Så lades der op til 3. omgang i forhandlingerne mellem SAS og piloternes fagforening. Denne gang i Danmark, efter at der har været sammenbrud i forhandlingerne i Norge og Sverige. https://www.di.se/live/sas-danska-forhandlingar-upptas-efter-norsk-svensk-kollaps/ Spændende at se om det bliver endnu et sammenbrud, eller om tredje gang er lykkens gang. /DSGM #2
Det er faktisk lidt utroligt at det kommer til den slags kriser hver gang aftalerne skal fornyes - det føles ikke som om at folk er enige om retningen når der hver gang kæmpes hårdt i hver sin retning....
Nej, jeg tror ikke, at jeg ville have lyst til at være i Rickard Gustafssons sko med alt det bøvl som det kan afstedkomme når der skal forhandles med så mange forskellige parter.
Well fair nok, hvis der er fremgang i virksomheden og i samfundet generelt, er der vel som lønmodtager ingen grund til, at holde igen med sine krav?
Og nu er forhandlingerne så brudt endeligt sammen. Det tog godt nok ikke lang tid... Strejke kan bryde ud den 26. april. https://jyllands-posten.dk/#ia11293429;finans /DSGM #2
Skal af sted til NYC d 27/4... Hvordan er man stillet som passager, hvis flyet aflyses pga strejke - bliver man forsøgt ombooket?
Rolig nu - der er tre uger til en evt. konflikt starter. Det skal nok gå alt sammen. Og ellers, så husk på det gamle ord: Det er bedre at komme galt af sted end slet ikke komme af sted
Måske d'herrer herinde eller @Beaglen kan svare på hvordan man er stillet såfremt man som mig har en hjemrejse EWR-CPH d. 26/4 kl. 17.35. Dvs. hvis strejken skal starte d. 26/4 klokken midnat sender man så pågældende fly afsted eller holder man det på jorden fordi selve flyvningen foregår mens strejken påbegyndes? Og jeg kan ikke rigtigt bruge til noget at jeg kan "få pengene tilbage" og alle de der andre ting, vi er jo sådan set allerede afsted og af flere årsager, vil jeg meget gerne satse på, at vi kommer hjem med den direkte afgang også, så jeg er heller ikke interesseret i at forsøge at ombooke på forhånd.
Godt spørgsmål, som der nok ikke er et helt klart svar på endnu. Det er ikke helt meldt ud hvor mange konkret som strejker og omfanget. Jeg tænker umiddelbart på at fly sendes hjem igen fra især langruterne, da crewet ligesom gerne vil hjem også. Det er mit gæt lige nu. Men eftersom vi ikke ved om det er en strejke som gælder alle afgange eller alle piloter, så tænker jeg der er en flok som strejker og dermed holder SAS noget af deres program kørende.
Hvis strejken starter klokken 00:01 Centraleuropæisk tid, så er det vel tænkeligt, at flyet slet ikke når over til USA (hvis det ellers kommer fra Skandinavien)?
Jeg både også læser og skriver forkert. Erindrede det var natten mellem d. 26 og 27 de ville strejke, men kan se det ser ud til at være midnat mellem 25 og 26. Så nej, så sender de nok ikke maskinen mod USA der. Det lugter af at strande på den en eller anden måde i EWR hvis de strejker.