NEW 2017 SAS "Enhancements" for Lounges and Fasttrack..

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Kristian, 16/12/16.

  1. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,803
    Point:
    113
    Har du et link - synes ikke, jeg kan finde siden.
     
  2. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Svar fra FB siden... - standard

    Hei Kristian, Tack för att du delar med dig av dina tankar och synpunkter kring beslutet gällande de 3-partslounger vi nu avslutar samarbetet med. Jag kan gott förstå din frustration då du ser ut att ha brukt denne förmån en del under dina resier. Anledningen till att vi nu gör detta är som sagt för att vis ska kunna fortsätta med investering, expansion och förbättringar vårt eget SAS Lounge- och Fast Track erbjudande,
    Jag tar självklart din feeback vidare till ansvarig. //NW
     
    clager, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  3. HenrikAmby

    HenrikAmby VIP medlem

    Beskeder:
    93
    "Synes godt om" modtaget:
    327
    Point:
    53
    Nej, ifht operated by SAS/codeshare tæller alle wet lease som SAS egne flyvninger.

    Du kan se det på flynummeret. Mener det er SK3xxx-SK4xxx, der er codeshare. Resten er operated by SAS ligegyldigt om det er Jettime, Cimber, Cityjet eller hvem der nu ellers står for ATR og CRJ flyene.
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  4. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Interessant :) men kræver dog stadig en del loungebesøg før det kan betale sig hvis jeg kun sparer 55 kr/gang
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  5. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,803
    Point:
    113
    Kan kun være enig, men:
    • Det er jo SAS, der har udbudt turen til den pris. Så må de jo finde ud af at prissætte billetterne, så omkostningerne dækkes.
    • Når jeg flyver fra Billund via København til Bukarest, så interesserer jeg mig kun for faciliteterne i Billund og Bukarest. Jeg er ligeglad med, at SAS opgraderer deres lounges i Stockholm, Oslo, Paris og New York.
    • Med argumentet om, at SAS nu lukker for adgang til fast-track og partner lounges, fordi man skal have råd til at opgradere SAS egne lounges, så betyder det reelt, at os der flyver fra Billund, nu skal betale for, at SAS opgraderer deres faciliteter i andre byer. I min optik, bør de enkelte ruter da kunne dække deres egne omkostninger.
    • Hvis SAS mener, at det koster for meget, at give adgang til en lounge, så giv i stedet en voucher til at købe mad og drikke i de lufthavne, hvor loungen er for dyr.
     
    Henrik Olsen, Baadsgaard, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,803
    Point:
    113
    Hvis du vælger det billigste kort til 195 kroner i årsgebyr, så er det kun 4 besøg på 12 måneder. Det synes jeg jo ikke er mange :)
     
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  7. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Har også 2 gratis på Priority Pass og 7 gratis besøg med Diner's indtil det udløber.. og derfra bliver det mest pendling til/fra LHR (og sågar LTN hvis SAS bliver ved med at devaluere!). Så regnestykket er lidt mere kompliceret. :) men interessant at kunne have kortet for 195 kr.!

    Apropos. Har selv sendt en mail til diamond-mailen. Kan kun anbefale alle andre til at ytre sin utilfredshed - med god tone :)
     
    Henry, tbh, Kristian og 2 andre "Synes godt om" dette.
  8. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Har skrevet på Facebook/sas
     
    Henrik Olsen, Henry, tbh og 3 andre "Synes godt om" dette.
  9. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    Efter at have tænkt yderligere over det, synes jeg som dansker og jyde, at det er pinligt, at et skandinavisk ejet selskab fremover ikke vil tilbyde lounge-mulighed i Danmarks 2. og 3. største lufthavn.

    En lufthavn som Billund, som jeg oftest bruger, er en lufthavn med stærk vækst og over 3 millioner rejsende om året. At de fratager denne mulighed for deres mest loyale og mest betalende kunder, virker helt absurd i min verden.

    Man skal åbenbart fremover rejse med selskaber fra Belgien, Tyskland, Holland etc. for at få en "standard" service som loyal kunde fra Jylland.
     
    Ulrik, Kristian, isolCBflyer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  10. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Ja, er man jyde og rejsende med SAS, kan man få sin lounge oplevelse på en bænk uden for terminal bygningen
     
    miri90 og Kristian "Synes godt om" dette.
  11. Ekeren

    Ekeren VIP medlem

    Beskeder:
    400
    "Synes godt om" modtaget:
    838
    Point:
    93
  12. Simon Hermansen

    Simon Hermansen Do what you love, and do it often.

    Beskeder:
    80
    "Synes godt om" modtaget:
    174
    Point:
    33
    Jeg bookede i august 4 SAS Plus-billetter til Rom i slut februar/start marts '17. Disse er nu devalueret af denne ændring ift. Fast Track i Rom. Fast Track er en af de vigtigste årsager til jeg vælger Plus-billetter. Min familie og jeg har ingen status og kan naturligvis ikke længere se den store værdi i at lægge langt flere penge for vores flybilletter hos SAS, sammenlignet med andre selskaber. Utroligt at de år efter år devaluerer deres koncept.
    Eneste undtagelse var indførelsen af SAS Plus Saver, der gjorde SAS Plus lidt mere overkommeligt for os der ikke har brug for fleksible billetter. Men nu er SAS nede at skrabe bunden i et niveau, hvor vi sidder og tænker at vi ligeså godt kan gå full-blown discount med Ryanair, Norwegian og hvem der ellers er billigst på markedet.

