Det er totalt modsat for Flying Blue. Her er det netop marketing selskabet der er afgørende for optjeningen. Jeg her f.eks. fået fine point for min flyvning udført fa Etihad for et par dage siden, som (med vilje) var bestilt som KLM codeshare. Det er dog lettere off-topic for netop denne tråd
Så er biletter bestilt - via Singapores website, det var ca.16.000 kr. billigere end samme tur via SAS Jeg har stor-cirklet mig frem til, at vi snakker om godt 20.000 miles. Og da der er ifølge https://insideflyer.dk/forbedret-eurobonus-opptjening-singapore-airlines/ er 200% optjening - er det så ikke godt 40.000 EB-point pr. snude? Hvis det nu er basis-point, så er det godt nok tæt på guld.
Hvis din booking klasse er nævnt under business i denne tabel, så er svaret: ja. https://www.sas.dk/eurobonus/partners/flyselskaber/singapore-airlines
AAL-CPH-SIN-SYD ; MEL-SIN-CPH-AAL Knap 50 kilokroner for to . Men et led i kalkulen er, at fløj vi standard ville vi vælge en overnatning i Singapore for ikke at komme kvæstet frem - og prisen for det skulle så indgå i totalregnskabet. De påstår det er en Boeing 777, og at den har 'Flat seat' - så ser vi om det kommer til at passe
Nej, så skal der jo nok ske en kraftig øgning af trafikken. På den anden side kan man jo heller ikke nå at få lagt sædet ned, inden vi lander igen. A'pro'pos indenrigsfly - det ser ikke ud til at der er nogle Star Alliance der flyver indenrigs i Australien, så der kan vi så ikke skrabe EB-points hjem.
Mja - der er flere aspekter deri. Det skal afvejes om årsafgiften modsvares af kontantværdien af de point, der optjenes. Standard kreditgrænsen på 30.000 er utilstrækkelig, så vi snakker MasterCard premium til 1.500. Med en optjening på 15/100 kr. og skønnet pointværdi på 7 øre vil det sige, at det årlige køb med kortet skal være i omegnen af 150.000. Vel at mærke køb, hvor der ikke påløber MC-indløsningsgebyr, så indenlandsk forbrug kan ikke medregnes for at nå op på årsomsætningen.. Der vil naturligvis være lidt køb af SAS-billetter der har højere indtjening, men det rykker ikke ved det store billede. Vores nuværende Bank-baserede MC er uden afgift og med i praksis ubegrænset kredit, idet den gebyrfrit justeres efter behov.
Jo jo! der er hele 2 ruter af hvad jeg kender til! BNE-NLK SYD-NLK Fløjet op til 2 gange om ugen af Air New Zealand! Ja det er en del af Australien(ish) Jeg skal nok tage frakken på og gå ud af døren
Jeg er ikke helt enig i denne betragtning. Du kan få en højere kreditgrænse på det almindelige SAS MC Du kan indbetale på kortet i løbet af måneden (når du nærmer dig kreditgrænsen) - eller forudbetale, hvis du har en stor regning, der skal betales med kortet. Eneste problem: du udnytter ikke den gratis kredit Med et årsgebyr på 295 kr, er det jo et væsentligt mindre antal EB-point, der skal hentes på kortet for at dække årsgebyret. Her har jeg også et par kommentarer til premium kortet og dine beregninger: Du får 10.000 EB point i velkomstgave (som jo har en værdi på 700 kr) Med dit "store" forbrug, når du formentlig op på en indtjening over 100.000 point per år - og dermed kan du få et ubegrænset antal bonusbilletter på plus til "go" priser. Hvis du bruger denne fordel, har det jo også en værdi. Bortset fra disse bemærkninger, er jeg helt enig i dine betragtninger. Man skal passe på, at point ikke købes for dyrt.
Mja - 100.000 point er med en optjening på 15p./100,- immervæk noget med en omsætning på kortet tæt på 700.000! Australien-turen er speciel, og vi har ingen forventninger om en gentagelse på det niveau i årene efter - selvom vi godt kan have det på ønskelisten Netop - og det skal man huske når booking-feberen tager over
Rigtigt - men kun i 2018. Og det er lidt specielt; vi har ingen forventning om, at rejser i den størrelsesorden bliver en årligt tilbagevendende begivenhed (selvom det kunne være sjovt ). Men man ved naturligvis aldrig - der kan ske meget på et halvt år, og tre uger i Australske storbyer kaster jo også lidt hoteller og restaurantbesøg af sig..