Star Alliance opgradering med EB point - Turkish Airlines

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Frederikke, 22/8/24.

  1. Frederikke

    Frederikke Nyt medlem

    Beskeder:
    12
    "Synes godt om" modtaget:
    12
    Point:
    3
    Hej

    Jeg har desperat forsøgt at opgradere min tur fra Riyadh til DK, via Tyrkiet, men alt teknik melder fejl og SAS' kundeservice er ikke til meget hjælp. Og nu er der 18 timer til afgang, hvilket åbenbart heller ikke er super godt.

    Har nogle garvede rejsende herinde et trick? Jeg synes, jeg kan læse mig til at jeg kan spørge i check in skranken om der er flere ledige pladser og så opgradere med point der - kan det passe?

    Er der standard satser for hvad en opgradering koster?

    /F
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,517
    "Synes godt om" modtaget:
    13,030
    Point:
    113
    Jeg ved ikke, om man kan opgradere med EB point hos Turkish - hos nogle af de andre selskaber i Star Alliance er det kun muligt på de dyreste billetter.

    Men jeg har købt opgradering ved check-in (betaling med mastercard). Der er fast pris. Jeg har også oplevet at "sælgere" har cirkuleret mellem de ventende passagerer ved gaten og tilbudt opgradering. Til samme faste pris.

    Prøv at tjekke din billet på TK hjemmeside for at se, hvad en opgradering vil koste i penge. Dér har jeg også en enkelt gang købt en opgradering. Betaling med kreditkort.

    Hvis du tjekker muligheden for at købe en opgradering på TKs hjemmeside vil du også se, om det er muligt.

    Du får bonuspoint efter den oprindelige billet.
     
    Senest redigeret: 22/8/24
    Erwin Lansing "Synes godt om" dette.
  3. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,132
    "Synes godt om" modtaget:
    8,201
    Point:
    113
    Du kan ikke opgradere hos TK med EB point i lufthavnen.
    For at Star alliance opgraderinger kan bruges, kræver det at din economy billet er i nogle af de dyreste klasser (Y, B, måske en til), og at der er bonusbilletter (klasse I) tilgængelig. Kan du finde en star alliance award billet på samme afgang?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. Frederikke

    Frederikke Nyt medlem

    Beskeder:
    12
    "Synes godt om" modtaget:
    12
    Point:
    3
    Min billet er klasse B og jeg kan se via Turkish Airlines hjemmeside, at jeg kan købe en opgradering på det sidste ben af rejsen (IST-CPH). Jeg er dog mest interesseret i Riyadh - IST, men der fremgår ingen mulighed på TK's hjemmeside på dét ben. Går ud fra det betyder, at BC er udsolgt så?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,517
    "Synes godt om" modtaget:
    13,030
    Point:
    113
    Men du kan altid spørge i lufthavnen.
     
  6. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,132
    "Synes godt om" modtaget:
    8,201
    Point:
    113
    Ah, ser nu at det skal være gjort 24 timer før afgang med star alliance opgardering for eurobonus point. Men teorien er:
    Du skal have booking klasse Y/B (det har du)
    Du skal kunne se billetten i business her: https://www.sas.dk/eurobonus/star-alliance-award-trips/. Det er ikke nok at du kan se de sælger opgraderinger hos TK
    Herefter skal man håbe på at det virker via her: https://www.sas.no/eurobonus/poeng/fly-med-poeng/oppgrader-star-alliance/oppgrader-reise/
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. Frederikke

    Frederikke Nyt medlem

    Beskeder:
    12
    "Synes godt om" modtaget:
    12
    Point:
    3
    En lille Update..
    Beskeden i Riyadh var at BC var fuldt. Jeg missede afgangen fra IST - CPH og har nu 4 timer i IST.
    Der er pladser på BC hjem, men her er beskeden at mine EuroBonus point ikke virker. Og jeg kan heller ikke få lov at købe mig adgang til loungen, hverken kontant eller med point. Servicen er generelt ikke til stede og de er for at sige det mildt - skide sure :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side