Hej Jeg var i weekenden en tur i københavn med min søn. Vi er desværre ikke så ofte ude at flyve, så jeg har ikke den store erfaring. Så mit ene spørgsmål er - hvornår er i i lufthavnen, når i skal flyve indenrigs? Vi var der 2 timer før afgang, men det havde slet ikke været nødvendigt. 5 minutter ved security og 10 minutters gang til gaten. Og mit andet spørgsmål - da jeg bookede rejsen tjekkede jeg i løbet af et par uger flere gange eurobonusrejser mellem Aalborg og København. Og det svingende utroligt meget, hvad der var muligt. Altså den ene dag, var der 5 eurobonusbilletter ledige på afgangen kl. 8.25, næste dag ingen eurobonusbilletter, 2 dage efter 3 billetter og så videre. Jeg ved godt, folk bestiller og afbestiller dem, men er det normalt, det er så meget? Det var virkelig vildt over de par uger. Tak på forhånd
De gange jeg har fløjet indenrigs (CPH-Billund) har jeg som regel været der 45min før. Nogen dage tager det 15min at komme igennem, andre gange tager det en halv time (hvis du ikke har fasttrack) Og så boarder de jo også gerne flyet 15-20min inden afgang.
SAS tilbyder det, men er da ikke sikker på at Eks. Norwegian gør Eller hva Kermit (Norwegian fra Aalborg)
Det lyder som om @Jmeier flyver fra Aalborg. Der er en halv times tid normalt rigeligt til både indkøb og toiletbesøg, hvis man har checket ind hjemmefra. Det eneste vi checker er, om der afgår 2-3 charterfly cirka samtidig, for så er det klogt med ekstra tid - eller fasttrack, hvis man har billet eller kort til det. Jeg tror vi har brugt Fast track to-tre gange siden det blev indført for år tilbage.
Yes den er vi med på, men hun er fra Aalborg antager jeg og der tilbyder SAS fasttrack til indenrigs, men gør andre operatører også?
Tak for hjælpsomme svar allesammen Vil det sige, at hvis man flyver indenrigs kan man i København lufthavn bruge sas fast track i security uanset uanset hvilken klasse man rejser på? Tak
Jeg tror, at alle kan bruge indenrigs fast track i terminal 2 - SAS Fast track er kun for indenrigs-rejsende på plus og rejsende med guldkort (eller højere status)
Fra CPH: Hvis du er SK Gold Eller Diamond, så kan du uanset klasse, benytte SKs Fasttrack, forudsat du rejser med SK indenrigs. Er du Domestic rejsende kan du, uanset hvilken klasse og selskab, benytte CPH Express. https://www.cph.dk/en/practical/security-checkpoint/cph-express
I CPH er der to Fast Track. Når man kommer ind i Terminal 3, er der SAS Fast Track til venstre. Det er ikke denne. Gå videre til højre til security mellem T2 og T3 (eller direkte hvis du kommer fra Terminal 2) hvor der er en grå streg på gulvet til "CPH Express Fast Track". Den er ikke til at overse
Du skal have guldstatus eller billet til Plus for at komme igennem FastTrack i Aalborg. Men ofte er FastTrack langsommere end den normale - i hvert fald uden for charterflyenes afgange.