Det ser jo ud til at LN-RKP (Lan Chile) altid er på farten. Så det er vist ikke mere et reserve fly, som står tit på jorden. Så her kan vi løbende give info til hvor den er henne, da det er lidt af et lotteri om den nu bliver indsat på en rute, hvor et InsideFlyer medlem nu skal med. En træls situation hvis man har lavet en points upgrade til Plus eller Business. Vi kan også dele info omkring mulig refundering af point eller penge om det sker.
Den var i Tokyo for et par dage siden - virker dog oftest til at flyve til EWR: https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ln-rkp
Ferry flight af LN-RKF (A340) - nok til Stockholm. Tyder på at RKP vender retur til CPH og flyver fra der de næste dage. Så "pas på" og kig efter hvor den indsættes.
de kommer da til at få problemer hvis de sætter RKP på SK910 til CPH. I øjeblikket er den på SK904 (til ARN), med C,Y,M 0 og kun 7 ledige sædder i business, dvs. 43 taget. Hvis de skifter til en A330 med 32 business sædder ville det give minimum 11 downgrades..
Et langt lang ferry flight i gang til Kina. Sønden skulle ikke til Stockholm som keg gættede på i går. Måske Hong Kong:
Mon ikke det er endnu et C/D check? Kunne være sjovt at have datoer på hvornår flyene har været til sådan nofrt
De har i forvejen LN-RKO stående i HKG, som blev ferry’et dertil med samme fly nr: https://fr24.com/data/flights/sk9135#10421ded Man må da håbe den snart kommer på vingerne, ellers mangler de jo 2 i flåden. Interessant hvis SAS fyrer et større check af på RKP, så får den da et par år til i manegen!?
Tænker om crewet der fløj RKF dertil skal flyve RKO tilbage efter en nat i HKG? Ellers har du ret i at det bliver noget stramt.. og det var RKF, ikke RKP der fløj dertil
Jeg fik den en gang fra CPH til ORD efter at have brugt 2 x 20.000 point til opgradering fra Plus til Biz. Jeg forhandlede mig frem til at få halvdelen af pointene tilbage, hvilket jeg synes var fair.
Har muligvis læst det og glemt det igen, men hvorfor er det lige, at SAS ikke får opgraderet RKP til samme standard som de øvrige? Det må da give dem masser af bøvl hver dag med up- og downgrades og knotne kunder.
Den er af SAS stempelt som en reservemaskine og derfor skal den ikke flyve hele tiden. Derfor er argumentet at den ikke skal opgraderes til samme standard. Issue er så at den flyver tæt på hele tiden, da de andre fly i SAS IC flåden løbende er til check eller har technical issues. Så det er lidt en "gal" argumentation i min verden.