    Har d.d. skrevet til deres kundeservice vedr. kompensation, men forestiller mig ærlig talt at få et standard-svar (læs: afvisning) tilbage i hovedet, ligesom alle de der skriver på deres Facebook-side.
     
    Ulrik, Henry og Kristian "Synes godt om dette"
  13. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    :confused:
    Jeg er ikke af den opfattelse at Plus saver i realiteten har gjort det billigere, tvært imod har det (så vidt jeg har set) gjort det dyrere at få fleksible billetter.
     
    obs og Henry "Synes godt om" dette.
  14. Simon Hermansen

    Simon Hermansen Do what you love, and do it often.

    Beskeder:
    80
    "Synes godt om" modtaget:
    174
    Point:
    33
    Muligvis og i så fald er det ikke en fordel for alle. Men hvis man som jeg ikke har brug for fleksible billetter, så er min opfattelse at det er blevet muligt at få lidt billigere Plus-billetter.

    Har også først nu opdaget, at loungen i Rom heller ikke kan bruges på de billetter jeg har købt. Det fik jeg desværre ikke med i min mail til SAS, men ikke desto mindre gør det devalueringen endnu større.
     
    Ulrik og Henry "Synes godt om" dette.
  15. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Jamen, jamen kæreste SAS hvad tænker I dog på ?

    - En verdensomspænde forretning kan ikke overleve ved kun at spekulere i nu´et og morgendagen.

    - Overlevelse kræver fremtidsplanlægning, det kræver oprigtig dialog. Det er en kæmpe fadæse først at annoncere vidt og bredt hvilket fantastisk produkt Plus Saver udgør, og dernæst meget kort tid efter degradere samme produkt vel vidende, at mange kunder har investeret i Plus Saver billetter.

    - Jeg kan tage Genève som eksempel, ikke alene fordi denne destination står mit hjerte meget nær (19 returbilletter i 2015, 15 returbilletter i 2016), men fordi en destination som GVA kunne være et stort fremtidigt potentiale, hvis SAS ville spille sine kort rigtigt og professionelt.

    - Hele Genève området udgøres af et fantastisk internationalt miljø, det være sig international business, store internationale organisationer samt ikke at forglemme CERN med mange internationale forskere. Disse mange, mange medarbejdere er ikke stationære, de er nærmest nomader i hele verden.

    - Kære, kære SAS, tænk på fremtidsplanlægning i et sådant miljø, vis at SAS er professionel, få dette store klientel (måske nok krævende klientel) til at tage vejen via Scandinavien ved deres næste karriere-stop et eller andet sted i verden.

    - At fratage en speciel kundegruppe ex GVA at kunne benytte Fast Track er en stor fejl. Mange kunder værdsætter en professionel groundhandling betydelig mere en selve flyturen. En amerikansk passager fortalte en gang, at hans valg faldt på SAS over Atlanten ene og alene pga SAS´s meget professionelle måde at tackle irregularity situationer på. SAS, der skal såmænd ikke så meget til at indfange gode kunder. - SAS har f.eks. fantastiske forbindelser fra det østlige USA, alle de mange tidligt indkommende ruter herfra har en fænominal forbindelse til GVA med sk613 om morgenen. SAS har produktet, lad nu være med at ødelægge det. /Gitte
     
    Schwert, Nicoschon, HenrikM og 5 andre "Synes godt om" dette.
  16. phoenixcnnj

    phoenixcnnj Medlem

    Beskeder:
    30
    "Synes godt om" modtaget:
    62
    Point:
    18
    Sikker en ændring kommer fra SAS med så kort varslet!!!
    Jeg har en plus billet til Shanghai til april. Vil prøve at finde ud af hvad betyder det for mig. Kan ikke huske om reglen for plus billet i Shanghai eller Beijing før denne ændring. Har man adgang til lounge før? Er der nogen som ved eller prøvede før?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  17. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Sådan var det i hvert fald da de startede med Plus Saver i Europa. Prisen på de rigtige Plus billetter blev med ét hævet med 5-600 kroner mens Plus Saver billetter blev måske 30-50 kroner billigere end rigtige Plus billetter før ændringer.

    Jeg har ikke set priserne på de seneste ruter med Plus Saver men lur mig om ikke det samme er tilfældet der.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  18. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Ja, på Plus klasse har (havde) man adgang til lounge i PVG, PEK og HKG, men med de nye tiltag stopper det med mindre man har Star Alliance Gold eller højere.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. phoenixcnnj

    phoenixcnnj Medlem

    Beskeder:
    30
    "Synes godt om" modtaget:
    62
    Point:
    18
    Tak!!!
     
    Ulrik og Henry "Synes godt om" dette.
  20. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Midt i alt det negative kan jeg dog se at SAS nu giver guldmedlemmer adgang i SAS lounges ved ankomst fra SK langruter. :)

    Mht Fast Track har jeg heller ikke helt forstået hvad 3. parts aftaler er. Oftest står det Fast Track i mit elektronisk boardingpas (måske er det kun der hvor lufthavnen står for det at de kan styre det)??

    Og pudsigt. Åbentbart har Delta nogenlunde samme policy. Der får kun rejsende i Business Class adgang til 3. Parts lounge mens de loyale medlemmer må sidde blandt de uvaskede masser..
     

Del denne side