Jeg vil anbefale dig, at komme til lufthavnen/gaten i god tid.
Jeg fløj selv med Lufthansa fra Frankfurt til KBH. Der kan selvfølgelig være ændret siden, men også forskel fra flyselskab/handling rundt omkring.
Jeg oplevede en kø i gaten før boarding, hvor der var i hvert fald en times kø (en fuld A319), på at blive registreret godkendt, til at boarde.
Det fungerede på den måde, at alle passagerer skulle til skranken (ingen fast track
), hvor personalet tjekkede dit boardingkort, pas samt covid-test (dato, tidspunkt, resultat for testen), hvorefter der blev skrevet noget lignendene "OK boarding" med kuglepen på boardingkortet (alle skulle have et fysisk). Når boarding så begyndte, blev der tjekket, at man havde "OK boarding", på boardingkortet, for at kunne gå ombord.
Det var en MEGET tidskrævende proces, for personalet og flyet kom dog også en halv time for sent afsted. Dette kan selskabet vist ikke bebrejdes, da det er pålagt af de danske myndigheder, at det er selskabet, som skal tjekke disse ting.
Dette var min oplevelse og kan meget vel være forskelligt fra selskab og lufthavn, hvordan de registrerer dette. Blot et tip
Click to expand...