Korean Air stopper med First Class på mange ruter

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Korean Air stopper med at sælge First Class billetter på 27 internationale ruter. Dette træder i kraft den 1. juni 2019. Ved at stoppe med at tilbyde First Class til disse destinationer er der kun 35 ruter tilbage med en First Class kabine.

På de øvrige 76 ud af 111 ruter, som Korean Air beflyver, kan du kun rejse i economy eller business class. Tidligere meddelte også Asiana, som også har hovedbasen i Seoul, at det ville ændre First Class til Business Suites.

Korean Air stopper med First Class

For visse destinationer, som Taipei og Hong Kong, bibeholdes kabinen, sammen med en række langdistanceruter. Det specielle ved dette flyselskab er, at first class kabinen på A330 og B787 fly er næsten det samme som i business class. Der er en række mindste forskelle som et lidt større tv og benplads, sammen med et andet madkoncept og lounge adgang. Ved at stoppe med first class kan selskabet spare penge, da indretningen i flyene stort set er det samme. Det gør også, at service ombord kan blive ensartet.

På B777-, B747- og A380-flyene adskiller first class kabinen sig væsentlig fra business class. Det er ikke klart i øjeblikket, om du kan vælge disse sæder, når du bestiller business class, da antallet af sæder forbliver det samme. Hvis dette er tilfældet, så kan det være en meget god deal. Til prisen på en business class billet rejser du i et first class sæde. Nedenfor en række billeder af de forskellige first class sæder hos Korean Air.

First Class til Europa

Vil du gerne rejse fra Europa eller Nordamerika til Seoul med Korean Air i first class? Så behøver du ikke bekymre dig foreløbig. På disse ruter vil first class forblive tilgængelig indtil videre, men det kan naturligvis være, at de også vil stoppe med at gøre det på længere sigt.

Korean Air indikerer i nedenstående erklæring, at de bruger to klassekonfigurationen til destinationer med lav efterspørgsel efter first class. Derudover vil de begrænse ulejligheden for first class passagerer, der allerede har en reservation, og de tilbyder fortsat den samme service til Prestige-class passagerer (business class).

We decided to apply two class seat options for flights to tourism destinations where there was low demand for first class. We will do our best to minimize the inconvenience of first-class passengers and maintain quality service for Prestige class passengers.

En anmeldelse af Korean Air Business Class i en Boeing 777 kan findes her på InsideFlyer.

 

Billeder © Korean Air. H/T OMAAT
Denne artikel er baseret på en artikel oprindeligt skrevet af Kilian fra vores søsterside Insideflyer.nl.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *