi inte kan finnas på alla destinationer som tidigare. Fortsatt finns det tillgång till Star Alliance lounger på flertalet av de destinationer som SAS opererar från . SAS och Star Alliance erbjuder lounge tillgång till över 1 000 lounger över hela världen


    Vänliga hälsningar

    XXX


    XXX
    Traveler Consultant
    SAS Sales and Service
    SAS
    Scandinavian Airlines System


    ------------------------------------------

    Så ikke noget svar på min spørgsmål til de plus billetter jeg allerede har bestilt med afgang fra Aalborg efter 1. FEB.
     
    klausbm, PENSIONISTEN, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  8. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    fik det samme tamme svar, synes du skal svare på, hvad de vil konkret gøre med din "nedgradering"...
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  9. HrKrogh

    HrKrogh Aktivt medlem

    Beskeder:
    28
    "Synes godt om" modtaget:
    116
    Point:
    28
    Ja, det skrev jeg med det samme :)

    Men, jeg skrev også, at det er skuffende at SAS kun gider bruge 2 minutter på at sende et standard copy/paste svar på mine spørgsmål.

    Fik så (hurtigt) svar tilbage, at de er meget ked af at jeg mener det er et standard svar, da de tror ikke det er et svar hun (lounge ansvarlig) har liggende. :rolleyes:

    Men, mine nye spørgsmål er igen sendt videre.

    Jeg nåede alligevel at flyve 132 gange i år, 61% af mine ture er fløjet med SAS, 19% er fløjet fra AAL til CPH, så syntes det er ok jeg brokker mig over ikke mere Lounge og Fasttrack når jeg starter mine ture fra Aalborg.
     
    Kenneth K, Kristian, Baadsgaard og 5 andre "Synes godt om" dette.
  10. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Følgende sendt til SAS Diamond i DK med kopi til [email protected] i dag 20-12-2016 :
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    FAST TRACK I GENÈVE FORSVINDER FOR SAS REJSENDE
    EBD xxx xxx xxx
    Kære SAS,
    Jeg er dybt forundret over SAS´s beslutning, som betyder, at selskabets EBD/EBG/PLUS kunder nu får forringet deres Eurobonus medlemskab i GVA. I 2015 købte jeg 19 returbilletter til GVA og i 2016 købte jeg 15 returbilletter til denne destination.

    1) Mon jeg betragtes som en loyal kunde hos SAS ?
    Om et par dage rejser jeg igen til GVA med SAS på en returbillet til dkr 1.850,- reservationsnr xxxxxx. Det er jo ikke ligefrem mini-mini lavpris. (På købstidspunktet kunne jeg købe en returbillet med Easyjet til knapt dkr 800 eller en Swiss returbillet via ZRH til knapt dkr 900,-) ... som loyal kunde valgte jeg den dyre SAS billet ... vil jeg gøre det i fremtiden monstro, hvis jeg mister fordelene ? Jeg kunne vælge en Easyjet tur og kombinere den med enten blot fast track til chf 8,- eller kombinere lounge og fast track til chf 40,- . Totalt en billigere pris end SAS. - Naturligvis kan jeg selv betale fast track, men hvad er værdien så af at være loyal ?

    2) Mon jeg er en loyal kunde hos SAS ?
    Jeg har købt en returbillet til afrejse i januar med SAS og United til HNL via SFO pris dkr 7.138,- PNR nr xxxxxx, og jeg forventer at bruge 80.000 point på upg svarende til en købspris på dkr 16.000,-
    På købstidspunktet kunne jeg købe en returbillet med BA og AA via LAX pris dkr 3.700,- men jeg valgte SAS i forventning om, at SAS også vil være loyal overfor mig ! Men det holder ikke helt stik nu med den meget overraskende ændring i GVA !

    3) Mon jeg har været loyal overfor SAS ?
    I november rejste jeg med SAS to gange til IAD, en billet købt på PLUS samt en billet upgradet til Plus. I start december rejste jeg med SAS 1 tur til MIA, købte upg fra GO til Business på udturen og købte fra GO til Plus på retur rejsen. - Jeg investerer ganske pæne beløb i køb af ekstrapoint til upg ... senest 25.000 point til en pris af dkr 5.000,- !!!

    4) Mon jeg vil være loyal fremover ?
    I maj skal jeg afsted for at overvære en meget, meget stor golfturnering ved JAX. Sidst jeg tog turen dertil faldt valget på BA/AA via MIA til en pris af dkr 3.510,- retur. - På SAS´s hjemmeside koster en billet i maj med SK/UA via EWR eller via IAD godt dkr 10.000,- Hvilke selskaber skal jeg mons vælge ?

    Værdien af status bliver mindre attraktiv bl.a. pga, at tilkøbsmuligheder hastigt vinder frem (f.eks. via PriorityPasses m.m.) samt store superlækre lufthavns lounges (ikke airlines lounges). Dermed føler passagererne sig ikke koblet tæt til ét enkelt luftfartsselskab.

    Jeg er pensionist, og alle mine 3 Diamondkort perioder er optjent på fritidsrejser. Husk, kære SAS : I fremtiden vil der fremvokse en stor kundegruppe bestående af pengestærke pensionister, dém skal I ikke kimse ad.
    Forhåbentlig revurderer I ændringen af fast track i GVA.
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------
    /Gitte
     
    DanielBahn, HenrikM, Kenneth K og 16 andre "Synes godt om" dette.
  11. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Sådan @PENSIONISTEN - det er super skrevet, hvordan fandt du CEO Rickards mail? Synes faktisk også, at man skulle fine Eivind mail og skrive til ham...

    Spændt på svar...
     
    Henry, Ulrik og PENSIONISTEN "Synes godt om dette"
  12. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Jeg så det tilfældigvis på de norske IF sider. Hvis du har Eivind hele navn, kan du bare skrive fornavn punktum efternavn @sas.dk eller @sas.se eller @sas.no - dét land, hvor han måtte høre til.
     
    Senest redigeret: 21/12/16
    Henry, Ulrik og Kristian "Synes godt om dette"
  13. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Godt brølt, løvinde!
     
    PENSIONISTEN, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  14. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    572
    "Synes godt om" modtaget:
    1,473
    Point:
    93

    Kære Frank,

    Tak for din feedback og henvendelse til SAS.

    Vi i Customer Care kan kun svare på henvendelser hvor rejsen er overstået, dog vil jeg i sagen nævne, at vi lige nu arbejder på at finde på løsninger med hensyn til lounges og 3. parts lounges. Lige pt. har SAS besluttet og meddelt at disse lounges lukkes ned - Februar 2017.

    Da jeres rejse er i September 2017, kan vi desværre ikke imødekomme dit ønske om kompensation i sagen.

    I kan som udgangspunkt altid annullere jeres billetter, idet de fleksible. Her anbefaler jeg, at i kontakter vores kundeservice på tlf. +457010 2000.

    Jeg er glad for, at du har taget dig tid til, at give os din tilbagemelding, da det er den bedste måde for os, at forbedre os på. Jeg kan forsikre dig om, at jeg har givet din tilbagemelding videre til de ansvarlige, så vi forhåbentlig i fremtiden kan levere den service, som vores passagerer helt berettiget forventer af os.

    Vi takker endnu engang for din feedback og ønsker dig en god dag.

    Med venlig hilsen

    Sadya
    Customer Care team
     
    Ulrik, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  15. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113

    Dog et mere "personligt" svar end andre har fået!
     
    Ulrik, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  16. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,641
    Point:
    113
    Det er virkeligt godt skrevet og viser problemet 100%.

    Jeg glæder mig meget til at høre svaret på denne meget præcise mail.
     
    Schwert, Ulrik, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  17. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    :confused::confused:
    SUPER skriv!!! :cool::cool:

    Jeg er MEGET spændt på svaret, hvis der overhovedet er en mening i ordet "loyalitets program" må en henvendelse som denne fra @PENSIONISTEN , der må formodes at tilhøre den vigtigste FF gruppe hos SAS (Hvis vi lige ser bort fra EBP) give grund til selvransagelse. HVIS man vælger at sende et eller andet fordummende "masse svar" mener jeg at man én gang for alle signalere:

    "Vi er lige glade med jer, vi har valgt en ny vej......"

    Det er for så vidt også helt i orden, men for pokker så ton da rent flag, kald en skovl for en skovl og en spade for en spade (det gør vi i Jylland) og accepter at SAS har udviklet sig mere og mere som den hybrid mellem et lavpris selskab og et netværks selskab som vi ser i dag.

    Luftfarten er under forandring i disse år - SAS også - og som det ser ud i deres regnskaber har de valgt "rigtigt", men som frekvent rejsende er jeg heldigvis i min gode ret til at søge mod andre græsgange. Jeg er altså ikke voldsomt imponeret over Scandinavian Wings in spe.....o_Oo_Oo_O

    Om det så bliver "One Wold" eller "Flying Blue" ud af Billund eller noget helt tredje det ved jeg ikke, men en ting er sikkert - på trods af at jeg bliver EBD INDEN vi skriver 2017, med et optjenings år der slutter 28/2 - så kommer jeg til at gentænke hele min rejse strategi, hvis jeg (læs min arbejdsgiver, for broderparten) lægger 250K i kassen hos et flyselskab, så vil jeg f.... også have ret til at "kræve" bare en lille bitte smule anerkendelse for det, og ikke opleve at alle enhancements der bliver annonceret er det stik modsatte. Det giver altså lidt flash backs til "Komiske Ali" og minder mig lidt om en tråd jeg skrev for år tilbage:

    https://insideflyer.dk/forums/threads/når-opgradering-bliver-nedgradering.285/

    Nu kan vi jo sagtens sidde her inde, og som Sure Gamle M/K'er blive enige om at verden er af lave, og alting var bedre i gamle dage (hvor det i øvrigt også var hvid jul minimum hvert andet år ;);)) MEN hvis det skal have bare lidt effekt, og bevise for SAS at "This time you went one bridge too far" så er de hidtil mest loyale kunder nødt til at stå sammen og sende en besked til SAS der ikke er til at misforstå - FARVEL OG TAK FOR MANGE ÅRS TROFAST SAMARBEJDE - desværre er den danske mentalitet ikke til at gøre dette, det er ååååååh så besværligt, og så rykker det jo ikke at få IF EBD/EBG'er gør det. På den anden side, vi skal starte et sted, og Rom blev ikke bygget på én dag!!

    Ha' en god dag
    /Je suis - Sûr que Le Vieil Homme :cool::cool::cool:
     
    Henry, PENSIONISTEN, Kristian og 1 anden person "Synes godt om dette".
  18. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    I øvrigt fra SAS' årsrapport:

    "Be the first choice for frequent travelers"...

    2016-12-21 10_27_14-SAS-Year-end-report-November-2015–October-2016-Report-B.pdf - Adobe Reader.jpg
     
    Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  19. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Intet nyt her og sammenhængen med, at nedprioritere destinationer og enhance, den forstår jeg ikke

    lige kommet denne mail:

    I det mindste er heading: " Important information about SAS Lounges and Fast Track"

    Hi Kristian,

    In recent years, we’ve invested in expanding our SAS Lounges at airports at Stockholm/Arlanda, Oslo and Gothenburg. We also opened our first SAS City Lounge in Stockholm and several new SAS Café Lounges at larger domestic destinations. Not only that, we’ve extended our fast track offering and we’re continuing to invest in our lounge and fast frack offering at the locations that travelers like you visit most.

    To continue improving our own SAS Lounge and Fast Track offering, we’ve decided to end our contracts with lounges and a couple of fast tracks operated by third parties by January 1 and February 1, 2017. This means that you will no longer be able to use the services at these locations after these dates.

    Please use the link below to find out more. And do follow the latest news as we continue to improve the entire travel experience, from our lounges and fast tracks to our new digital solutions, new upgraded cabins, new modern aircraft, high-speed WiFi and new food and beverage offering that we’ve already launched.

    Best wishes from SAS
    WE ARE TRAVELERS
     
    Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  20. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Se også Facebook siden hos SAS, vi er vist flere der synes det ikke er ok...
     
    Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.

Del denne side