Av av av... Det er da nogle ret drastiske nedskæringer, eller ? Men en forøgelse af gælden fra 18 til 30 milliarder på et år er immervæk også en sjat, så måske er det på tide at omstrukturere forretningen lidt.
Dagens Industri skriver i dag at Kjos' bror, Tore Kjos, nu appellerer til sin bror om at trække sig ud og sælge forretningen. Han udtaler: "Vi er begge pensionister og kan ikke fortsætte så meget længere. Risikoen er stor lige nu". Tore Kjos ejer 6% af aktierne i holdingselskabet. Ja, måske er det tid for Kjos at takke af...
https://www.godsavethepoints.com/2019/01/25/norwegian-iag-bid-withdrawal/ IAG trækker sig og lader til de har besluttet at prøve at køre DY ned... super aggressive priser over atlanten pt så det er vel forsøg på at få dem helt ned.
Fantastisk, vi skal vist poppe nogle popcorn og følge med i hvad der sker... - og udmeldingen fra IAG er jo også klar, nu har vi belejret jer, i var for grådige med hensyn til prisen.. hasta la vista, vi kommer og køber noget af boet...
Synes det vil være kedeligt, hvis det skulle ende med at Konkurs-Bo rykker ind. De har trods alt været en trussel mod alle de gamle dinosaurer, ikke mindst den gamle tante der på nogle måde stadig virker fanget i fortiden. Ender DY derimod med at blive opkøbt, så kan man jo håbe på at i hvert fald presset mod SAS opretholdes på hjemmebanen i Skandinavien. Men vi gør plads i logen og starter popcornsmaskinen... /DSGM #2
Tilbage i 2009 var jeg lige ved at købe en aktie, da CimberSterling gik på børsen. Mest fordi det kunne være sjovt at eje en lille del af et luftfartsselskab, i tillæg til den lille del jeg ejer af et fly (en nitte fra Airbus fabrikken i Hamborg, uddelt i forbindelse med en rundvisning) Denne gang... jeg tror bare, at jeg springer over
Formand afslører: Kriseramte Norwegian var tæt på at blive solgt https://www.bt.dk/erhverv/formand-afsloerer-kriseramte-norwegian-var-taet-paa-at-blive-solgt
Det er jo ikke kun IAG der har vilde priser over Atlanten. Det er jo stort set alle de selskaber som ser Norwegian som konkurrent, der har aggressive priser. Se bare Lufthansa gruppen.
Ny artikel om Norwegian (jeg poster det her for ikke at have for mange tråde om selskabet): Norwegian sælger sig selv billigt for at hente kapital Se: https://www.jv.dk/business/Norwegian-saelger-sig-selv-billigt-for-at-hente-kapital/artikel/2688348
Norwegian kommer med et solidt underskud på 1.97 milliarder norske kroner før skat i Q1 regnskabet. Ingen tvivl om at 737-8 Max problematikken trækker tænder ud rent økonomisk, men hvor længe mon Norwegian har luft under vingerne ?
Det er vel først i næste kvartal at groundingen for alvor spiller ind. B737 max blev trods alt først sat på jorden midt i marts, så det er “kun” ca 2 uger ud af et helt kvartal. Men det må være rart for Kjos at have noget at skyde skylden på...
Undtagelsen må være SAS. Booket billet til SFO i morgen på billigts mulige klasse. Lufthansa; 4100,00 inkl 1 styks bagage pga. SA status. Bonuspoints 6800 - 7500 SAS; 6700,00 kun håndbagage. Bonuspoints 600
SAS er jo nødt til at tage ekstra, så de har lidt til at bruge, når de skal ombooke den til Lufthansa, fordi SAS-afgangen bliver strejkeramt. (duk og væk..)
Wauv, læser lige @Henrik Olsen artikel om Norwegian og er overrasket over de lukker alle ruter, det må gå dem rigtigt ilde hvis det er sandt, at alle oversøiske ruter lukkes... Fra København ser det indtil videre ud til at de 5 direkte ruter til USA fra vinterprogrammet start ikke længere kan bookes. Det er følgende ruter som forsvinder: Orlando Miami (Ft. Lauderdale) Los Angeles San Francisco New York Er der ikke en base i CPH med langdistancefly? det betyder vel overtallighed af piloter og crew her i DK...