Det er ikke så underligt at div. "ambulance jægere" lever i bedste velgående da det oftes er "op ad bakke" særligt med lavpris operatørene at få den kompensation man er berettiget til, men dette svar til en af mine gode venner, fra Premiera Air, slår alligevel alt. De bekræfter at de har haft et fly der er "gået teknisk" og derfor har måttet aflyse/forsinke en afgang, men da de lige havde serviceret flyet mener de afgjort ikke det er deres skyld at "deres gamle lort"går i stykker igen, da det ikke kunne forudsiges, derfor ingen EU261 kompensation - den er sgu langt ude........ ---------------------- Dear Passenger, Thank you for your e-mail and please accept our apologies for inconveniences you have encountered due to delay of the flight PF454 from Malaga to Billund on October 1st, 2017. We understand that punctuality is vital for our passengers, and Primera Air strives to ensure that all flights operate according to schedule. Regrettably, due to the nature of air travel, delays and cancellations are unavoidable and do occur from time to time. We understand how upsetting it is to have your journey disrupted in this way and regret any inconvenience this may have caused you, however we would like to assure that we did everything possible to speed up departure We can confirm that the said flight was delayed due to aircraft change as aircraft which was planned to perform this flight had unexpected flight safety shortcoming. As during previously performed aircraft checkups no defect or indications that could allow to predict this kind of defect and avert it timely were discovered, we can conclude that this problem was not predictable and did not depend on airline’s actions and/or inactions and stems from events which, by nature and origin, are not inherent in the normal exercise of airline’s activities and are beyond its actual control. Therefore, in accordance with the legislations which we are bound by, we are not obliged to provide compensation outlined in EC Regulation 261/2004 if the disruption was caused by reasons deemed to be outside of our control and where all precautionary measures had been taken. In light of this information, unfortunately we are unable to honor your request for EU-compensation. Furthermore, be assured that all claims are evaluated according to the guidelines regarding extraordinary circumstances from the EU Commission. We apologize for any disappointment our response may cause and hope that we may have the pleasure in welcoming you onboard a Primera Air flight when you next choose to travel. Best regards, Customer Service Primera Air E-mail [email protected] Web http://www.primeraair.com Disclaimer ------------------------------------------------------- Kan kun sige en ting, så længe flyselskaberne (læs nogen af dem) læser loven som "fanden læser bibelen", så er der basis for "ambulancejægere" der løber med 25% af kundernes retmæssige penge. /DSGM EDIT: PS Sidste linje i brevet er jo næsten hysterisk morsom, tror ikke min kammerat NOGEN SINDE sætter benene i en Primera Air flyver igen......
Men er det ikke her du @Schwert skal prøve disse selskaber som hiver dem i retten hvis de lugter money, er det flysinkelse.dk f.eks. ??
Jeg har foreslået min kammerat lige at prøve med "juridisk vejledning i formulering" en gang til selv, men forberedt ham på at skulle gå til fx. flyforsinkelse.dk med kravet. Og summa summarum 75% af noget er og bliver mere end 100% af ingen ting
Det er altså underholdende hvordan enhver af disse lange returmails fra selskaberne er præcis lige ubrugelige hver gang. men altid spændende at se hvilken undskyldning de finder på
Der foreligger en EU dom på at de netop ikke kan nægte at udbetale kompensation pga. tekniske problemer. Kan ikke huske på stående fod, men den kan @Beaglen nok rimelig hurtigt støve op
Fandt den, din ven kan stjæle den her: Med henvisning til (EF) Nr. 261/2004 skal vi hermed anmode om udbetaling af kompensation ved aflysning samt dækning af hotel- og forplejningsomkostninger. Jf. gældende retspraksis (f.eks. EU-Domstolens dom af 22. december 2008 (C-549/07)), kan luftfartsselskabet alene afvise krav om kompensation med henvisning til tekniske problemer såfremt der er tale om særligt skærpende omstændigheder som eksempelvis skjulte fabrikationsmangler eller sabotagehandlinger. Dette er ligeledes stadfæstet i Landsretten.
Og derfor satte jeg lige min kammerat i forbindelse med @Beaglen, så nu har hun lige forfatter et rigtigt “sagføre svar” @Beaglen - skulle hilse fra Henrik og sige at når de falder til patten, vil han sende dig en stor vinkurv for de 25% han har sparet.... (Han er vin importør sp sikkert gode sager)
Altså nu bliver jeg jo helt rørt - og så må du gerne hilse Henrik og sige, at jeg nok mest er til italienske vine og de må ikke være med en tør eftersmag - jeg kan bedst lide dem sådan lidt søde og saftevandsagtige
Perfekt! Jeg må sige, jeg synes selv timelønnen har været favorabel ift. selv at køre "sagerne", men jeg må også sige, jeg har pt. kun prøvet kræfter med SAS og de var ikke megen modstand.
WTF og det vil du have mig til at viderebringe??? Ha ha DEN tager du selv med Henrik - søde og saftevandsagtige?? *FNYS* hvis jeg skal blandes ind i det vil jeg foreslå at sende dig en flaske god årgangs "Ribena" i stedet
Ha ha, ja okay den klarer jeg bare internt med Henrik, når vi nu vinder sagen Og nå ja, altså min vinsmag skyldes nok at jeg faktisk ikke er så god til at drikke vin - jeg er mere en cocktail-pige