I forbindelse med det kommende allianceskift er SAS lige nu igang med at annullere nogle afgange. I denne forbindelse er vi kommet godt og grundigt i klemme, og SAS kundeservice viser virkeligt at de blot bør kaldes SAS Kunde, for der er absolut nul og niks kundeseservice her.
Nu håber jeg at nogle af de mange kloge hoveder der findes herinde har en idé til hvordan jeg bliver "reddet" her.
Sagen er at vi har booket bonusbilletter, og nu vil man kun ombooke os til det SAS ønsker.
Vi har d. 13/4 haft 2 Business billetter CPH-ARN-ORD. Ruten var valgt udfra en tidling ankomst i Chicago kl. 12.20, og dermed kunne komme videre til Miami på en betalt billet senere på eftermiddagen.
SAS har nu aflyst Stockholm afgangen, og efterfølgend flyttet os over på CPH-ORD, hvilket betyder at vi ikke kan få det planlagte fly til Miami.
Jeg kontakter idag SAS for at bede dem flytte os over på deres Newark afgang, hvilket så vil gøre at vi kan flyver videre til Miami med en fornuftig ankomst dernede. Det bliver desværre nægtet af SAS, da der ikke er ledige bonusbilletter. Jeg prøver pænt at forklare at det jo ikke er mig der har aflyst afgangen, men at SAS har lavet en bevidst aflysning (hvilket jeg udemærket forstår, grundet allianceskift), og derfor også må udvise en form for konduite her. Beskeden er klokkeklar, det kan de ikke hjælpe mig med. Da jeg spørger om hun kan stille mig om til en supervisor, får jeg pænt besked om at det kan hun ikke, men at jeg efter endt rejse kan søge kompensation, hvilket jeg pointerer ikke hjælper mig specielt meget, hvorimod de nemt kunne flytte os over på CPH-EWR afgangen, og så ville det ikke koste dem penge, og ej heller undertegnede.
På hjemrejsen d. 29/4 havde vi midnatsafgangen fra EWR, som nu er aflyst. Her foreslåede jeg at vi kunne blive flyttet til JFK-CPH 19.10 istedet for EWR-CPH kl. 17.30 (således at vi kunne nå at få noget ud af dagen i NY), men på samme måde viste man fra SAS side en imponerende mangel på kundeservice, og selvom jeg godt ved at SAS Guld ikke har den store værdi idag, så troede jeg dog at der stadigvæk var en smule værdi tilbage i produktet. Ingen lyst/evne til at løse problematikken, men "du er velkommen til at klage efter endt rejse".
Er der nogen der har de vise sten til hvordan man får SAS i tale, eller skal jeg blot give op og acceptere at SAS idag kan sammenlignes med DSB??
Håber ikke på sidstnævnte
Click to expand...